Gra Apache, której Boeing udzielił licencję – bardzo frustrująca

Gry militacyjne i ich realizm

Gry militacyjne wypełniają półki niemalże każdego sklepu, który sprzedaje gry. Seria „Call of Duty,” „Ghost Point” i „Battlefield” zawsze cieszą się popularnością. Chcesz dowodzić królestwem? Spróbuj „Kingdom Come: Deliverance.” Chcesz latać myśliwcem? „War Thunder” jest wspaniały. Dowodzić czołgami? „World of Tanks” i „Armored Warfare” pozwalają ci walczyć z innymi graczami.

Jednak gry militacyjne słyną przede wszystkim z nieracjonalności. Większość z nich to po prostu gry. Są to produkty rozrywkowe. Czyszczenie optyki swojego pojazdu 50 razy, odbywanie dwugodzinnej patroli, a potem nagle uderzenie w minę i straceniem koła, nie widząc nawet przeciwnika, nie jest zbyt zabawne. Dlatego producenci broni rzadko angażują się w przemysł rozrywkowy.

Gra oparta na rzeczywistości

Jednak już dawno temu, w roku 2010, deweloper Gaijin wydał grę wideo, w której symulowano pracę śmigłowca szturmowego Apache dla konsol PlayStation 3 i XBox 360 – przeżyliśmy to, co ze względu na realizm zostało autoryzowane przez Boeinga, producenta śmigłowców Apache.

Gracze startowali z realistycznym ładunkiem bojowym w AH-64D, odbywali intensywne, ale realistyczne misje, i ginęli po otrzymaniu wystarczającej ilości uszkodzeń. To było tak blisko zostania pilotem Apacha, na ile tylko większość ludzi mogłaby sobie wyobrazić, niezależnie od swojej zdolności programowania wszelkimi kończynami.

Wyjątkowa trudność

Jednym z problemów, jaki pojawił się, było to, że nawet z uproszczonymi kontrolami, latanie Apachem jest trudne. W książce „Apache: Inside the Cockpit of the World’s Most Deadly Fighting Machine” brytyjski pilot Ed Macy powiedział, że on i jego koledzy nazywali latanie Apachem „jeźdźcem smoka,” ponieważ nawet jedno niezaplanowane ruch mogło się skończyć fatálnie.

Ale dla graczy, którzy pokonali strome krzywe uczenia się, gra jest zabawna, a jednocześnie realistyczna. Grasz jako zatrudniony pilot, głównie tocząc walki w fikcyjnym kraju na Bliskim Wschodzie. Masz standardowe wyposażenie takie jak czterolufowy karabin maszynowy i rakiety Hellfire, a także kanadyjskie rakiety CRV7, które są lepsze od amerykańskich, a nawet od czasu do czasu paczkę rakiet Stinger.

Twarda rzeczywistość

Musisz eliminować jak najwięcej celów na odległość, ponieważ twój latający czołg stanie się wrakietnicą dosyć szybko, jeśli narażysz się na ostrzał z ziemi lub jedną rakietę. Najlepsi gracze wykorzystują teren jako osłonę, ostrożnie celują przed oddaniem strzału, a mimo to często niezdają misji ochrony załogi, bo jest naprawdę trudno ochronić swój śmigłowiec i miejsce katastrofy jednocześnie.

Gra i kilka innych naprawdę pokazują, że misje militacyjne są naprawdę trudne. Lot śmigłowcem Apac jest naprawdę wyczerpujący, a nawet samo granie jest trudne. Na szczęście gracze nie muszą grać w pełnym słońcu lub z computerem przyklejonym do oka. Dzisiaj deweloper gry Gaijin jest bardziej znany z gry „War Thunder,” która jest mniej realistyczna, ale bardzo zabawna w trybie multiplayer online, do której w trakcie pandemii koronawirusa zwróciła się armia amerykańska.

Boeing natomiast jest bardziej skłonny do licencjonowania swoich danych i oprogramowania dla producentów sprzętu niż dla deweloperów gier. Ale jeśli ktoś chce spróbować gry, którą kiedyś licencjonowano, nadal można ją kupić używaną na Xbox 360 i PlayStation 3. Większość kopii została tylko raz lub dwa razy podniszczona.

Podsumowanie

Jeśli interesujesz się nowinkami i rozrywką militarną, myśląc o wstąpieniu do wojska, lub po prostu chcesz być na bieżąco z życiem wojskowym i korzyściami, military.com ma to wszystko. Subskrybuj newsletter, aby otrzymywać wiadomości, aktualizacje i zasoby wojskowe prosto do swojej skrzynki mailowej.

Źródło : www.bing.com