Jak kreatywna dusza wyostrzyła swój umysł dla biznesu


Przez całe dzieciństwo pani Bella Han była – jak sama mówi – „zawsze najbardziej artystyczną osobą w klasie”.

Jednak gdy nadszedł czas na studia wyższe, stwierdziła, że ​​studiowanie projektowania w ogóle jej nie odpowiada. Ponadto nie była pewna, czy będzie w stanie utrzymać się ze swojej sztuki. Przy wsparciu rodziców wyjechała z rodzinnego Tajwanu do Singapuru, gdzie ukończyła dyplom z marketingu biznesowego, zanim w 2017 roku zapisała się na singapurski kampus Uniwersytetu Jamesa Cooka (JCU).

„Każda branża, każda marka i każdy produkt potrzebuje marketingu” – powiedziała o swojej decyzji o podjęciu studiów licencjackich z marketingu na JCU. „Kiedy rozumiesz zasady marketingu, tworzy to skrót dla Ciebie”.

JCU było wyborem, do którego pani Han zdecydowała się po dokładnych badaniach. Jednym z czynników przyciągających uniwersytetu jest unikalny system trymestralny JCU, który zapewnia, że ​​pani Han była w stanie ukończyć studia w mniej niż dwa lata bez uszczerbku dla jakości jej edukacji.

„Jestem zorientowana na karierę, a dyplom z uniwersytetu o dobrej reputacji jest ważny dla znalezienia pracy w Singapurze” – powiedziała. „Ponadto JCU zapewnia kursy ukierunkowane na karierę, które przygotowują uczniów do pracy”.

JCU stało się ostatnio jedną z zaledwie czterech uczelni i szkół biznesu w Singapurze, które zostały akredytowane przez Association to Advance Collegiate Schools of Business (AACSB). Mniej niż 6 procent światowych uczelni oferujących studia biznesowe ma akredytację AACSB.

UMIEJĘTNOŚCI DO ODNIESIENIA W MIEJSCU PRACY

Obecnie pani Han pracuje dla dewelopera i wydawcy gier Wargaming jako twórca treści cyfrowych do wielokrotnie nagradzanej wojskowej gry online World of Tanks. Jej praca wymaga zarówno kreatywności, jak i znajomości marketingu, ponieważ pracuje nad filmami, infografikami, opowiadaniem historii i memami, których celem jest stymulowanie wzrostu użytkowników na rynku azjatyckim.

Według pani Han wiedza i umiejętności, które nabyła w JCU, były niezwykle przydatne w jej pracy. Po pierwsze, liczne możliwości prowadzenia prezentacji na zajęciach w JCU nauczyły ją porządkowania myśli i mówienia pewnie.

„Ponadto kursy z Zasad marketingu i zachowań konsumenckich nauczyły mnie efektywnego myślenia o nowych projektach” – opowiada. „Pomogli mi rozwinąć moją kreatywność, co jest korzystne dla marketingu”.

Jest też bardziej pewna siebie w nietwórczych aspektach swojej roli. „Częścią mojej pracy jest codzienne monitorowanie platform mediów społecznościowych i jest wiele liczb do śledzenia. Po przestudiowaniu analizy danych liczby na ekranie nie są już onieśmielające, ale zabawne w interpretacji”.

Pani Han nie przestała się uczyć, kiedy wyszła z klasy. Dodała: „Moje doświadczenie jako wiceprzewodniczącej ds. komunikacji w radzie studenckiej JCU dodało kolorytu mojemu życiorysowi. Organizowanie wydarzeń w JCU było nie tylko zabawne, ale także poprawiło moje umiejętności marketingowe i planowanie wydarzeń.”

SPOŁECZNOŚĆ, KTÓRA INSPIRUJE SIĘ

Poza nauką akademicką, którą nabyła na JCU, to ludzie naprawdę zainspirowali panią Han.

„Wciąż pamiętam kurs Hospitality, Cultures and People z panią Virginią Wu” – powiedziała. „Jej osiągnięcia w branży hotelarskiej sprawiają, że jest bardzo kompetentna w nauczaniu – mogłem zapytać ją nie tylko o rzeczy z podręcznika, ale także o doświadczenia z prawdziwego miejsca pracy”.

Z czułością wspominając, że pani Wu była zawsze elegancko ubrana w apaszkę, pani Han opisała, jak wykładowca uczył studentów, aby zawsze byli zdyscyplinowani i sumienni w pracy. „Szanuję jej poważne podejście do pracy i nadal stosuję jej nauki w mojej karierze”.

Dawni szkolni koledzy pani Han są również źródłem inspiracji i zainteresowania. „Międzynarodowa atmosfera w JCU pomogła mi poszerzyć moją sieć kontaktów. Wiele lat po ukończeniu studiów nadal lubię śledzić moich kolegów ze szkoły w mediach społecznościowych. Fascynujące jest widzieć ich życie po drugiej stronie globu, pracując w różnych branżach lub prowadząc własne firmy. Wiem, że zawsze mogę się od nich nauczyć czegoś nowego i stale się inspirować. Bez studiowania na JCU nie sądzę, żebym mógł zbudować zróżnicowaną sieć w tak krótkim czasie”.

Patrząc wstecz na swój czas spędzony w JCU, pani Han ma kilka rad dla osób, które mają rozpocząć studia: „Praktykuj budowanie kontaktów i rozwijanie swojej sieci na uniwersytecie. Rozmawiać z ludźmi; nawet mała rozmowa może się przydać. Zawsze nauczysz się czegoś nowego.”

Odwiedź Wirtualne Dni Otwarte JCU, aby uzyskać więcej informacji na temat programu Bachelor of Business.



Source : https://www.channelnewsasia.com/advertorial/how-creative-soul-sharpened-her-mind-business-2322211