Gry komputerowe – jak uniknąć nadmiernych wydatków? | Trendy w grach i rynek mikrotransakcji online

Gry komputerowe zachęcają dzieci do wydawania pieniędzy

Nara Ward mówi, że śledzenie wydatków jej dzieci, kiedy grają w swoje ulubione gry komputerowe, to praca na pełny etat. Kiedy jej 12-letni syn Leif zaczął grać w Roblox, zaczął prosić o robux – walutę gry – która pozwala graczom ulepszać swoją postać lub kupować wirtualne przedmioty. Więc jego dziadkowie dali mu 200 dolarów kredytu Apple na Boże Narodzenie. Jednak szybko wydał to wszystko i stał się sfrustrowany i znudzony grą. Pani Ward mówi, że jej młodszy syn musi jeszcze nauczyć się samokontroli i wyczucia pieniędzy.

Zakupiona zawartość może być czysto estetyczna – ruchy taneczne, skórki lub ubrania. Alternatywnie zakupy w grze mogą zapewnić taktyczną przewagę w rozgrywce – dodatkowe życia, ulepszenia postaci lub broń – zapewniając przewagę nad graczami, którzy nie kupili dodatkowej zawartości. Przewiduje się, że globalny rynek mikrotransakcji online wzrośnie z 67,94 mld USD w 2022 r. do 76,66 mld USD w 2023 r.

Manipulowanie użytkownikami

Firmy zajmujące się grami wykorzystują psychologię behawioralną do manipulowania użytkownikami w wydatkach, mówi prof. Sarah Mills, a związek między grami a hazardem staje się „coraz bardziej rozmyty”. Kontynuując historię, Vicki Shotbolt, dyrektor Parent Zone, organizacji, która pomaga rodzicom poruszać się po cyfrowym świecie ich dzieci, bardziej szczegółowo opisuje, w jaki sposób gry zachęcają graczy do rozstania się z pieniędzmi.

„Zabawny ból” to sytuacja, w której ryzykujesz utratę czegoś ważnego, jeśli nie dokonasz zakupu. Tymczasem „techniki zaciemniania”, takie jak waluty w grze, utrudniają sprawdzenie, ile naprawdę wydajesz. Inną taktyką jest wykorzystywanie „skrzynek z łupami”. Gracze kupują pudełko, nie wiedząc, co jest w środku. Może zawierać element zmieniający zasady gry – ale najczęściej nagrodą jest nic innego jak przeciętna personalizacja. Prof. Mills mówi, że młodzi ludzie mogą się wstydzić tego, ile wydają na gry.

Korzyści i zagrożenia

Podczas gdy wydatki na gry wzrosły, niektórzy twierdzą, że granie w gry może przynieść korzyści młodym ludziom, a obawy są przesadzone. Stwierdzono, że gry jako forma zabawy łagodzą stres, pomagają rozwijać zdolności poznawcze i zwalczają samotność. Jako nastolatek, Zhenghua Yang z Kolorado spędził dwa lata w szpitalu i grał w wiele gier wideo. W 2014 roku założył firmę Serenity Forge, której misją jest pomaganie innym. Do tej pory w gry firmy grało ponad 20 milionów osób. Pan Yang mówi, że wpływ mikrotransakcji zależy od wrażliwości użytkownika.

Jak chronić dzieci?

Chociaż śledzenie zarejestrowanych wiadomości e-mail, haseł i kart płatniczych na różnych platformach i urządzeniach może być trudne dla rodziców, istnieją sposoby ochrony nastolatka i konta bankowego. Konta dzieci i kontrola rodzicielska mogą służyć do wyłączania zakupów lub ustawiania limitu wydatków. Rodzice mogą skonfigurować powiadomienia e-mail, aby oznaczyć zakupy i używać kart podarunkowych zamiast kart kredytowych.

Dodatkowo, rozmawiaj ze swoim dzieckiem. Tarcia wynikają z braku obecności rodziców. Pani Ward ustaliła limity czasu przed ekranem i kody dostępu, aby Leif mógł bezpiecznie grać. „Moje hasło jest potrzebne do dokonywania jakichkolwiek zakupów, a jeśli chce d