Gra Apache, którą licencjonował Boeing

Najlepsze gry militarnego kierunku

Gry wojskowe zapełniają półki niemal każdego sklepu, który sprzedaje gry. Seria „Call of Duty”, „Ghost Point” i „Battlefield” zawsze cieszy się popularnością. Chcesz prowadzić królestwo? Wypróbuj „Kingdom Come: Deliverance”. Chcesz latać odrzutowcem? „War Thunder” jest świetny. Dowodzenie lub prowadzenie czołgu? „World of Tanks” i „Armored Warfare” pozwolą ci walczyć z innymi graczami. Ale gry wojskowe, jak wiadomo, nie są realistyczne. Większość z nich jest po prostu rozrywką, produktem dla zabawy. Czyszczenie optyki pojazdu pięćdziesiąt razy, udawanie się na dwugodzinną patrole, a następnie uderzenie w minę i utrata koła, nie widząc wroga, to raczej niewesoła zabawa. Dlatego producenci broni rzadko angażują się w branżę rozrywkową. W odległym 2010 roku firma Gaijin wydała jednak grę na PlayStation 3 i XBox 360, w której realizm był na pierwszym miejscu. Poziom realizmu był tak wysoki, że deweloper uzyskał oficjalną licencję od Boeing, producenta śmigłowców Apache.

Lot śmigłowcem Apache

Gracze startowali z realistycznym ładunkiem bojowym w AH-64D, wykonywali intensywne, ale dość realistyczne misje i mogli zostać zestrzeleni po otrzymaniu rozsądnej ilości obrażeń. Była to najbliższa możliwość zostania pilotem Apache, jaką większość osób mogła osiągnąć bez przeprogramowywania swojego mózgu, aby używać wszystkich czterech kończyn niezależnie.

Trudność gry

Pojawił się jednak problem: nawet z uproszczonymi sterami, lot Apache był trudny. Brytyjski pilot Ed Macy napisał w swojej książce „Apache: Inside the Cockpit of the World’s Most Deadly Fighting Machine”, że on i jego koledzy nazywali latanie Apache „jeżdżeniem smoka”, ponieważ jedna pomyłka powodowała wywrócenie się smoka i pożarcie ciebie.

Realizm a rozrywka

Ale dla graczy, którzy pokonali stromą krzywą uczenia się, gra była zabawna, a jednocześnie realistyczna. Gracz wciela się w zatrudnionego pilota, głównie w walkach w fikcyjnym kraju na Bliskim Wschodzie. Gracz otrzymuje standardowe pociski armatnie i rakiety Hellfire, a także kanadyjskie rakiety CRV7, lepsze od amerykańskich, a nawet czasami partie rakiet Stinger.

Trudne misje

Gracz musi usuwać jak najwięcej celów z dystansu, ponieważ jego latający czołg stanie się wrakiem dość szybko, jeśli zostanie ostrzelany z ziemi lub trafiony jedną rakietą. Najlepsi gracze wykorzystują teren jako osłonę, ostrożnie ustalają cel przed oddaniem strzału i prawdopodobnie i tak nie raz zawodzą w misji ochrony załogi zestrzelonej maszyny, bo faktycznie jest trudno ochronić Apache i ich miejsce katastrofy jednocześnie. Gra pokazuje, że militarna działalność to autentycznie trudne zadanie. Lot helikopterem Apache musi być naprawdę wyczerpujący, a nawet sama gra stawia wysokie wyzwania. Ale przynajmniej gracze nie muszą grać w pełnym słońcu lub z komputerem przylepionym na oczy. Dzisiaj deweloper gry, Gaijin, jest najlepiej znany z gry „War Thunder”, która jest mniej realistyczną, ale bardzo zabawną grą online, do której uciekły jednostki Armii Stanów Zjednoczonych na początku pandemii koronawirusa. A Boeing, oczywiście, bardziej skłonny jest licencjonować swoje dane i oprogramowanie producentom wyposażenia niż deweloperom gier. Ale jeśli chcesz wypróbować tę grę, którą kiedyś licencjonował, nadal możesz dostać ją używaną na Xbox 360 i PlayStation 3. Większość kopii została rzucana o ścianę tylko raz lub dwa razy. Śledź najlepsze w militariach. Bez względu na to czy szukasz informacji i rozrywki, myślisz o dołączeniu do wojska czy chcesz być na bieżąco ze służbą wojskową i korzyściami, Military.com ma dla ciebie wszystko. Subskrybuj newsletter Military.com, aby otrzymywać wiadomości, aktualizacje i materiały bezpośrednio do swojej skrzynki mailowej.

Źródło : www.bing.com