Ważna wiadomość właśnie wstrząsnęła branżą gier wideo: ponad 500 pracowników tworzących popularną serię „World of Warcraft” tworzy związki zawodowe. Jak ogłosił w środę związek, pracownicy zespołu tworzącego grę, w skład którego wchodzą projektanci, inżynierowie, artyści, testerzy zapewnienia jakości i inni, dołączają do Communications Workers of America. CWA twierdzi, że Blizzard Entertainment z siedzibą w Irvine, wydawca World of Warcraft, uznał związek.
Pierwsza w branży
Według CWA, World of Warcraft Game Makers Guild – CWA Union to pierwszy kompleksowy związek, jaki pojawił się w Activision Blizzard i największy tego typu w studiu należącym do Microsoftu. Jest to także część ekspansji zorganizowanej siły roboczej obserwowanej wśród pracowników Microsoft zajmujących się grami wideo od czasu zeszłorocznego przejęcia technologicznego giganta za 69 miliardów dolarów.
Pracownicy gier wideo mogli się organizować dzięki porozumieniu o „neutralności związku”, które weszło w życie wraz z przejęciem. W ramach nietypowego porozumienia branżowego, mającego na celu rozwianie obaw związanych z zakończeniem fuzji w 2022 r., Microsoft zobowiązał się zachować neutralność, jeśli pracownicy Activision Blizzard w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie zechcą utworzyć związek zawodowy.
Mile widziane uznanie
Po środowych wiadomościach o World of Warcraft i innych niedawnych działaniach organizacyjnych CWA podaje, że ponad 1750 pracowników firmy Microsoft zajmujących się grami wideo ma obecnie reprezentację związkową.
„To, co osiągnęliśmy w World of Warcraft, to dopiero początek” – powiedział w oświadczeniu Eric Lanham, analityk testów World of Warcraft i członek nowo utworzonej gildii. Dodał, że kolejnym celem jest wynegocjowanie solidnego kontraktu. „Wiemy, że gdy pracownicy mają chroniony głos, jest to zwycięstwo dla standardów pracowników, studia i fanów World of Warcraft poszukujących najlepszych wrażeń z gry” – powiedział.
Szerokie wysiłki organizacyjne
Ponadto CWA ogłosiło, że grupa 60 pracowników ds. zapewnienia jakości w Blizzard Entertainment w Austin w Teksasie również dołączyła do związku i została uznana przez Microsoft. CWA podało, że związki tych pracowników odpowiedzialnych za zapewnienie jakości, którzy pracują nad franczyzami takimi jak Diablo i Hearthstone, a także pracownicy zajmujący się rozwojem World of Warcraft, zostali potwierdzeni przez neutralnego arbitra po tym, jak większość podpisała karty autoryzacyjne lub wyraziła swoje poparcie za pośrednictwem portalu internetowego.
W czwartkowym oświadczeniu dla Associated Press rzecznik Microsoftu z siedzibą w Redmond w stanie Waszyngton powiedział, że firma w dalszym ciągu „wspiera prawo naszych pracowników do wyboru sposobu, w jaki są reprezentowani w miejscu pracy” i będzie negocjować w dobrej wierze z CWA w celu osiągnięcia porozumienia zbiorowego.
CWA zauważyło w środę, że reprezentacja związku pracowników World of Warcraft stanowi „istotny kamień milowy” w podróży, której początki sięgają strajku pracowników w siedzibie Activision Blizzard w 2021 roku. Protest był następstwem szeroko zakrojonego procesu sądowego dotyczącego molestowania seksualnego i dyskryminacji złożonego przez Kalifornijski Departament Sprawiedliwego Zatrudnienia, który został rozstrzygnięty po przejęciu Microsoftu w zeszłym roku.
Źródło: www.bing.com