Stan gier mobilnych 2024: Miliardy dolarów przychodu w 2023 roku!

Najnowszy raport Sensor Tower State of Gaming 2024 już się ukazał. Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami, w tym danymi dotyczącymi przychodów i liczby pobrań, a także głównymi trendami w różnych gatunkach i regionach.

Rynek gier mobilnych w 2023 roku

Zgodnie z raportem Sensor Tower State of Gaming 2024, rynek gier mobilnych wygenerował w zeszłym roku 53 miliardy dolarów przychodów, czyli spadek o 2% w porównaniu z 2022 rokiem. Wydatki w App Store pozostały na tym samym poziomie w skali roku, podczas gdy Google Play spadło o 6%.

Liczba pobrań na całym świecie spadła o 10% w ujęciu rocznym do 39,4 miliarda. Google Play odpowiadał za większość instalacji (33,2 miliarda, -11%), a App Store wygenerowały 6,2 miliarda instalacji (-6%).

Pobrania według gatunku i modelu produktu

Gatunkiem, który odnotował wzrost liczby pobrań w 2023 roku, był wyścig. Instalacje wzrosły o 4% w skali roku do 1,6 miliarda.

Pozostałe gatunki odnotowały spadki, przy czym gry symulacyjne, arkadowe i akcji zmniejszyły się o kolejno 17%, 16% i 15%. Jak tłumaczy Sensor Tower, „te gatunki, tradycyjnie napędzane przez pobrań hypercasual, są najbardziej dotknięte w części z powodu zwiększonego CPI (koszt za instalację), który najbardziej wpływa na gry o mniejszej marży”.

Gry mobilne powracają do poziomów sprzed pandemii, a kategorie hypercasual i casual były najbardziej dotknięte. Gry hypercasualne, które łączą przychody z reklam z modelowaniem monetyzacji IAP, nadal umacniają swoją pozycję na rynku pomimo spadku o 2%.

Dochód według gatunku i modelu produktu

Gatunki kasyno i puzzle odnotowały największy wzrost przychodów w zeszłym roku, ze wzrostem wydatków graczy o 18% i 10% odpowiednio. Głównymi grami były Monopoly Go!, Candy Crush i Gardenscapes.

Kategoria strzelania odnotowała największy spadek (-13%), a następnie gry RPG i strategiczne (-10% każda). Ogólnie rzecz biorąc, przychody z tytułów mid-core spadły o 9% w porównaniu z rokiem 2022.

Źródło : gameworldobserver.com