Dyskutowana jest konsolowa adaptacja World of Warcraft
Wiceprezes i producentka wykonawcza World of Warcraft Holly Longdale zasugerowała w wywiadzie, że trwają dyskusje nad konsolową adaptacją popularnej gry MMO. Przyznała, że studio często omawia taką możliwość. Od czasu przejęcia Blizzarda przez Microsoft rośnie liczba pytań dotyczących wydania gry RPG na konsolę Xbox i wygląda na to, że jest ona obecnie poważnie rozważana.
W wywiadzie udzielonym przez GamesRadar podczas BlizzConu 2023 Longdale ujawnił, że studio „cały czas o tym mówi”. Następnie zapytano ją o ewentualne przeszkody, które mogłyby utrudnić wydanie gry na konsole, na co odpowiedziała, że studio jest gotowe podjąć się tego wyzwania.
Priorytet na przyszłość
Holly Longdale wyjaśniła jednak, że konsolowa adaptacja World of Warcraft nie jest obecnie priorytetem dla studia, zwłaszcza w obliczu nadchodzącej trylogii dodatków, The Worldsoul Saga. Jednakże omawiając niedawną fuzję z Microsoftem, przyznaje, że studio poważnie rozważa taką możliwość teraz, gdy „teraz należą do Microsoft”.
„W tej chwili skupiamy się na sadze Worldsoul. Jeśli jednak pojawi się taka możliwość, ponownie przeanalizujemy sytuację. Jednak w tej chwili mamy już wystarczająco dużo do zrobienia. Mamy te trzy rozszerzenia i jesteśmy nimi bardzo podekscytowani. Ale tak, oczywiście. Byłoby wielką hipokryzją twierdzić, że o tym nie rozmawiamy. Jesteśmy teraz Microsoftem. »
Otwarcie na nową publiczność
Na koniec serwis GamesRadar poprosił Longdale o komentarz na temat możliwości pojawienia się World of Warcraft na Xbox Series X i Game Pass po niedawnym przejęciu Blizzarda przez Microsoft. W odpowiedzi zdradziła, że „jeszcze nie rozmawiali” z Xbox Game Studios. Jednakże dla Longdale byłoby „fajnie”, gdyby World of Warcraft otworzyło się na nową publiczność w miarę zbliżania się 20. rocznicy powstania.
Innymi słowy, Blizzard ujawnił podczas BlizzConu 2023, że World of Warcraft przygotowuje się do trylogii rozszerzeń, zwanych łącznie Sagą Worldsoul. Pierwsza, zatytułowana The War Within, ukaże się w 2024 roku i pozwoli graczom wyruszyć na podziemne terytoria pod światem Azeroth. Kolejne dwa będą nosić tytuły odpowiednio Midnight i The Last Titan.
World of Warcraft został wydany w 2004 roku i od tego czasu dostępny jest wyłącznie na komputerach PC i MacOS. Dla posiadaczy konsol mamy nadzieję, że wkrótce będziemy mieli dobre wieści od Blizzarda.
Źródło: exputer.com