Jak sieci CDN poprawiają wrażenia użytkownika i generowanie przychodów


Sieci dostarczania treści mogą przyspieszyć dostarczanie treści użytkownikom. Trudno więc uwierzyć, że duża firma internetowa może działać bez CDN. Poniżej opisano, jak dostosować CDN do potrzeb projektu.

Najpierw wyjaśnijmy, kto potrzebuje pamięci podręcznej i dlaczego. Biorąc pod uwagę bardzo rygorystyczne wymagania dzisiejszych użytkowników, odpowiedź brzmi „wszyscy”. Czekanie kilka sekund na załadowanie aplikacji, wideo lub strony internetowej jest zbyt długie dla współczesnych użytkowników.

Od 2010 r. Google postrzega szybkość interakcji użytkownika z treścią jako kluczowy wskaźnik rankingu. Według własnych badań Google konwersja strony internetowej zależy bezpośrednio od szybkości strony. Według Google jednym ze sposobów na poprawę komfortu użytkownika jest korzystanie z CDN.

Jakie problemy może rozwiązać CDN?

Bez sieci dostarczania treści każda duża firma musiałaby zbudować lub wynająć ogromne centrum danych, aby przechowywać wszystkie potrzebne zasoby w jednym miejscu. Do czego to może prowadzić?

  • Niewystarczająca przepustowość kanału. Sprzedaż kwiatów jako jedyny sklep w Twojej okolicy to nie to samo, co prowadzenie strony internetowej z dziesiątkami tysięcy oczekiwanych użytkowników. Przeciętna nowoczesna strona internetowa waży 2174,2 KB. Pomnóż tę wartość przez 1000 jednoczesnych użytkowników (liczba dość skromna), a ruch zacznie natychmiast rosnąć.
  • Bardzo wysoki ping podczas wysyłania żądania do serwera. Bez sieci dostarczania wszystkie żądania są wysyłane do tego samego serwera, bez względu na odległość klientów. Czy możesz sobie wyobrazić odsetek opóźnień podczas łączenia się z centrum danych w Berlinie, gdy docelowi odbiorcy mieszkają w Indonezji?
  • Odporność infrastruktury jest niska. Drobna przerwa w zasilaniu może spowodować, że serwer przestanie działać. Obciążenia szczytowe, nie wspominając, zawsze występują w nieoczekiwanych momentach.

Oto jak rozwiązać te problemy.

Pracuj na całym świecie

Dostarczanie treści do odległych obszarów

Jeśli chcesz dostarczać treści statyczne, zalecamy wybór dostawcy, który działa w wielu regionach. Sprzęt powinien znajdować się w centrach danych Tier III lub IV oraz w dużych punktach wymiany ruchu. W tym przypadku nie ma wątpliwości, że proces dostarczania treści jest niezawodny i bardzo szybki.

poziomPrzestój (godziny / rok)Tolerancja błędu (%)
Poziom I28,899,671
Poziom IIdwadzieścia dwa99,741
Poziom III1,6 1,699,982
Poziom IV0,4 0,499,995

Na przykład platforma GetCourse umożliwia użytkownikom publikowanie płatnych samouczków wideo dla milionów widzów z Europy, Azji, Oceanii i krajów WNP. Jest to duży problem, jeśli jeden uczeń płaci za lekcję, ale nie widzi lekcji. Jest to problem, który należy jak najszybciej rozwiązać. Dlatego dostarczanie wysokiej jakości treści w dowolne miejsce na świecie stało się priorytetem naszej strategii rozwoju GetCourse.

„Platforma GetCourse jest codziennie odwiedzana przez miliony użytkowników. Naszym głównym zadaniem jest dostarczanie wysokiej jakości produktów, które są dostępne 24/7 na całym świecie – mówi GetCourse. – powiedział współwłaściciel i partner zarządzający Siergiej Michajłow. „Nie jest to możliwe bez odpowiedniej infrastruktury, która rozwiąże wszystkie problemy z dostępnością usług”.

Korzystanie z CDN było idealnym sposobem na poradzenie sobie z tym problemem. Eksperci GetCourse przetestowali usługi kilku dostawców i byli sfrustrowani odkryciem, że usługi te nie są dostępne za granicą. Przetestowali również usługi jednego z największych dostawców CDN na świecie, ale odkryli, że ceny były nieuzasadnione, ponieważ petabajty ruchu „przechodziły” przez platformę każdego miesiąca.

