Sektor esportowy wchodzi w erę globalizacji, gdy Chiny witają międzynarodowych graczy

Chiny otwierają się na świat

Chiński sektor esportowy przechodzi obecnie proces globalizacji, co otwiera szereg nowych, międzynarodowych możliwości. Pięć wielkich, międzynarodowych wydarzeń esportowych odbędzie się w grudniu w Chengdu, prowincji Syczuan, co pokazuje rosnące znaczenie chińskiego rynku esportowego na arenie międzynarodowej.

Rozszerzenie wpływu

Inicjatywa globalizacji sektora esportowego w Chinach zaczyna przynosić efekty. Wiele istotnych międzynarodowych eventów ma miejsce w Chengdu, w tym Honor of Kings World Champion Cup z udziałem 27 drużyn z 19 krajów na całym świecie, które rywalizować będą o zwycięstwo.

Korea Południowa, Japonia, Singapur, Rosja, Chiny – uczestnicy z całego świata biorą udział w prestiżowych wydarzeniach, co jednoznacznie świadczy o globalnym charakterze sektora esportowego w 2023 roku.

Pierwsze miejsce dla Polski

Polskie drużyny osiągnęły świetne wyniki na najnowszych Międzynarodowych Finałach Światowych Gier World of Tanks 2023 w Szanghaju. Po trzech dniach zaciętej rywalizacji, dwie drużyny z Polski zdominowały stawkę, plasując się na pierwszym i drugim miejscu. Warto zauważyć, że reprezentacja Chin zdobyła trzecie miejsce.

Dyrektor ds. Franszyzy World of Tanks w firmie Wargaming, Chris Chun, podkreślił wagi chińskiego rynku esportowego. „Stakeholderzy w branży muszą słuchać głosów chińskich graczy i kontynuować pracę na rzecz kibiców z Chin,” zaznaczył.

Chińska dominacja w sektorze esportowym

Chińskie wsparcie techniczne dla streamingu i transmisji online należy do światowej czołówki. Raport z czerwca 2023 r. określił chiński rynek esportu na poziomie 75,99 miliarda juanów, co przyznaje Chiny mianem największego rynku esportowego na świecie.

Dzięki zwycięstwom w 4 dyscyplinach na azjatyckich igrzyskach, sektor esportowy w Chinach zyskuje na rozwoju, a także zyskuje sympatię graczy zagranicznych.

China jako wyznacza kierunek dla rynku esportowego

Chiński sektor esportowy staje się ważnym oknem na świat dla zagranicznych graczy, którzy chcą poznać i zrozumieć chińską kulturę. Eksport gier komputerowych charakteryzujących się elementami kultury Chińskiej otwiera nowe furtki dla międzynarodowych graczy, będąc nagle drogą do nawiązywania nowych międzynarodowych relacji kulturowych.

Źródło : finance.yahoo.com