Blizzard równoważy najazdy w World of Warcraft, aby skalować je wraz z graczami

Zrównoważony na sukces

Długoterminowy sukces gry online leży w równowadze. W przypadku gier online dla wielu graczy z dziesiątkami typów postaci oraz lochami i instancjami raidów jest to również ogromny ból głowy.

W tym roku w życiu World of Warcraft balansowanie rajdów stanowi wyzwanie dla Blizzarda, który ma ogromne doświadczenie. Ale nawet wtedy osiągnięcie idealnej równowagi może być trudne. W zeszłym tygodniu Blizzard wypuścił dwa zestawy poprawek w ciągu dwóch dni, a wiele poprawek skupiało się szczególnie na równowadze graczy i spotkań, szczególnie w przypadku obecnego rajdu końcowego: Amidrassil, Nadzieja Marzenia.

Skuteczność poprawki

Zastępca dyrektora gry Morgan Day i główny projektant spotkań Taylor Sanders niedawno rozmawiali o osłabieniach z bossem Druidów, Tindralem Sageswiftem. Jednak wszystkie ostatnie zmiany doprowadziły do ​​szerszej dyskusji na temat ogólnego działania równoważenia.

Twórcy uważnie śledzą częstotliwość niepowodzeń grup w różnych spotkaniach w grze i monitorują opinie społeczności. Istnieje również nieoficjalny harmonogram spotkań rajdowych oraz równowagi walki i klas – Blizzard zawsze planuje wrócić i ponownie przyjrzeć się rajdom po pewnym czasie i kiedy gracze osiągną kamienie milowe.

Równowaga etapami

„Ważne jest, aby pamiętać o publiczności, która w danym momencie uczestniczy w spotkaniu” – powiedział Day. Poziom trudności spotkania przeznaczony jest dla grup, które w tym momencie przechodzą je po raz pierwszy.

„To nie przypadek, że kiedy szeregi w Hall of Fame są pełne, zwykle wprowadzamy większe osłabienia do niektórych naszych starszych raidów. Naszym celem jest stworzenie jak najbardziej satysfakcjonującego doświadczenia dla jak największej liczby osób. »

Niezbędne regulacje

Z czasem należy balansować, aby dostosować się do umiejętności graczy, którzy aktualnie się rozwijają. Może to być skomplikowane, ponieważ rajdy mają wiele poziomów trudności w WoW – Raid Finder, Normal, Heroic i Mythic.

Wykonanie takiej regulacji z wyprzedzeniem jest prawie niemożliwe. Gracze często krytykują zmiany w balansie wprowadzone po wydaniu spotkań, twierdząc, że twórcy powinni byli zorientować się w poziomie trudności wcześniej, gdy te najazdy lub lochy zostały udostępnione. Ale to nie jest plan Blizzarda.

Kiedy wszystko idzie dobrze, grupy czują wyzwanie, gdy zabijają spotkanie po raz pierwszy, ale nie czują potrzeby „powrotu postępu” za każdym razem, gdy zabijają je później. W idealnym przypadku płynna eskalacja powinna być taka sama za każdym razem, gdy gracze stają przed nowym wyzwaniem w lochach lub rajdach.

Ciągłe wyzwanie

Ostatecznie naszym celem jest stworzenie spójnego poziomu trudności na każdym poziomie” – powiedział Sanders. Ponieważ wcześni bossowie rajdowi mają być łagodniejszym wprowadzeniem, rzadko trzeba ich osłabiać. Te ostatnie prawie muszą być” – powiedział Day.

Jednym z obszarów, w którym Blizzard ma nadzieję wprowadzić ulepszenia, jest zrównoważenie trudności napotykanych w zależności od wielkości drużyny: Normalnej i Heroicznej. Mogą się tam czaić problemy z balansem, ponieważ ogólne tempo postępu drużyny w lochach może początkowo wydawać się w porządku, nawet gdy jedna lub druga wielkość drużyny ma problemy.

Wszystkie te czynniki łącznie oznaczają, że osłabienia w tym tygodniu nie będą ostatnimi.

Źródło: www.pcgamer.com