W rezultacie autor platformy wybrał usługę CDN G-Core Labs. Jego jakość okazała się taka sama jak czołowych światowych firm, ale w znacznie bardziej przystępnej cenie.

Transmituj treści wideo bez opóźnień

Na przykład podczas dostarczania treści wideo użytkownikom usług przesyłania strumieniowego ważne jest, aby dostawca mógł dostarczać treści bez buforowania. Wyobraź sobie, że już wiesz, jak przechowywać i przetwarzać treści. Jak mogę dostarczyć go użytkownikom i „zamknąć” ich tak bardzo, jak to możliwe?

Streaming to podstawowa część platformy Hover.link. Dla tej firmy ważne jest, aby platforma była zawsze stabilna, nawet przy zmianie obciążenia. Ich celem jest transmisje najwyższej jakości wydarzeń na całym świecie.

Aby rozwiązać ten problem, organizator internetowego wydarzenia zlecił również G-Core Labs. Dzieje się tak, ponieważ platforma strumieniowania G-Core jest zintegrowana z CDN, a jej wysoką wydajność gwarantuje technologia Intel (G-Core zaczął integrować skalowalne procesory Intel Xeon trzeciej generacji ze swoją infrastrukturą serwerową. Ja). Współpraca z G-Core umożliwia Hover.link bezzwłoczne transmitowanie wydarzeń na całym świecie.

Skróć czas ładowania gry

Nawet jeśli opóźnienia są mierzone w milisekundach, twórcy gier mogą stracić użytkowników. Dlatego gry online wymagają maksymalnej przepustowości i najlepszej możliwej wydajności sieci.

Na początku większość Świat czołgów Gracze byli w Europie i krajach WNP, więc potrzebowaliśmy stworzyć sieć dostarczania treści dedykowaną temu rynkowi. Globalny dostawca CDN nie miał dobrze rozwiniętej infrastruktury na wymaganym obszarze i nie mógł zapewnić wszystkich usług potrzebnych deweloperowi Wargaming.

Wargaming zwrócił się do G-Core Labs, aby pomóc użytkownikom końcowym skrócić czas oczekiwania na wydanie gry. G-Core zbudował specjalną sieć P2P, aby sprostać potrzebom Wargaming i łączy się bezpośrednio z infrastrukturą największych operatorów.

O czym należy pamiętać przy włączaniu CDN

Sieci CDN to szybki i łatwy sposób na przyspieszenie dostarczania treści do użytkowników. Rozważ następujące kwestie przed włączeniem:

  • Stosunek zawartości statycznej do zawartości dynamicznej.. Przepustowość sieci wymagana do dostarczania zawartości statycznej różni się od przepustowości sieci wymaganej do dostarczania zawartości dynamicznej (takiej jak gry i strumienie).
  • Lokalizacja użytkownika.. Weź pod uwagę obszar geograficzny, w którym powinien znajdować się CDN.
  • Wydajność sieci.. Przetestuj swoją sieć CDN przy użyciu odpowiedniej techniki. Podczas gdy testy syntetyczne mogą ujawnić cenne informacje o Twojej witrynie, rzeczywiste testy metryki użytkowników zapewniają dokładniejsze dane o tym, jak Twój dostawca współpracuje z rzeczywistymi użytkownikami. To są dokładnie te informacje, których potrzebujesz, aby ocenić wydajność swojej sieci CDN.
  • Ustawienia dostawcy CDN.. Niezależnie od tego, czy sprzedawca oferuje rozwiązanie, które ułatwia integrację CDN z produktem, czy CDN ma takie funkcje, jak wstępne ładowanie dużej zawartości jako sposób na przyspieszenie dostarczania zawartości i czy istnieje możliwość wyczyszczenia pamięci podręcznej. Upewnić się. Zarządzaj pamięcią podręczną.

Klienci G-Core Labs mogą bezpłatnie korzystać z CDN przez 14 dni. CDN jest zintegrowany z hostingiem DNS dostawcy, dzięki czemu możesz połączyć swoją witrynę z CDN w kilka minut bez kodowania. Dzięki temu rozwiązaniu możesz dostarczać treści z pamięci podręcznej użytkownikom w ponad 100 miastach na całym świecie ze średnią prędkością poniżej 30 ms.

Sam Davis jest wiceprezesem ds. produktów w G-Core Labs.



Source : https://texasnewstoday.com/how-cdns-improve-user-experience-and-revenue-generation/550164/