Koniec gry w Chinach na zagraniczne gry?


Koniec gry? Drzwi do zagranicznych gier pozostają zamknięte w Chinach. Źródło: AFP

  • Chociaż Chiny wznowiły udzielanie zezwoleń na licencje na gry wideo, nowe surowe przepisy prawne i cenzura treści związanych z grami nadal zabraniają zagranicznym graczom.
  • Tencent, największa na świecie firma zajmująca się grami, również zawiesi swoje aplikacje zwiększające szybkość gier i bliski dostęp do zagranicznych gier od czerwca.
  • Eksperci przewidują trend, w którym więcej zagranicznych firm ograniczy swoje chińskie ambicje, pomimo tego, jak kuszący jest rynek.

Na największym na świecie rynku gier, Chinach, licencje na nowe gry wideo były tradycyjnie wydawane co miesiąc. Tendencja ta jednak utknęła w lipcu zeszłego roku, kiedy władze chińskie zawiesiły licencje na nowe gry, zarówno zagraniczne, jak i krajowe. W tym samym okresie Chiny ogłosiły, że będzie zakaz grania osobom poniżej 18 roku życia gry wideo przez ponad trzy godziny tygodniowo.

Przechodząc do tego roku, chińskie władze, według Narodowej Administracji Prasy i Publikacji (NPPA), wznowiły udzielanie nowych licencji na gry wideo na początku tego miesiąca. Chociaż ostatnie zatwierdzenie 45 licencji oznaczało koniec dziewięciomiesięcznego zawieszenia, chińska branża gier jest wciąż pod intensywną kontrolą.

Niedawna przerwa nie jest pierwszym odosobnionym incydentem w sektorze gier w Chinach. W 2018 r. władze chińskie przestały również zatwierdzać nowe tytuły gier wideo w okresie dziewięciu miesięcy. Reuters następnie poinformował, że jest to część przeglądu organów regulacyjnych nadzorujących sektor.

W styczniu tego roku chińska platforma wideo Bilibili poinformowała, że ​​zabroni transmisji na żywo ponad 60 gier wideo, w tym popularnej GTA (GTA) seria i Wiedźmin 3 zgodności z wytycznymi regulacyjnymi. Jednostka transmisji na żywo Bilibili powiedziała, że ​​decyzja o zakazie transmisji na żywo tych gier i innych, takich jak Serce z żelaza, Rainbow Six Siege i Świat czołgów został doprowadzony do zgodności z wytycznymi Ministerstwa Kultury i innych organów, które uznają te tytuły za nienadające się do publicznego nadawania.

Niezależnie od tego, czy historia się powtarza, lokalny sektor gier, który od zeszłego roku został dotknięty przepisami, jest nie jest już łatwą grą dla graczy krajowych i zagranicznych.

Czy największa na świecie gra jest zgodna z Chinami?

Gry w Chinach

(fot. GREG BAKER / AFP)

Trzy dni temu chiński gigant technologiczny Tencent, który jest również największą na świecie firmą zajmującą się grami, ogłosił, że zamykają ich aplikacje zwiększające szybkość gier, platforma, która zapewnia chińskim graczom dostęp do zagranicznych gier. Chociaż ruch ten może nie być powszechnie akceptowany przez wielu, jest oczekiwany ze względu na wzmożoną kontrolę w sektorze.

Na początek gry w Chinach są dokładnie sprawdzane i certyfikowane przez organy regulacyjne, co do tego, czy są odpowiednie dla chińskiej publiczności. Ponieważ proces jest surowy, wiele gier nie uzyskało licencji. Przed zawieszeniem NPPA zatwierdziła 76 importowanych gier w 2021 roku, czyli nawet mniej niż 97 zatwierdzonych w 2020 roku i 180 zatwierdzonych w 2019 roku.

Kiedy w końcu wznowili rozdawanie licencji, NPPA zatwierdziła w sumie 45 tytułów od firm takich jak Seasun Entertainment, Lilith Games i XD na liście. Tytuły zagraniczne pozostały odległe. Właśnie tam wchodzą w grę aplikacje wspomagające grę – luka dla graczy z Chin kontynentalnych, umożliwiająca dostęp do zagranicznych gier i granie online z międzynarodowymi graczami.

Niestety, przy intensywnej kontroli ze strony chińskich regulatorów firmy zajmujące się grami, takie jak Tencent, są pod ogromną presją przestrzegać zasad i ograniczać graczom dostęp do niezatwierdzonych tytułów.

To powiedziawszy, ruch w celu zablokowania zagranicznych gier oznaczałby, że ten ruch wpłynie na twórców gier, którzy polegali na tych usługach wspomagających gry, aby dotrzeć do chińskich odbiorców. Wcześniej Tencent był również zawieszone w wypuszczaniu nowych gier w grudniu z zeszłego roku po rzekomym naruszeniu praw do ochrony danych użytkowników, chociaż nigdy nie przedstawiono szczegółów tego naruszenia.

Ogólnie rzecz biorąc, krajowy rynek gier wideo w 2021 r. odnotował najwolniejszy wzrost przychodów od trzech lat. podczas gdy liczba graczy uległa stagnacji, na podstawie raportu branżowego. Według danych Game Publishing Committee (GPC) China Audio-Video and Digital Publishing Association, przychody brutto ze sprzedaży branży wzrosły w 2021 r. o zaledwie 6,4% w porównaniu z rokiem poprzednim, co stanowi wyraźny spadek w porównaniu z zeszłorocznym wzrostem o 20,7%.

Nawet liczba graczy w Chinach była prawie w stagnacji, a liczba graczy wzrosła o zaledwie 0,22% do 66,6 miliona graczy w 2021 r., w porównaniu do wzrostu o 3,7% w 2020 r. Zatrudnienie w branży wpłynęło również na twórców i projektantów gier wideo, którzy doświadczyli ogromnych cięć płac, a niektórzy zostali nawet zwolnieni.









Źródło : https://techwireasia.com/2022/04/game-over-in-china/