Gra Apache, której licencję nabył Boeing

Gry wideo wojskowe wypełniają półki niemal każdego sklepu, który sprzedaje gry. Seria „Call of Duty,” „Ghost Point” i „Battlefield” zawsze cieszą się popularnością. Chcesz prowadzić królestwo? Spróbuj „Kingdom Come: Deliverance.” Chcesz pilotować odrzutowiec? „War Thunder” jest świetny. Dowódź lub prowadź czołgi? „World of Tanks” i „Armored Warfare” pozwolą ci walczyć z innymi graczami.

Gry wideo wojskowe a realizm

Gry wojskowe słyną z realizmu. Niektóre są realizmem, ale większość to gry. To produkty rozrywkowe. Czyszczenie optyki pojazdu 50 razy, udanie się na dwugodzinną patrol i potknięcie się na minę, nigdy nie widząc wroga, nie jest zabawne. Dlatego producenci broni rzadko angażują się w rozrywkę. W dalekim roku 2010 deweloper Gaijin wydał grę wideo z helikopterem szturmowym Apache dla PlayStation 3 i XBox 360, która była naprawdę realistyczna, na tyle, że deweloper otrzymał oficjalną licencję od Boeing, producenta helikopterów Apache.

Realistyczna rozgrywka

Gracze wypełniają realizm w AH-64D, wykonując intensywne, ale dość realistyczne misje. Jednak pojawił się jeden problem: nawet po uproszczeniu kontroli, latanie helikopterem Apache jest trudne. W swojej książce „Apache: Inside the Cockpit of the World’s Most Deadly Fighting Machine”, brytyjski pilot Ed Macy powiedział, że pomyłka podczas latania Apache’a przypomina latanie smoka, ponieważ jedna pomyłka prowadzi do „zjedzenia” ciebie.

Trudności w grze

„Apache: Air Assault” jest zabawne, ale trudne. Gra polega na tym, że gracz kontroluje cykliczność jednym dżojstikiem i kolektywizmem drugim. Dla graczy, którzy pokonają krzywą uczenia się, gra jest atrakcyjna i realistyczna jak to tylko możliwe w nie-symulatorze. Grasz jako kontraktowy pilot, głównie walcząc w fikcyjnym kraju na Bliskim Wschodzie.

Oprócz standardowych amunicji i rakiet Hellfire, gracz otrzymuje również kanadyjskie rakiety CRV7, które są lepsze niż amerykańskie, a nawet sporadycznie partię rakiet Stinger.

Trudności w misjach

Musisz oczyścić jak najwięcej celów z odległości, ponieważ twój helikopter stanie się szybko celem, jeśli zostaniesz ostrzelany lub trafisz jedną rakietę. Topowi gracze korzystają z terenu jako osłony, starannie wyrównują swoje strzały przed oddaniem ognia i najprawdopodobniej nie powiodą się w misji ochrony załogi okrętu kilka razy, ponieważ trudno jest ochronić swój Apache i ich miejsce wylądowania jednocześnie.

Podsumowanie

Faktem jest, jak pokazuje ta gra i kilka innych: wojskowe misje są naprawdę trudne. Latanie rzeczywistym Apache musi być psychicznie wyczerpujące, a nawet gra jest wyzwaniem. Dzisiaj deweloper gry, Gaijin, jest znany głównie z „War Thunder”, który jest mniej realistyczny, ale bardzo zabawny grą wieloosobową online, do której zwróciły się jednostki Armii Stanów Zjednoczonych na trening na początku pandemii koronawirusa.

Jeśli jednak chcesz wypróbować grę, którą kiedyś licencjonowano, możesz wciąż ją zdobyć używaną dla Xbox 360 i PlayStation 3. Większość egzemplarzy została rzucona na ścianę raz lub dwa.

Źródło : www.bing.com