Wywiad z Mo Fadlem z Ember Sword: „Nie jesteśmy grą, w której można zarobić, jesteśmy grą, w której można się dobrze bawić”


Minęło kilka miesięcy, odkąd dokładnie przyjrzeliśmy się stanowi nadchodzącej sandboksowej gry MMORPG żarowy miecz. Ostatni raz odwiedziłem pustynie i lasy Thanabus podczas bardzo ograniczonego testu technicznego, który został przerwany po tym, jak deweloper Bright Star Studios uznał, że ma wszystkie potrzebne informacje. W tym tygodniu zespół zaprezentował nową, zaktualizowaną rozgrywkę, a ja mogłem usiąść z Mo Fadlem, głównym wydawcą Bright Star, i zadać mu kilka pytań na temat postępów prac nad grą.

Chociaż minęło kilka minut, odkąd mogłem dokładnie przyjrzeć się postępowi żarowy miecz, całkiem łatwo było śledzić, co porabia zespół, dzięki naszym cotygodniowym aktualizacjom w naszej kolumnie Wyróżnione MMO niezależne. Oczywiste jest, że Bright Star Studios utrzymuje rosnącą rzeszę fanów w swoich środowych postach, a także regularnie organizuje wydarzenia społecznościowe. Kiedy w tym tygodniu spotkałem się z Chief Publishing Officer (CPO) Mo Fadlem, ważne było, aby uzyskać jasny obraz tego, na jakim etapie była gra i nad czym Mo i zespół pracowali.

Mo rozpoczął swoją przygodę z grami w Lahza Games, a później przeniósł się do kilku najpopularniejszych wydawców w branży gier online, takich jak Blizzard, NCSoft i Riot Games. Na początku tego roku Mo spotkał się z zespołem Bright Star i był pod wrażeniem tego, nad czym pracowali, co ostatecznie skłoniło go do przyłączenia się do projektu:

„Powiedziałem im, że pochodzę z branży gier, głównie z wydawania, nie mam zbyt dużej wiedzy na temat Crypto. (Mam dużo) na temat technologii blockchain i tego, czym może być, jeśli jest właściwie używana, ale aspekt kryptograficzny jest czymś, co było niewłaściwie wykorzystywane w wielu aspektach dzisiejszego społeczeństwa. Wiesz, „Schemat kryptograficzny”. Sama technologia blockchain, piękno!

Potem pokazali mi grę, a ja powiedziałem: „Poczekaj chwilę”, i zapytałem ich: „Jak nagrałeś grę w przeglądarce”, a oni powiedzieli: „Stworzyliśmy grę w przeglądarce”. genialne umysły powiedziały, że stworzyły własny silnik w ciągu ostatnich dwóch lat”.

– Mo Fadl, CPO, Ember Sword, Bright Star Studios

Konsekwencje tego, co może zrobić silnik oparty na chmurze, zaskoczyły Mo. Dzięki nowemu silnikowi zespół jest w stanie przesyłać aktualizacje na żywo w całej grze na żywo w jednej chwili, być dostępne dla każdego za pośrednictwem przeglądarki internetowej, i uruchomić swoją grę bez aktualizacji i bez większych wymagań sprzętowych. Podczas naszej rozmowy Mo skomentował to pomimo żarowy miecz wykorzystując blockchain, tak naprawdę nie jest to gra blockchain. To było dość interesujące, zwłaszcza biorąc pod uwagę sposób, w jaki NFT, tokeny kryptograficzne i gospodarki gier blockchain walczyły przez cały 2022 rok. Oto, co Mo miał do powiedzenia na temat sposobu, w jaki zmienił się rynek i jak to wpływa żarowy miecz:

Nie jesteśmy grą typu blockchain. Tworzymy niesamowitą grę. Jesteśmy firmą zajmującą się grami. Wykorzystujemy dla gospodarki nową technologię, która pozwala nam budować naprawdę wspaniałe doświadczenia dla każdego zainteresowanego.

