Ponad 500 pracowników zajmujących się grami wideo „World of Warcraft” tworzy związek zawodowy
Po środowych wiadomościach o World of Warcraft i innych niedawnych działaniach organizacyjnych CWA podaje, że ponad 1750 pracowników firmy Microsoft zajmujących się grami wideo ma obecnie reprezentację związkową.
Ponad 500 pracowników tworzących popularną serię gier wideo „World of Warcraft” tworzy związek zawodowy. Jak ogłosił w środę związek, pracownicy zespołu tworzącego grę, w skład którego wchodzą projektanci, inżynierowie, artyści, testerzy zapewniania jakości i nie tylko, dołączają do Communications Workers of America.
CWA twierdzi, że Blizzard Entertainment, spółka zależna Microsoftu i wydawca World of Warcraft, uznała związek. Według CWA, World of Warcraft Game Makers Guild – CWA Union to pierwszy tego typu związek w Activision Blizzard i największy jak dotąd w studiu należącym do Microsoftu.
Rozbudowa organizacji pracy w Microsoft
Jest to część ekspansji zorganizowanej siły roboczej wśród pracowników Microsoftu zajmujących się grami wideo od czasu zeszłorocznego przejęcia giganta technologicznego Activision Blizzard za 69 miliardów dolarów. Pracownicy gier mogli się organizować dzięki porozumieniu o „neutralności pracy”, które weszło w życie wraz z przejęciem.
Microsoft zobowiązał się pozostać neutralny, jeśli pracownicy Activision Blizzard w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie będą chcieli utworzyć związek zawodowy. Po środowych wiadomościach o World of Warcraft i innych niedawnych działaniach organizacyjnych CWA twierdzi, że ponad 1750 pracowników firmy Microsoft zajmujących się grami wideo ma obecnie przedstawicieli w związku związkowym.
Pierwszy krok w stronę solidnych kontraktów
„To, co osiągnęliśmy w World of Warcraft, to dopiero początek” – powiedział w oświadczeniu Eric Lanham, analityk testów World of Warcraft i członek nowej gildii, zaznaczając, że kolejnym krokiem będzie solidny kontrakt.
„Wiemy, że gdy pracownicy mają chroniony głos, jest to sukces dla standardów pracowniczych, studia i fanów World of Warcraft poszukujących najlepszych wrażeń z gry” – dodał.
Pracownicy ds. jakości i rozwoju również tworzą związki zawodowe
Również w środę CWA ogłosiło, że grupa 60 pracowników ds. zapewnienia jakości w Blizzard Entertainment w Austin w Teksasie również dołączyła do związku i została uznana przez Microsoft.
Związki tych pracowników zapewnienia jakości – którzy pracują nad franczyzami takimi jak Diablo i Hearthstone – oraz pracownicy zajmujący się rozwojem World of Warcraft, zostali potwierdzeni przez neutralnego arbitra po tym, jak większość podpisała karty autoryzacyjne lub wyraziła swoje poparcie za pośrednictwem portalu internetowego, podało CWA.
Zobowiązanie firmy Microsoft do prowadzenia negocjacji w dobrej wierze
W czwartkowym oświadczeniu dla Associated Press rzecznik Microsoftu z siedzibą w Redmond w stanie Waszyngton powiedział, że firma w dalszym ciągu „wspiera prawo naszych pracowników do wyboru sposobu, w jaki są reprezentowani w miejscu pracy” i będzie negocjować w dobrej wierze z CWA w celu osiągnięcia porozumienia zbiorowego.
CWA zauważyło w środę, że reprezentacja związku pracowników World of Warcraft stanowi „znaczący kamień milowy” w podróży, której początki sięgają strajku pracowników w Activision Blizzard w 2021 roku.
Źródło: www.bing.com