Gry wideo w drodze – przegląd branży gier sprzed dekady

Historia gier wideo: przegląd wydarzeń sprzed dekady

Przemysł gier wideo porusza się szybko, a wszyscy zainteresowani mają tendencję do skupiania się na tym, co następne, bez zbytniego zwracania uwagi na to, co było przedtem. Niemniej, nawet przemysł tak mocno zakorzeniony w teraźniejszości może wyciągnąć naukę z przeszłości. Dlatego, aby odświeżyć naszą ogólną pamięć i może ofiarować nieco perspektywy dotyczącej historii naszej dziedziny, GamesIndustry.biz prowadzi ten comiesięczny przegląd wydarzeń z gier sprzed dokładnie dekady.

Kiedy Sony i Microsoft z powodzeniem wkraczały do przemysłu konsolowego z produktami PlayStation i Xbox, wysłały one bardzo silny sygnał do przemysłu gier wideo.

Ekspansja gigantów na rynku gier wideo

Gry wideo stały się teraz dużym biznesem, a niektóre naprawdę gigantyczne międzynarodowe korporacje zainwestują wszystko, co jest potrzebne, aby uczynić twój biznes ich biznesem.

W miarę jak lat 2000. mijały, a firmy mające duże doświadczenie technologiczne, takie jak Google, Apple i Amazon, stawały się przerażająco wielkie, naturalnym wnioskiem było, że tylko kwestią czasu było, zanim zwrócą swoją uwagę na gry wideo i zdobędą wszystkich.

Wyzwania dla Amazon i Google

Naświetlenie tego trendu zaczęło się już wcześniej niż w kwietniu 2014 r. W kwietniu tego roku Google ujawnił swoje plany dotyczące uruchomienia usługi Android TV, a Amazon zrobił zamieszanie z prezentacją za 99 dolarów Fire TV (które miało być wspierane przez gry z własnymi tytułami) oraz zatrudnieniem weteranów branży Kim Swift i Clint’a Hockinga.

Obserwatorzy branży byli w dużej mierze nieimponowani, z Michael’em Pachterem nazywającym Fire TV „niewydarzeniem” jeśli chodzi o gry, a Davidem Cole’iem z DFC Intelligence twierdzącym, że gry wydawały się być postrzegane jako drugorzędne przez Amazon przy projektowaniu urządzenia.

Amazon w rywalizacji gier wideo

Największym optymistą pod względem szans Amazonu był menedżer badań rynkowych IDC Lewis Ward, który stwierdził: „Każdy w branży wysokich technologii lub treści, który widzi Amazona wchodzącego na jego główny rynek i nie martwi się o to, co Amazon może zrobić, powinien się zastanowić”.

PTV było jak dotąd najbardziej realną platformą z mikrokonsolami. Połącz to z funkcjonalnościami streamingu, przechowywania i hostowania gier oraz narzędziami dla programistów Amazona, a powstaje poważne zagrożenie dla konsolowych gier domowych, szczególnie w Ameryce Północnej i pewnych obszarów Europy w najbliższych latach.

Jak się okazało, sytuacja może potoczyć się w inny sposób, więc czekamy z niecierpliwością, jak będą eksploatowane te technologie w grach wideo.

Źródło : www.gamesindustry.biz