W przypadku Guild Wars 2 lub Riot nigdy byśmy nie rozmawiali o tym, że ekonomia w małych częściach, na których zarabiamy, jest kluczowym elementem gry, ponieważ tak nie jest. To wrażenia z gry, postępy, głębia, połączenie, doświadczenie, które tworzysz, jak tworzymy rzeczywistą grę. Tak więc podstawowa gra (dla Ember Sword) się nie zmieniła, nic się tam nie zmieniło, ponieważ zespół zawsze mówił: „Chcemy stworzyć niesamowitą grę, w której blockchain jest używany poprawnie.

Zarabiamy w ten sposób, że nie gramy, aby zarabiać, gramy, aby grać, gramy, aby doświadczać, gramy, aby się bawić, a jeśli chcesz zdobyć kosmetyk i go znajdziesz lub chcesz go kupić na rynku, ponieważ nie masz tego.

– Mo Fadl, CPO, Ember Sword, Bright Star Studios

W naszej poprzedniej, obszernej relacji nt żarowy miecz rozmawialiśmy z producentem wykonawczym Lorenem Roosendaalem o tym, jak kosmetyki będą głównym motorem napędowym gospodarki NFT w grze. Mo mówił szczerze o tym, jak zespół trzyma się tej filozofii, nawet jeśli nie kładzie się na nią tak dużego nacisku, ponieważ ujawniono więcej funkcji gry. “Najprawdopodobniej nie będziemy się już na tym skupiać i mówić „To jest gra kryptograficzna” – Nie – bo po co mielibyśmy?— powiedział Mo. “Nikogo nie obchodzi, czy muszą kupować Riot Points, World of Tanks Gold czy ArenaNet Gems. Nikogo to nie obchodziło, więc skupmy się na graczach, na tym, jak się łączą i jak dobrze się bawią.” On kontynuował. “Wtedy, jeśli chcą używać kosmetyków, kupować kosmetyki lub handlować kosmetykami, istnieje dla nas szansa na zarobienie pieniędzy. Żeby zarabiali. Aby to udostępnić.– zakończył.

Pomimo nacisku jako pierwszej gry, żarowy miecz nadal wykorzystuje blockchain do własności ziemi, która konsekwentnie wyprzedawała się podczas każdej sprzedaży ziemi, a zespół sprzedawał również odznaki NFT, które zapewniają wczesny dostęp do gry i inne funkcje w zależności od poziomu zakupionej odznaki. Oto jak Mo scharakteryzował relacje między tymi posiadaczami NFT a potencjalną populacją graczy, którzy nie są zainteresowani udziałem w grze blockchain:

Jest teraz nowa grupa demograficzna graczy, którymi są gracze blockchain. Są graczami, nie zrozumcie mnie źle, będą częścią i będą odgrywać kluczową rolę, w której być może skupią się na jednej części gry, takiej jak ekonomia, handel lub ziemia i odznaki , a powinni.

Ale jeśli spojrzysz na rynek graczy, jest na nim około 3 miliardów graczy. Są ograniczeni przez infrastrukturę, więc wyobraź sobie, że jesteśmy w stanie zaoferować im wspaniałe wrażenia, gdy usuniesz tę część i nagle stanie się ona dostępna.

(Dostępność) sama w sobie zwiększa wskaźnik transakcji, wskaźnik zaangażowania, wskaźnik sukcesu i nadaje rozpędu, co przenosi entuzjastów innych niż blockchain, takich jak większość obecnych graczy, do świata, w którym zdają sobie sprawę, że „Hej, blockchain można zrobić tak, łączymy światy. Właściciele ziemscy są tam i zadowalają się tobą.

…Jeśli chcesz po prostu grać, graj! Jeśli chcesz po prostu handlować, handluj! Jeśli chcesz być właścicielem ziemskim i tworzyć treści lub po prostu zarabiać, jest też miejsce dla Ciebie. Im większe sukcesy, tym większe prawdopodobieństwo, że każdy dostanie to, po co przyszedł.

