PLAYSENSE rozszerza się do chmury dzięki AWS


Po podwojeniu swojego zespołu w ciągu ostatniego roku studio CG PLAYSENSE pracuje nad dalszym rozwojem poprzez wykorzystanie Usługi internetowe Amazon (AWS) do renderowania w chmurze i przygotowuje się do przeniesienia większej części swojego potoku do chmury. Założona w ramach Agencja Wargaming, nagradzane prace studia obejmują estetykę i gatunki, takie jak Świąteczna przygoda w grach wojennych oraz World of Tanks – Łowca dusz. Oprócz Gry wojenne studio dostarcza treści do tytułów innych deweloperów i wydawców, takich jak nadchodzące RPG akcji Brud z Clover Bite wydanej przez Akupara Games.

„Gdy w zeszłym roku zaczęliśmy powiększać nasz zespół, znaleźliśmy wielu wspaniałych artystów, ale niekoniecznie są oni zlokalizowani w pobliżu naszej siedziby” – skomentował kierownik działu grafiki PLAYSENSE Andrey Bogdanovich. „Zamiast dodawać więcej lokalnego sprzętu w Mińsku i rozwiązywać problemy z siecią, aby połączyć wszystko, odkryliśmy, że korzystanie z AWS jest znacznie bardziej wydajne dla naszych potrzeb i pozwala nam na łatwe skalowanie. Zapewnia również niezbędne bezpieczeństwo, aby zachować poufność klienta.”

Po wprowadzeniu do AWS z demonstracji SIGGRAPH, firma zarejestrowała konto testowe na początku tego roku i rozpoczęła budowę infrastruktury w chmurze.

„Renderowanie jest jednym z naszych najważniejszych etapów procesu produkcyjnego, więc możliwość szybkiego, elastycznego zwiększania zasobów za pomocą AWS jest nieoceniona” – wyjaśnił główny gracz PLAYSENSE CG Nikolay Skolkov. „To najwygodniejsze rozwiązanie, które odpowiada naszym potrzebom i nie musimy martwić się o licencje na renderowanie. Obsługa klienta AWS była świetna i naprawdę pozwoliła nam przenieść większą część naszej pracy do chmury, zarówno z ich pomocą, jak i korzystając z kompleksowej dokumentacji usług AWS.”

Główną twórczą aplikacją PLAYSENSE jest Houdini firmy SideFX. Studio korzysta również z Autodesk Maya, 3ds Max i ShotGrid; oraz Nuke i Mari firmy Foundry, działające zarówno na komputerach z systemem Windows, jak i Linux. Aby renderować w AWS, studio udostępniło Amazon Virtual Private Cloud (VPC), aby uruchamiać na żądanie instancje Amazon Elastic Compute Cloud (EC2), w tym instancje Spot zarządzane przez oprogramowanie do zarządzania renderowaniem AWS Thinkbox Deadline. Opiera się również na Amazon Elastic File System (EFS) do skalowalnego i bezpiecznego przechowywania plików oraz AWS Thinkbox Marketplace do licencjonowania opartego na użytkowaniu.

Przenosząc większość swoich potrzeb renderowania do AWS, studio było w stanie szybko zwiększyć objętość swojej pracy.

„Dzięki naszemu przetwarzaniu w AWS nie musimy się martwić ograniczeniami pojemności klasycznej farmy, a dostęp do instancji Spot z licencjonowaniem opartym na użytkowaniu był bardzo przydatny w miarę rozwoju naszego zespołu” – dodał Bogdanovich. „Możemy współpracować z ludźmi na całym świecie oraz zatrudniać i odpowiednio wyposażać specjalistów, aby mieli dostęp do wszystkich materiałów projektowych i niezbędnych zasobów”.

„Skalowalność, jaką mamy dzięki AWS, uwalnia” — zauważył Skolkov. „Mamy dodatkową pojemność zawsze, gdy jej potrzebujemy i płacimy za nią tylko wtedy, gdy jej używamy. W przyszłości naszym celem jest stworzenie pełnoprawnego studia w chmurze i przeniesienie całego procesu rozwoju, od pomysłu do produktu końcowego, do AWS.”

Wraz z renderowaniem w AWS, PLAYSENSE rozpoczęło testowanie animacji w chmurze i bada inne sposoby na zwiększenie swoich zasobów za pomocą AWS.

„Chociaż grafika jest ważna, opowiadanie jest naszym głównym celem” – podsumował Bogdanovich. „Jest takie stare powiedzenie, że „niezależnie od tego, ile masz dostępnej mocy obliczeniowej, czas renderowania pozostanie taki sam”, co oznacza, że ​​artyści zawsze znajdą sposób, aby w pełni wykorzystać swoje możliwości. Korzystając z AWS, możemy poprawić jakość naszej grafiki, ponieważ możemy szybciej odwrócić renderowanie i dać reżyserom i twórcom większą kontrolę nad wdrażaniem pomysłów, których mogliby nie być w stanie inaczej z powodu braku mocy obliczeniowej”.

Źródło: AWS



Source : https://www.awn.com/news/playsense-expands-cloud-aws