30 lat World of Warcraft: dane dotyczące subskrypcji ujawnione przez Blizzarda

Zastanawiając się nad 30-leciem Warcrafta, Blizzard ujawnia trendy wśród subskrybentów

Od Legionu do Smoczego Stada

Na konferencji twórców gier starszy wiceprezes i dyrektor generalny franczyzy Warcraft, John Hight, podzielił się trendami dotyczącymi subskrybentów World of Warcraft od Legion do Dragonflight, podkreślając sukcesy, porażki i zmiany wprowadzone w celu skorygowania spadającej liczby subskrybentów po Shadowlands.

Hight rozpoczął swoją rozmowę od historii serii, wyjaśniając, w jaki sposób zachwyciła ona graczy przełomowym RTS-em, który ewoluował w MMO i kilka innych rodzajów gier. Slajdy przedstawiające trendy subskrybentów od Legionu do Dragonflight pokazały, że pomimo początkowego sukcesu Shadowlands spowodowało utratę graczy, którzy nie zostali przyjęci.

Wyzwania stojące przed Blizzardem

Trendy wśród subskrybentów Legionu, Battle for Azeroth, Classic i debiutu Shadowlands podążały zgodnie z oczekiwaną krzywą subskrypcji, ale zostały następnie zakłócone, zwłaszcza przez brak informacji zwrotnej od graczy, którzy opuścili platformę. Blizzard dostrzegł porażkę Shadowlands i zareagował, ustalając szczegółowe plany rozwoju i zobowiązując się do regularnego dostarczania graczom nowej zawartości.

Premiera Dragonflight zapoczątkowała nową erę w World of Warcraft, z innym podejściem do zatrzymywania graczy. Wysiłki Blizzarda spowolniły spadek liczby subskrybentów i umożliwiły większy powrót do zdrowia dzięki aktualizacjom zawartości.

Perspektywy na przyszłość

Podsumowując, analiza 30 lat Warcrafta pokazała, że ​​gracze ewoluują, ale nie chcą rezygnować z gier, które kochają. Dlatego Blizzard stara się rozwijać wraz z nimi, dając im powody do pozostania i dalszego cieszenia się grami, które kochają.

https://www.youtube.com/watch?v=videoID

Źródło: www.wowhead.com