Balans frakcji w Sezonie Odkryć: ogromny sukces według twórców WoW

Osiągnięcia Sezonu Odkryć w World of Warcraft

Starszy producent World of Warcraft, Josh Greenfield, twierdzi, że zmiany w balansie frakcji w Sezonie Odkryć były ogromnym sukcesem. Powiedział, że podział pomiędzy graczami Przymierza i Hordy na większości serwerów jest „lepszy niż kiedykolwiek w historii WoW”. Wojny frakcyjne są tak stare jak WoW, a gracze często z różnych powodów preferują Przymierze lub Hordę. To nierówne rozmieszczenie graczy było poważnym problemem dla Blizzarda, który zdecydował się na wdrożenie nowych funkcji w celu zrównoważenia systemu.

Wybór frakcji może być prawdziwym wyzwaniem. Jedną z trudności, z jakimi borykał się Blizzard w przeszłości, było to, że niektóre serwery były zbyt zorientowane na Sojusz lub Hordę, co utrudniało uczestnictwo w grupach, aktywne społeczności, a nawet dostęp do domu aukcyjnego. Aby temu zaradzić, twórcy wdrożyli prostą strategię: jeśli frakcja na danym serwerze była mocno przeludniona, została ona zablokowana, zmuszając graczy do dołączenia do innej frakcji lub innego serwera. Stosując tę ​​metodę, proporcje graczy dla Przymierza i Hordy zrównoważyły ​​się, pozostawiając jedynie różnicę od pięciu do siedmiu procent.

Wyzwania i sukcesy związane z równoważeniem frakcji

Ta bliskość liczby graczy jest głównym powodem, dla którego Greenfield postrzega tę zmianę jako sukces. Pomimo pewnych problemów, ponieważ niektórzy gracze zgłaszali, że często byli blokowani w regionach i frakcjach, w których grali ich znajomi, blokada frakcji wydaje się być ogromnym sukcesem i prawdopodobnie powinna zostać utrzymana w przyszłości, przynajmniej według wstępnych statystyk na które obecnie patrzy Blizzard. Wraz z premierą drugiej fazy SoD 8 lutego ciekawie będzie zobaczyć, czy nadal będziemy doświadczać blokad frakcji i czy serwery pozostaną zrównoważone.

Źródło: dotesports.com