Magia adaptacyjnej muzyki w grach wideo


Muzyka w tle od dawna jest podstawą gier wideo. Od krótszej i bardziej wesołej wersji Korobeiników granej w klasyce Tetris, do ponurej muzyki szefa w grach takich jak Mroczne dusze— odpowiednia muzyka nadaje grze emocje, które gracz powinien odczuwać. Pamiętaj, że piszemy o grach, które nie opierają się głównie na muzyce.

Często muzyka w grze odzwierciedla to, gdzie znajduje się gracz lub co robi. Gry takie jak Mroczne dusze oraz Pusty Rycerz zwykle wskazują, gdzie jest gracz, podczas gdy ekscytujące i wysokooktanowe gry takie jak Los (2016), Deus Ex, itp. zazwyczaj odzwierciedlają to, co robisz.

Aby uzyskać wszystkie najnowsze wiadomości, śledź kanał Google News The Daily Star.

W dzisiejszych czasach nakładanie muzyki na wiele kawałków każdego utworu w grze daje poczucie postępu, który sprawia, że ​​my, gracze gier wideo, błagamy o więcej. Aby dać dobry przykład, spójrz na Los Kampania dla jednego gracza (2016) i jej utwory.

Kiedy eksplorujesz mapę w poszukiwaniu sekretów lub po prostu rozglądasz się bez wdawania się w bójki, powolna i złowieszcza muzyka nadal gra przez cały czas. Kiedy wdajesz się w bójkę, muzyka zaczyna się od najmniej ekscytującej warstwy muzyki. Im więcej zabijesz demonów i im bliżej do oczyszczenia konkretnego miejsca (podczas gdy pojawiają się silniejsze demony), muzyka wznosi się do bardziej ekscytujących warstw wyznaczonego utworu.

Co więcej, zauważysz również, że muzyka przechodzi w dramatyczną pauzę, gdy chwała zabija demona lub piłą łańcuchową. Muzyka zadaje graczowi cios, gdy kontynuujesz rozrywanie i przedzieranie się przez hordy wrogów. A Mick Gordon z pewnością wiedział, z jaką intensywnością będzie musiał zadać cios zawodnikom.

Muzyka w grze Świat czołgów to przykład, który dostosowuje się, zastanawiając się, gdzie jesteś, mimo że jest to gra o wysokiej liczbie oktanowej. Andrius Klimka i jego zespół stworzyli genialną kolekcję utworów na każdą mapę w grze — jedną na wprowadzenie mapy, a drugą na muzykę bitewną tej samej mapy. I dobrze się opłaca. Utwory naprawdę ładnie komponują się z atmosferą na każdej mapie; muzyka wydaje się rodzima dla mapy, do której należy. Zrozumiałe jest również, że muzyka w bitwie naprawdę tworzy napięcie, którego chciałbyś w ostatnich kilku chwilach każdego meczu, w którym grasz.

Muzyka tworzy nastrój dla graczy w najprostszy i najskuteczniejszy możliwy sposób, a muzyka adaptacyjna najbardziej kołysze gracza. Zignoruj ​​to, ludzie zignorują ciebie. Przyjmij to, a ludzie cię pokochają.

Aka jest małym piknięciem na radarze świata i znajduje spokój, wiedząc o tym. Zrujnuj jego spokój, szturchając go na akaaraf@hotmail.com





Źródło : https://www.thedailystar.net/shout/news/the-magic-adaptive-music-video-games-1879399