Recenzja gry World of Tanks Miniatures — Vroom vroom BOOM — TREND DO GIER


World of Tanks to gra w miniatury, która próbuje przenieść na stoły mega popularną grę komputerową o tej samej nazwie. Gracze będą tworzyć oddziały czołgów, włóczyć się po polu bitwy i próbować rozwalać się nawzajem na kawałki.

Jeśli jesteś zaznajomiony z innymi popularnymi potyczkami stołowymi z szablonami ruchu, ulepszeniami i budowaniem składu, nie ma tu nic nowego. Możesz łatwo odebrać World of Tanks i dość szybko wskoczyć do gry. Istnieje kilka niuansów dotyczących linii wzroku i ruchu, które różnią się między tym, do czego możesz być przyzwyczajony, ale wszystko to jest całkiem łatwe do zrozumienia. Dla graczy zupełnie nowych w tym gatunku, instrukcja jest krótka i dobrze radzi sobie z nauką gry. Nie jest wymagane doświadczenie w grach wojennych.

W World of Tanks (WoT) każdy gracz zbuduje drużynę czołgów wraz z ulepszeniami i załogą. W budowaniu składu nie ma ograniczeń narodowościowych, więc możesz mieć swojego amerykańskiego Shermana walczącego u boku niemieckiego czołgu, ale moim zdaniem utrzymywanie tego tematu jest fajniejsze. Runda WoT podzielona jest na trzy fazy: Ruch, Strzelanie i Dowodzenie. Rundy będą kontynuowane, dopóki ustalony scenariusz się nie skończy lub jeden gracz całkowicie zniszczy siły drugiego.

Drużyna z ulepszeniami i załogą

Ruch odbywa się za pomocą dostarczonego szablonu, a liczba ruchów jest określona przez dany wskaźnik prędkości czołgu. Gra jest dość liberalna ze zdolnością czołgów do skręcania, symulując użycie gąsienic czołgów i ich zdolność do skręcania na bilon. Gracze będą przesuwać swoje czołgi w kolejności rosnącej inicjatywy wydrukowanej na ich kartach statystyk z remisami dla gracza, który aktualnie posiada kafel Przewagi. Poza samym ustawianiem czołgów, ruch wpływa na każdą inną część gry. Czołg, który się porusza, jest trudniejszy do trafienia, ale także jest mniej celny we własnych strzałach. Gracze muszą zrównoważyć przyjmowanie korzystnych pozycji lub wychodzenie z wrażliwych, biorąc pod uwagę obronę i strzały z lądowania.

Strzelanie odbywa się w kolejności malejącej inicjatywy. Mając na uwadze modyfikacje kości wynikające z ruchu, gracze będą rzucać, aby sprawdzić, czy trafią lub trafią krytycznie. Istnieje wiele ulepszeń, z których mogą korzystać gracze, które modyfikują kości, zapewniają obronę, naprawy, bonusy w określonych sytuacjach itp. Generalnie strzelanie w głowę czołgu nie jest dobrą strategią. Przedni pancerz jest gruby i odpycha wszystkie strzały, z wyjątkiem najszczęśliwszych. Gracze będą się ciągle poruszać, aby spróbować oddać strzał z boku lub jeszcze lepszy strzał z tyłu, aby zadać duże obrażenia. Regularne trafienia zadadzą czołgowi uszkodzenia, ale trafienia krytyczne mogą mieć większe efekty, takie jak wyłączenie działa lub silnika do czasu naprawy.

Zniszczone czołgi zaśmiecają pole bitwy i stają się przeszkodami

W fazie dowodzenia gracze będą głównie odświeżać się na następną rundę, ale niektóre czołgi i ulepszenia zapewniają zdolności, które zostaną tutaj aktywowane. Premie za fazę dowodzenia obejmują dodatkowy ruch, naprawy i tym podobne. Gdy wszystkie umiejętności są gotowe i odświeżone, a uszkodzenia naprawione, jeśli to możliwe, przechodzisz kolejną rundę, chyba że gra się skończy.

Nie mogę recenzować WoT, nie mówiąc o X-Wing. Jeśli grałeś w X-Wing, zdecydowanie najpopularniejszą grę w tym stylu, to WoT jest od razu znajomy, a także rażąco gorszy. Podczas gdy system wznoszenia i opadania inicjatywy jest zasadniczo taki sam w obu grach, aby określić, kto porusza się i strzela w jakiej kolejności, WoT brakuje wcześniej zaplanowanych ruchów, które są podstawą strategii X-Wing. Powoduje to, że czołgi gonią się w kółko, szukając strzałów z boku i z tyłu. Niewiele jest możliwości popełnienia błędu lub myślenia przeciwnika, gdy masz doskonałe informacje na tablicy, gdy nadejdzie Twoja kolej. Gdy się zbliżysz, pierwszy czołg, który się poruszy, nie ma szans na spędzenie prześladowcy. Reszta rozgrywki jest w dużej mierze taka sama, ale WoT w mniejszym stopniu wykorzystuje symbole kości do aktywacji specjalnych umiejętności niż X-Wing. Podczas gdy X-Wing wydaje się szybki i napięty, a każde odsłonięcie pokrętła ruchu jest chwilą radości lub zbliżającej się zagłady, WoT wydaje się nudne i przypadkowe.

Same czołgi są ładnie wyglądającymi modelami, choć trochę lekkimi i delikatnymi w dotyku. Są kolorowe dla każdej narodowości, ale poza tym niepomalowane. Neoprenowa mata do zabawy jest piękna i funkcjonalna. Garaż, futerał z pianki, mieści wszystkie elementy pudła rdzeniowego z miejscem na więcej zbiorników (łącznie do 14) przed rozszerzeniami i daje pewność, że Twoje czołgi będą chronione, gdy zabierzesz je do swojego LGS.

Piankowa walizka transportowa z miejscem na 14 zbiorników i wszystkie karty i bity

Warto również zauważyć, że podstawowe pudełko i każde rozszerzenie reklamują kod do wykupienia na grę na PC. Błędnie założyłem, że ten kod odblokował odpowiedni czołg w grze na PC, ale wszystkie kody są takie same i odblokowują tylko mniej przydatny pakiet wprowadzający i tylko jeśli jesteś nowym graczem, więc nie kupuj ich, jeśli celujesz jest odblokowanie czołgów na PC.

Na konkurencyjnym rynku stołowych gier typu potyczki są wyraźnie lepsze wybory pod względem rozgrywki, ale WoT to wciąż fajne doświadczenie. Podczas gdy inne opcje w tym gatunku grają lepiej, prowadzenie czołgów i wysadzanie się w powietrze, jednocześnie wydając odgłosy eksplozji, to wciąż świetna zabawa. Jeśli szukasz szczytowych wrażeń z rywalizacji, poszukaj gdzie indziej, ale jeśli kochasz czołgi, myślę, że będziesz się dobrze bawić tutaj.

— Mark Julian



Źródło : https://gamingtrend.com/feature/reviews/world-of-tanks-miniatures-game-review-vroom-vroom-boom/