Jak wojna na Ukrainie wpłynęła na reklamy aplikacji mobilnych i gier


Chcesz dowiedzieć się, co dalej z branżą gier? Dołącz do kierownictwa gier, aby w październiku na GamesBeat Summit Next dyskutować o rozwijających się częściach branży. Ucz się więcej.


Wojna na Ukrainie wywarła ogromny wpływ na branżę aplikacji mobilnych i gier od początku konfliktu w lutym.

Ponieważ życie ginęło w tysiącach, reklamodawcy naturalnie wycofali się, gdy zdali sobie sprawę, że ludzie mają większe problemy niż pobieranie nowych aplikacji mobilnych i gier.

Miało to duży wpływ na reklamodawców i twórców aplikacji mobilnych i gier, ponieważ zmiany popytu uderzyły w ich wyniki finansowe, w szczególności na Ukrainie i w Rosji. Efektywny koszt za milion (eCPM) mocno ucierpiał, powiedziała Valerie Alfimova, dyrektor ds. przychodów w Appodeal Stack i ekspert ds. rozwoju biznesu. Appodeal aktualizuje co kwartał raport eCPM dla urządzeń mobilnych, w którym analizuje eCPM milionów wyświetleń reklam z ponad 70 sieci reklamowych na całym świecie.

„Cała branża została dotknięta na tak wielu poziomach, gdy eCPM gwałtownie spadł” – powiedziała Alfimova. „Do końca marca eCPM na Androidzie spadł o 75%, a w iOS o 71%. Tak stało się zaraz po inwazji. Nie było to nieoczekiwane, biorąc pod uwagę tę ogromną zmianę geopolityczną i liczbę krajów w nią zaangażowanych”.

Appodeal przyjrzał się regionalnemu wpływowi wojny na Ukrainę na eCPM.

Zauważyła jednak, że od tego czasu nastąpiło stałe ożywienie, ponieważ przychody w regionie wracają do poziomu sprzed wojny.

Według najnowszego raportu, eCPM reklamy wideo z nagrodami w iOS spowodowało, że Stany Zjednoczone straciły swoją pozycję w czołówce, ponieważ w drugim kwartale zajęły trzecie miejsce, tuż za Japonią i Australią. Zaskakujące jest również to, jak kraje rozwijające się, takie jak Tajwan, Korea Południowa, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Kuwejt, rozwijają się w tym konkretnym segmencie, powiedział Appodeal.

eCPM reklam wideo z nagrodami w systemie Android uplasował USA i Australię na najwyższych pozycjach, a tuż za nimi uplasowały się kraje wschodnioazjatyckie. Kraje europejskie, takie jak Wielka Brytania, Szwecja, Niemcy i Francja, straciły pozycje w najwyższych rankingach, a ich eCPM spadł.

eCPM reklam wideo z nagrodami w Rosji i na rynkach WNP odnotował stopniową poprawę w II kw. 2022 r. W marcu eCPM spadł o połowę na iOS i Androidzie. Jednak w miarę upływu miesięcy eCPM szybko się poprawił, a do maja powrócił.

eCPM reklam wideo z nagrodami na dojrzałych rynkach — w Stanach Zjednoczonych, Japonii, Wielkiej Brytanii i wielu dojrzałych krajach — spada od marca. Australia wydaje się jedną z nielicznych, która miała pozytywny trend eCPM, aż do czerwca, kiedy spadła poniżej marcowego poziomu zarówno na iOS, jak i na Androidzie.

Różne formaty reklam odzyskują się z różnymi prędkościami, powiedziała Alfimova.

„Trend ożywienia jest nadal bardzo niestabilny” – powiedziała Alfimova. „Całkowity spadek przychodów wyniósł około 15% do 20%”.

Poprawiono eCPM reklam pełnoekranowych na iOS. W porównaniu z poprzednim kwartałem Appodeal zauważył, że eCPM we wszystkich krajach wzrósł. Nie tylko na najwyższych listach, ale także na dole eCPM. Arabia Saudyjska, na 20. pozycji, ma teraz 3,33 USD, podczas gdy kilka miesięcy temu było to około 2,50 USD. Android doświadczył podobnego powrotu do zdrowia.