– Mo Fadl, CPO, Ember Sword, Bright Star Studios

Ostatecznie wywiad skierował się w stronę aktualnego stanu gry. Firma Bright Star Studios była na tyle uprzejma, że ​​dostarczyła nam najnowszy zwiastun demonstracyjny rozgrywki, który pokazywał zaludniony świat, w którym wielu graczy biegało ze sobą, walczyło z potworami i przemierzało świat. Chociaż zawartość wyraźnie była w toku, wydawało się, że znacznie wyprzedza to, co było dostępne podczas testu technicznego, który odtwarzałem w marcu. Mo wyjaśnił, że gra poczyniła w tym roku wielkie postępy, ponieważ zespół się powiększył, co spowodowało ewolucję cyklu rozwoju, tak że szybko zmierzają w kierunku wersji alfa.

Proces uzyskiwania wszechstronnego zestawu funkcji dla Alpha przyjął nowe podejście do Bright Star. W duchu przejrzystości zespół zdecydował się zrezygnować z twardych dat wydania i zamiast tego podać cele testowe, które oznaczałyby początek następnej fazy rozwoju.

Niektórzy programiści odkładają 5 razy, a następnie decydują, że jest gotowy, kiedy będzie gotowy. Każdy lubi teraz z tego korzystać. Ale zdecydowaliśmy się odmówić, a może faktycznie przyjrzymy się funkcjom, których potrzebujemy, aby osiągnąć określony punkt w cyklu gry – alfa, zamknięta beta, otwarta beta, uruchomienie.

(Zdecydowaliśmy się) Otworzyć z (naszą podstawową społecznością) i rozpocząć proces testowania funkcji. Tam, gdzie mówimy, że są to funkcje, które mamy dla procesu zielonego światła, przetestujesz z nami. Funkcje, które przejdą przez proces zielonego światła (mogą) zapalić Alpha lub zapalić beta. Społeczność ma pełny wgląd w to, gdzie jesteśmy, co jest testowane i dlaczego jest testowane, ponieważ niektóre funkcje nie są nawet istotne dla społeczności i mogą dawać bardzo jasne informacje zwrotne.

– Mo Fadl, CPO, Ember Sword, Bright Star Studios

Mo wspomniał, że walka bardzo się zaostrzyła, a umiejętności zaczynają mieć większy wpływ i są bardziej satysfakcjonujące, do tego stopnia, że ​​​​mogą swobodnie rozmawiać o tym, jak planują zrównoważyć popularne funkcje walki, takie jak PvP. Film przedstawia zestaw do walki w zwarciu, nad którym zespół pracował, ale broń dystansowa zacznie nabierać kształtu bardzo szybko, a równowaga między każdym zestawem będzie ciągłym wyzwaniem dla zespołu.

To doprowadziło nas do ostatniego pytania, w którym zapytałem o wszelkie przyszłe testy, które możemy zobaczyć, zwłaszcza że mieliśmy kilka opóźnień testowych w 2022 roku. Mo zapewnił mnie, że nowe testy będą w drodze i że kiedy zaczynają przechodzić przez różne etapy rozwoju, możemy nawet zobaczyć, jak testy są otwarte dla osób niebędących właścicielami gruntów i posiadaczy odznak, co dałoby większej społeczności graczy możliwość wskoczenia i przetestowania gry wraz z ich podstawową społecznością. żarowy miecz ma być dostępny dla tak wielu graczy, jak Bright Star może dotrzeć, i chociaż Mo nie mógł bezpośrednio potwierdzić, czy i kiedy zobaczymy testy na urządzeniach mobilnych lub w zewnętrznych sklepach z grami, takich jak Epic Game Store, powiedział, że są to wszystkie funkcje, na które patrzy zespół, i bądź na bieżąco, aby uzyskać więcej informacji na ten temat.

To było ekscytujące widzieć, jak daleko zaszedł Bright Star, a mając w zespole pasjonatów branży, takich jak Mo Fadl, staje się jasne, że żarowy miecz zapowiada się na wyjątkową grę MMORPG. Nie mogę się doczekać kolejnej fazy testów i mam nadzieję, że na horyzoncie pojawi się właściwa wersja Alpha.



Źródło : https://www.mmorpg.com/interviews/an-interview-with-ember-swords-mo-fadl-were-not-a-play-to-earn-game-were-a-play-to-have-fun-game-2000126651