Gra Apache, którym Boeing licencjonował (bardzo frustrujący)

Gry wideo oparte na tematyce wojskowej

Gry wideo o tematyce militarnej zapełniają półki prawie każdego sklepu, który sprzedaje gry. Seria „Call of Duty”, „Ghost Point” i „Battlefield” zawsze cieszą się popularnością. Chcesz dowodzić królestwem? Spróbuj „Kingdom Come: Deliverance”. Chcesz latać myśliwcem? „War Thunder” jest świetny. Chcesz dowodzić lub prowadzić czołgi? „World of Tanks” i „Armored Warfare” pozwalają walczyć z innymi graczami. Ale gry wojskowe słyną z tego, że nie są realistyczne. Większość graczy wie, że to tylko gry. To produkty rozrywkowe. I czyszczenie optyki pojazdu 50 razy, dwugodzinne patrolowanie, a następnie uderzenie w minę i utrata koła bez zobaczenia wroga nie jest zabawne. Dlatego producenci broni rzadko angażują się w rozrywkę.

Pewnego dalekiego roku 2010, deweloper Gaijin wydał grę wideo o ataku śmigłowca Apache dla konsoli PlayStation 3 i Xbox 360, która skupiła się na realizmie, aż do zdobycia oficjalnej licencji od Boeinga, producenta śmigłowców Apache.

Realistyczna gra wideo

Gracze wcielali się w realistyczne obciążenie bojowe w AH-64D, przeżywali intensywne, ale dość realistyczne misje i w razie trafienia dostawali odpowiednią liczbę obrażeń. To było najbliżej bycia pilotem Apache, jakiego większość ludzi mogła doświadczyć bez przeprogramowywania swojego mózgu, aby używał wszystkie cztery kończyny niezależnie. Jednak pojawił się pewien problem. Nawet z uproszczonymi sterami sterowanie Apache’ami było trudne.

W grze „Apache: Air Assault” gracz steruje suwakami z jednego dżojstika i kolekcjami z drugiego. Jeśli nie wiesz, co oznaczają te słowa, to pech. Poziom treningowy używa ich bez wyjaśnienia. Ale dla graczy, którzy pokonają strome krzywe uczenia, gra jest zabawna, ale równie realistyczna, jak to tylko możliwe poza symulatorem. Gra się jako zatrudniony pilot, głównie w walkach w fikcyjnym kraju Bliskiego Wschodu.

Misje militarna są wyjątkowo trudne

Gracz musi usuwać jak najwięcej celów z odległości, ponieważ jego latający czołg stanie się walącym się czołgiem, jeśli zostanie ostrzelany lub trafiony jedną rakietą. Najlepsi gracze korzystają z terenu jako osłony, ostrożnie przygotowują swoje strzały przed oddaniem i prawdopodobnie kilka razy nie udaje się zakończyć misji ochrony rozbitej załogi, bo naprawdę trudno jest jednocześnie chronić własny Apache i miejsce jego rozbicia. A sama gra i kilka innych naprawdę dostarczają do ciebie: Misje militarne są naprawdę trudne. Latanie prawdziwym Apache musi być mentalnie wyczerpujące, a nawet gra jest wyzwaniem. A przynajmniej gracze nie muszą grać pod krzywym słońcem albo z komputerem w plecy.

Podsumowanie

Deweloper gry, Gaijin, jest teraz najbardziej znany z „War Thunder”, który jest mniej realistyczny, ale bardzo zabawny masowy wieloosobowy symulator online, do którego jednostki armii USA zwróciły się o szkolenie na początku pandemii koronawirusa. A Boeing, oczywiście, jest bardziej skłonny do licencjonowania swoich danych i oprogramowania dla producentów sprzętu niż deweloperów gier. Ale jeśli chcesz wypróbować grę, którą kiedyś licencjonował, nadal możesz ją znaleźć używaną na Xbox 360 i PlayStation 3. Większość kopii była rzucona przeciwko ścianie co najwyżej raz lub dwa razy.

Źródło : www.bing.com