Intel wyda zaktualizowany sterownik GPU poprawiający wydajność gier DirectX11 o 30%

Najnowszy sterownik Intel: Wzrost wydajności w grach DirectX11

Intel ma zamiar wydać nową wersję sterownika GPU o numerze 101.5186_101.5122, której głównym celem jest poprawa wydajności w grach opartych na DirectX11. Aktualizacja tego sterownika, którego premiera jest spodziewana wkrótce, ma przynieść znaczną poprawę działania w tytułach wykorzystujących DirectX11, z korzyścią przede wszystkim dla „The Last of Us Part 1” na kartach graficznych Arc wyposażonych w 8 GB pamięci.

Nowy sterownik: Większa wydajność w grach DirectX11

Początkowe dane od Intela wskazują na znaczący wzrost wydajności o 30% zarówno w przypadku średnich, jak i 99. percentyla klatek na sekundę (FPS) w różnych grach wykorzystujących DirectX11. Chociaż pełna lista zoptymalizowanych gier nie została jeszcze oficjalnie potwierdzona, ta aktualizacja sterownika obejmuje optymalizacje dla kilku tytułów. Recenzenci biorący udział w testach GPU w tym tygodniu zostali rekomendowani przez Intela do wykorzystania tego nadchodzącego sterownika, który jest obecnie niedostępny dla publiczności.

Niektóre z gier przeznaczonych do optymalizacji w tej aktualizacji sterownika to: Albion Online, Anno 1800, Apex Legends, Assassin’s Creed Syndicate, Back 4 Blood, Black Desert, Civilization 6, Elder Scrolls Online, Elex 2, Crusader Kings 3, Humankind, It Takes Two, Just Cause 3, Just Cause 4, New World, Roblox, Sons of the Forest, Space Engineers, Stars Wars Squadrons, Stellaris, The Hunt: Showdown, Titanfall 2, Watch Dogs: Legion, World of Tanks, XCOM 2 oraz Warframe.

Intel: Duże zainteresowanie wydajnością

Wprowadzenie tego sterownika oznacza kolejną znaczącą aktualizację ze strony Intela, po debiucie kart graficznych Arc A7 pod koniec 2022 roku. W 2023 roku Intel skupia się na ulepszeniach oprogramowania i optymalizacji wydajności gier opartych na DX11 i DX9. Co do DX12 i Vulkan, Intel twierdzi, że ich architektura jest już dobrze zoptymalizowana pod kątem tych zaawansowanych interfejsów graficznych.

Źródło : www.bing.com