W ostatnim miesiącu marca eCPM reklam wideo z nagrodami w Rosji i krajach WNP spadł o połowę w przypadku iOS, a nawet więcej w iOS. Wynika to głównie z wahań w gospodarce kraju i wstrząsów geopolitycznych.

eCPM reklam wideo z nagrodami w krajach azjatyckich rozwija się bardziej niż kiedykolwiek, a Appodeal spodziewa się, że będzie on rósł przez resztę roku. Japonia po raz pierwszy przekroczyła średni eCPM w USA. Również eCPM na rynkach takich jak Korea Południowa, Tajwan, Hongkong, Singapur i wielu innych rośnie.

Możliwe, że iOS 14.5 i nowa polityka prywatności użytkowników mogły spowodować pewną redystrybucję budżetów marketingowych niektórych firm.

W czerwcu eCPM reklamy wideo z nagrodami na obu platformach wykazał niewielki spadek, co nie jest rzadkością w miesiącach letnich. Brazylia wyróżnia się silnymi wahaniami eCPM. Wydaje się, że kraj ten stał się miejscem do miękkiego uruchamiania aplikacji i cieszy się coraz większym zainteresowaniem.

„Cała sytuacja odbiła się na deweloperach mobilnych i ich dochodach” – powiedziała.

Wiele firm nie jest w stanie zarabiać na swoich grach lub w inny sposób jest zakłócony.

„Nie widzę zbyt wielu przejęć” – powiedziała. „Są zbyt zajęci przenoszeniem swoich firm i lubią ratować życie, szczególnie na Ukrainie. Wielu programistów próbuje odejść”.

Wiele rosyjskich i ukraińskich firm zajmujących się grami zbankrutowało lub przeniosło się ze swoich krajów. Ale niekoniecznie musi nastąpić fala przejęć.

„Firmy borykają się z utratą przychodów, ponieważ eCPM spadł, ponieważ są kraje, w których nie można już pozyskiwać użytkowników” – powiedziała Alfimova.

Spojrzenie Appodeal na eCPM lub stawki reklam mobilnych dla banerów reklamowych.

Wojna rozdarła rosyjskie firmy produkujące gry. Game Insight przeniosło swoją siedzibę w 2014 roku (kiedy rozpoczęły się pierwsze walki na wschodniej Ukrainie) na Litwę, ale większość zespołu deweloperskiego nadal znajdowała się w Rosji. Wraz z wybuchem nowej wojny firma Game Insight została zamknięta i zwolniła 600 pracowników.

Plarium, które miało również setki pracowników na Ukrainie iw Rosji, zamknęło swoją rosyjską działalność. Firma G5 Entertainment miała pracowników w Rosji i na Ukrainie i otworzyła nowe biuro w Polsce.

Playrix przeniósł swoją siedzibę z Wołogdy w Rosji do Dublina w 2014 roku. Ale firma powiedziała, że ​​jej personel był rozdarty między biurami na Ukrainie i w Rosji. Wargaming zamknął swoje studio w Mińsku na Białorusi,
gdzie powstała firma. Wcześniej przeniosła swoją siedzibę na Cypr, a rosyjskie studia przeniosła do Lesta Studio i zerwała kontakty. Teraz twórca World of Tanks i World of Warships przeniósł się na Zachód.

„Jak wszyscy, naprawdę chcę, aby to się skończyło i powstrzymało cierpienie” – powiedziała Alfimova.

Credo GamesBeat w przypadku branży gier „gdzie pasja spotyka się z biznesem”. Co to znaczy? Chcemy Ci powiedzieć, jakie znaczenie mają dla Ciebie wiadomości — nie tylko jako osoba podejmująca decyzje w studiu gier, ale także jako fan gier. Niezależnie od tego, czy czytasz nasze artykuły, słuchasz naszych podcastów, czy oglądasz nasze filmy, GamesBeat pomoże Ci poznać branżę i cieszyć się nią. Dowiedz się więcej o członkostwie.



Źródło : https://venturebeat.com/2022/07/10/how-the-war-in-ukraine-impacted-mobile-app-and-game-advertising/