Gildia twórców gier World of Warcraft
Ponad 500 programistów z Blizzard Entertainment zjednoczyło się, tworząc Gildię Twórców Gier World of Warcraft! Związek utworzony w ramach Communications Workers of America składa się z pracowników z zespołów artystycznych, projektowych, inżynieryjnych, produkcyjnych, dźwiękowych i zapewniania jakości, do których jednocześnie dołączył inny związek składający się z 60 osób testerów zapewnienia jakości różnych gier Blizzarda, zwany Texas Blizzard QA United-CWA.
Zwycięstwo pracowników gier wideo
To zwycięstwo podkreśla rosnącą dynamikę organizowania się pracowników w branży gier wideo i miejmy nadzieję, że będzie w dalszym ciągu inspirować innych pracowników branży gier wideo do tworzenia związków zawodowych i podnoszenia oczekiwań branży w zakresie wynagrodzeń, świadczeń i poszanowania praw pracowniczych.
Ponadto główny programista Kevin Vigue twierdzi, że inspiracją dla zespołu były podobne wysiłki na rzecz tworzenia związków zawodowych w ZeniMax, Sega i innych studiach, wzmocnione niedawnymi zwolnieniami i zamykaniem studiów w całej branży.
Kluczowe żądania
W ciągu ostatnich kilku miesięcy odbyliśmy ze sobą wiele rozmów. Podejrzewamy, że nasze kluczowe punkty negocjacyjne będą obejmować ochronę zwolnień, ulepszone zasady pracy z domu, przejrzystość wyników i awansów oraz dostosowania wynagrodzeń w celu dostosowania ich do obszarów o wysokich kosztach, w których żyjemy.
Związek transdyscyplinarny
World of Warcraft GameMakers Guild jest obecnie drugim co do wielkości związkiem zawodowym w Microsoft, po liczącym 600 członków związku ds. kontroli jakości firmy Activision. Obie firmy skorzystały także z umowy o neutralności związkowej zawartej przez Microsoft z CWA, składającej się z pięciu postanowień uzgodnionych przed przejęciem Activision Blizzard za 68,7 miliarda dolarów w październiku ubiegłego roku.
Źródło: www.wowhead.com