Gry komputerowe zachęcają dzieci do wydawania pieniędzy – zagrożenia i korzyści | Yahoo News

Gry komputerowe zachęcają dzieci do wydawania pieniędzy

Nara Ward, matka dwóch chłopców mieszkających na Barbadosie, mówi, że śledzenie wydatków swoich dzieci podczas gry w ulubione gry komputerowe to praca na pełny etat. Jej syn, Leif, wydał 200 dolarów (159 funtów) kredytu Apple na Roblox w ciągu kilku dni. Kiedyś otrzymywał 10 dolarów miesięcznie na robuxy, ale z czasem zaczął odczuwać frustrację i zniechęcenie do gry. Pani Ward uważa, że jej młodszy syn musi jeszcze nauczyć się samokontroli i wyczucia pieniędzy.

Wiele firm zajmujących się grami polega na przychodach generowanych przez zakupy w grze lub mikrotransakcje. Zakupiona zawartość może być czysto estetyczna lub zapewnić przewagę w rozgrywce. Przewiduje się, że globalny rynek mikrotransakcji online wzrośnie z 67,94 mld USD w 2022 r. do 76,66 mld USD w 2023 r. Mimo to istnieją oznaki sprzeciwu zarówno ze strony ekspertów, jak i konsumentów.

Psychologia behawioralna

Firmy zajmujące się grami wykorzystują psychologię behawioralną do manipulowania użytkownikami w wydatkach. Profesor geografii człowieka na Uniwersytecie Loughborough, Sarah Mills, twierdzi, że związek między grami a hazardem staje się „coraz bardziej rozmyty”. Vicki Shotbolt, dyrektor naczelny Parent Zone, opisuje, w jaki sposób gry zachęcają graczy do rozstania się z pieniędzmi. Wydając pieniądze, gracze mogą „uniknąć grindu” lub doświadczyć „zabawnego bólu”, czyli sytuacji, w której ryzykują utratę czegoś ważnego, jeśli nie dokonają zakupu. Tymczasem „techniki zaciemniania”, takie jak waluty w grze, utrudniają sprawdzenie, ile naprawdę wydajesz. Inna taktyka to „skrzynki z łupami”, które zawierają element zmieniający zasady gry lub przeciętną personalizację.

Korzyści i zagrożenia

Mimo obaw, granie w gry może przynieść korzyści młodym ludziom. Gry jako forma zabawy łagodzą stres, pomagają rozwijać zdolności poznawcze i zwalczają samotność. Zhenghua Yang, założyciel firmy zajmującej się grami Serenity Forge, uważa, że gry mogą poszerzać ludzkie horyzonty. Yang stwierdza, że wpływ mikrotransakcji zależy od wrażliwości użytkownika. Rodzice powinni rozmawiać ze swoimi dziećmi o grach i ustanowić limity czasu przed ekranem i kody dostępu, aby zapewnić bezpieczną grę.

„Moje konto bankowe jest powiązane z abonamentem Andrew, więc sprawdzam, czy nie kupił czegoś bez pozwolenia”, mówi matka chłopca. „Ale on zawsze pyta mnie przed dokonaniem zakupu”.

Jeśli rodzice martwią się, że młoda osoba ma problemy z graniem lub potencjalnymi szkodami związanymi z hazardem, mogą skorzystać z Witryny Parent Hub firmy YGAM (Young Gamers and Gamblers Education Trust) za wsparcie i zasoby.

Źródło: http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=6467f16603e34398ae978581ab029582&url=https%3A%2F%2Fca.style.yahoo.com%2Fcomputer-games-encourage-kids-spend-230926548.html&c=11116261872564623729&mkt=fr-fr.