Mattel staje się wydawcą gier mobilnych

Nowy gracz na rynku: gigant zabawkowy Mattel wchodzi na rynek gier wideo

Mattel – znanym producentem zabawek, znanym między innymi z lini produktów takich jak Hot Wheels, Tomek i przyjaciele oraz oczywiście Barbie, wchodzi do branży wydawniczej gier wideo.

Po kilku ostatnich latach przygotowywania partnerstw licencyjnych w grach takich jak Forza Horizon 5, Roblox i World of Tanks, firma ogłosiła, że rozpocznie samodzielną publikację gier mobilnych jako część rozszerzenia swojej „globalnej sieci partnerów deweloperskich”. Rzecznik firmy Mattel potwierdził dla Game Developer, że firma rozpoczyna działalność wydawniczą gier na platformach mobilnych, ale jest otwarta na ekspansję na PC i konsolach w przyszłości.

W wywiadzie globalny dyrektor ds. gier cyfrowych w firmie Mattel, Mike DeLaet, podzielił się więcej szczegółów na temat inicjatywy, wyjaśniając, że on i jego zespół chcą bezpośrednio wspierać deweloperów pracujących nad markami opartymi na zabawkach. „Zamierzamy współtworzyć, zatwierdzać rocznie jedną nową grę, a następnie publikować gry samodzielnie”, powiedział, dodając, że firma tworzy wewnętrzny zespół dedykowany wsparciu dla tej inicjatywy. Całkowicie identycznych odbiorców, do których skierowany jest przede wszystkim. Graczom powyżej 13 roku życia, z kilkoma aplikacjami przeznaczonymi dla dzieci, takimi jak właśnie ogłoszona Thomas & Friends: Let’s Roll.

Czy gry wideo są wystarczające dla Mattel?

Ekspansja Mattela w dziedzinie publikacji gier wideo ma miejsce w fascynującym momencie dla producenta zabawek i branży gier. Firma przeżywa obecnie sukces po filmie Barbie z 2023 roku, co ożywiło zainteresowanie jej flagową lalką. Jednocześnie branża gier wideo przechodzi bolesny kryzys ekonomiczny, który pozbawił tysiące deweloperów środków do życia i rodzi uczciwe pytania o nadmierne inwestowanie w rynek gier wideo. Sam DeLaet jest optymistycznie nastawiony do inwestycji Mattela. Świadczy o tym fakt, że CEO Ynon Kriez powiedział mu, że ta ekspansja to „najważniejszy priorytet” dla firmy. „Jesteśmy w fazie wzrostu i zatrudniamy nowych pracowników”, powiedział. Mam nadzieję, że branża szybko się odblokuje… Wierzę niewzruszenie w rozwój całego tortu, nie tylko części Mattela. Wszelkie działania, które pomogą rozszerzyć tort, są świetną rzeczą dla całej branży”.

Ekspansja Mattela w dziedzinie publikacji gier wideo ma szansę stać się korzyścią dla branży zabawkowej i przemysłu gier wideo, ale sposób, w jaki firma wchodzi na ten rynek, jest porównywalny do jej pozycji kulturowej po filmie Barbie. Posiada linie zabawek, które publiczność kocha, ale otwarte pozostaje pytanie, czy jego kierownictwo rozumie, dlaczego są one tak uwielbiane.

Źródło : www.gamedeveloper.com