Wirtualne symulacje walk, takie jak World of Tanks i War Thunder, pozwalają graczom brać udział w rozgrywkach, nawet jeśli gracze są oddaleni o kontynenty. Technologię tę wykorzystuje również Siły Zbrojne Stanów Zjednoczonych w celu szkolenia swoich żołnierzy.
Wojenna rzeczywistość wirtualna
Miesiąc temu korporacja Northrop Grumman opowiada na Distrubited Mission Operations Network (DMON) zgromadziła Combat Air Force w Centrum Szkoleniowym Distributed Training Center (DTC) w Langley Air Force Base (AFB), w Wirginii, i po raz pierwszy przeprowadzono duże wirtualne ćwiczenie z udziałem samolotów F-22 Raptor i F-35 Lightning II.
DMON Argonne 23 wsparł trening przeciwko wirtualnym przeciwnikom w skomplikowanym wielodomenowym scenariuszu zagrożenia. Technologia umożliwiła łączność i interoperacyjność sieciową między symulatorami lotów na całym świecie, co pozwoliło załogom trenować razem w realistycznych warunkach wirtualnego środowiska.
Podczas ćwiczenia DMON umożliwił czwarte i piąte generacje myśliwców z różnych baz do wspólnego szkolenia, co pozwoliło załogom przygotować się do realistycznych problemów taktycznych, z jakimi mogą się spotkać w czasie walk powietrznych.
Scenariusz walki wirtualnej
DTC Northrop Grumman opracowało odporne środowisko gier wirtualnych, materiały do planowania i wykonywania misji, oraz wsparło harmonogramy, odprawy, wykonywanie oraz analizę po ćwiczeniach. DMON także umożliwił operatorom dokonywanie zmian w czasie rzeczywistym i adaptację scenariuszy do wymagań szkoleniowych.
Mimo skojarzeń z grami wideo, technologia jest znacznie bardziej zaawansowana – wykorzystuje zaawansowane symulatory maszyn. Podczas czterodniowego wydarzenia wzięło udział 44 miejsc, 97 kokpitów i szkolenie 196 osób obsługujących symulatory dla samolotów F-22 Raptor, F-35 Lightning II, F-16 Fighting Falcon i A-10 Thunderbolt II, a także dla samolotów myśliwskich EA-18G amerykańskiej marynarki wojennej. W ćwiczeniu brały również udział samoloty E-3G AWACS (system kontroli i ostrzegania powietrznego) i RC-135 rozpoznawcze.
Dodatkowo, symulacja obejmowała drona MQ-9 i JTAC (wspólny kontroler ataku terminalu).
Wojskowe zastosowania symulacji
Coraz częściej wykorzystuje się taką technologię. W zeszłym roku firma HTX labs z Houston została nagrodzona kontraktem o wartości 90 milionów dolarów na rozwijanie treści wirtualnej rzeczywistości dla Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych, podczas gdy wcześniej już testowano symulator rzeczywistości wirtualnej (VRPT) dla samolotu B-52 Stratofortress z czasów zimnej wojny.
VRPT oferował przewagę, ponieważ dawał dostęp do narzędzi szkoleniowych, które mogły być wykorzystywane przez całą dobę. Co więcej, ponieważ technologia zajmuje niewiele miejsca – wystarczą tylko gogle VR, komputer i dwa kontrolery rąk – może być używana prawie w każdym miejscu i symulować wirtualny kokpit B-52.
Wcześniej w tym miesiącu pojawiła się informacja, że firma Microsoft rozwija „Pogłębione Środowisko Inteligentne” (I3E) dla Sił Kosmicznych Stanów Zjednoczonych. Symulacja ta będzie zasilana przez zestaw słuchawek HoloLens firmy Microsoft i będzie posiadać rzeczywisty widok obiektów orbitalnych, a jednocześnie pozwoli na interakcję z nimi w dokładnie odwzorowanym środowisku kosmicznym.
Źródło : news.clearancejobs.com