Jak gry komputerowe zachęcają dzieci do wydawania pieniędzy – FBC News

Jak gry komputerowe zachęcają dzieci do wydawania pieniędzy

Nara Ward, mieszkająca na Barbadosie z mężem i synami, Finnem (14 lat) i Leifem (12 lat), mówi, że śledzenie wydatków dzieci, kiedy grają w ulubione gry komputerowe, to praca na pełny etat. Kiedy Leif zaczął grać w Roblox, zaczął prosić o robux – walutę gry – która pozwala graczom na ulepszanie ich postaci lub kupowanie wirtualnych przedmiotów. Jego dziadkowie dali mu 200 dolarów kredytu Apple na Boże Narodzenie, ale Leif wydał to wszystko w ciągu kilku dni. Pani Ward mówi, że jej młodszy syn musi jeszcze nauczyć się samokontroli i wyczucia pieniędzy.

Zamiast czerpać zyski z początkowej sprzedaży gry wideo, wiele dzisiejszych firm zajmujących się grami polega na przychodach generowanych przez zakupy w grze lub mikrotransakcje. Zakupiona zawartość może być czysto estetyczna – ruchy taneczne, skórki czy ubrania. Alternatywnie zakupy w grze mogą zapewnić taktyczną przewagę w rozgrywce – dodatkowe życia, ulepszenia postaci lub broń – zapewniając przewagę nad graczami, którzy nie kupili dodatkowej zawartości.

Jakie są konsekwencje dla dzieci?

Wpływ mikrotransakcji na dzieci zależy od wrażliwości użytkownika. Vicki Shotbolt, dyrektor naczelny Parent Zone, organizacji, która pomaga rodzicom poruszać się po cyfrowym świecie ich dzieci, bardziej szczegółowo opisuje, w jaki sposób gry zachęcają graczy do rozstania się z pieniędzmi. Wydając pieniądze, gracze mogą „uniknąć grindu”, w którym dokonanie zakupu w grze oznacza uniknięcie godzin monotonnej gry, aby przejść na wyższy poziom. „Zabawny ból” to sytuacja, w której ryzykujesz utratę czegoś ważnego, jeśli nie dokonasz zakupu. Tymczasem „techniki zaciemniania”, takie jak waluty w grze, utrudniają sprawdzenie, ile naprawdę wydajesz. Inną taktyką jest wykorzystywanie „skrzynek z łupami”. Gracze kupują pudełko, nie wiedząc, co jest w środku. Może zawierać element zmieniający zasady gry – ale najczęściej nagrodą jest nic innego jak przeciętna personalizacja.

Jednak istnieją oznaki sprzeciwu zarówno ze strony ekspertów, jak i konsumentów. Niektóre firmy obiecują nowe wydania, które są bezpłatne w grze. Firmy zajmujące się grami wykorzystują psychologię behawioralną do manipulowania użytkownikami w wydatkach.

Czy granie w gry może przynieść korzyści?

Podczas gdy wydatki na gry wzrosły, niektórzy twierdzą, że granie w gry może przynieść korzyści młodym ludziom, a obawy są przesadzone. Stwierdzono, że gry jako forma zabawy łagodzą stres, pomagają rozwijać zdolności poznawcze i zwalczają samotność. Zhenghua Yang, założyciel firmy zajmującej się grami, Serenity Forge, mówi, że gry mogą poszerzać ludzkie horyzonty. Do tej pory w gry firmy grało ponad 20 milionów osób. Serenity Forge nie korzysta z mikrotransakcji, ale, jak mówi Yang, może się to zmienić w przyszłości, jeśli okaże się, że przyczyniają się one do „znaczących, emocjonalnie wpływowych gier, które rzucają wyzwanie Twojemu sposobowi myślenia”.

Jak rodzice mogą ochronić swoje dzieci?

Konta dzieci i kontrola rodzicielska mogą służyć do wyłączania zakupów lub ustawiania limitu wydatków. Rodzice mogą skonfigurować powiadomienia e-mail, aby oznaczyć zakupy i używać kart podarunkowych zamiast kart kredytowych. Być może najważniejsze, rozmawiaj ze swoim dzieckiem. „Z mojego doświadczenia wynika, że tarcia wynikają z braku obecności rodziców” – mówi Yang. „Mam teraz dwoje dzieci i zamiast używać gier jako narzędzia do opieki nad dziećmi, upewniam się, że jestem obecny w ich życiu, gdy konsumują media”.

Cytat: „To jest coś, co muszę nieustannie pilnować” – mówi Nara Ward.

Źródło: https://www.fbcnews.com.fj/business/how-computer-games-encourage-kids-to-spend-cash/.