Gra Apache, którą licencjonował Boeing (Bardzo frustrująca)

Najlepsze militarne gry wideo: symulacja lotu śmigłowca Apache

Gry wideo militarne wypełniają półki niemal każdego sklepu, który sprzedaje gry. Seria „Call of Duty”, „Ghost Point” i „Battlefield” zawsze cieszy się popularnością. Chcesz prowadzić królestwo? Spróbuj „Kingdom Come: Deliverance”. Latać na myśliwcu? „War Thunder” jest świetny. Dowodzić lub kierować czołgami? „World of Tanks” i „Armored Warfare” pozwalają walczyć z innymi graczami.

Najwięcej militarne gry, słyną z tego, że nie są realistyczne. W zdecydowanej większości są to produkty rozrywkowe. I nie jest zbyt zabawne, gdy po 2-godzinnej patrolu nagle następuje eksplozja, nie widząc nawet wroga. Dlatego producenci broni rzadko angażują się w rozrywkę. Ale istnieją wyjątki. W dalekim roku 2010, deweloper Gaijin wydał grę wideo o śmigłowcu szturmowym Apache dla PlayStation 3 i XBox 360, która była na tyle realistyczna, że producent uzyskał oficjalną licencję od Boeinga, producenta śmigłowców Apache.

Lot jak prawdziwy pilot Apache

Gracze wystartowali z realistycznym ładunkiem bojowym w AH-64D, latali w intensywnych, ale dość realistycznych misjach, i mogli zostać zestrzeleni, jeśli otrzymali rozsądną ilość obrażeń. Było to tak blisko zostania pilotem Apache, jak to tylko było możliwe, nie programując swojego mózgu, aby używać wszystkie cztery kończyny niezależnie.

Jednak pojawił się problem: Nawet z uproszczonymi kontrolami, latanie Apache jest trudne. W książce „Apache: Inside the Cockpit of the World’s Most Deadly Fighting Machine”, brytyjski pilot Ed Macy powiedział, że on i jego koledzy nazywali latanie Apache „jeźdźcem smoka”, ponieważ pojedynczy błąd kończył się tym, że smok obsrany się wokół i Cię zjadał.

Realistyczna symulacja walki powietrznej

Granie w „Apache: Air Assault” jest trudne. Przy ustawieniach realistycznych gracz steruje cyklicznie za pomocą jednego joysticka i zbieractwem za pomocą drugiego. Jeśli nie wiesz, co oznaczają te słowa, pech. Poziom treningowy używa ich bez wyjaśnienia.

Ale dla graczy, którzy pokonują stromą krzywą uczenia się, gra jest zabawna i jednocześnie realistyczna. Grasz jako kontraktowy pilot, przeważnie walczący w fikcyjnym kraju Bliskiego Wschodu. Masz standardowe pociski i rakiety Hellfire, a także kanadyjskie rakiety CRV7, które są lepsze od amerykańskich, a nawet czasami partię rakiet Stinger.

Musisz oczyścić jak najwięcej celów na odległość, ponieważ Twój latający czołg stanie się wrakami bardzo szybko, jeśli dostaniesz za dużo ognia z ziemi lub pojedynczej rakiety. Najlepsi gracze potrafią wykorzystać teren w celach osłony, ostro zestrzelić się przed strzałem i prawdopodobnie nadal nie zdołają wykonać misji ochrony załogi rozbić kilka razy, bo naprawdę trudno jest jednocześnie chronić swój Apache i ich miejsce zdarzenia.

Czy gry wideo mogą oddać trudność misji wojskowych?

Faktem jest, że ta gra i kilka innych naprawdę wgniatają cię: misje wojskowe są naprawdę trudne. Latanie prawdziwym Apache musi być męczące psychicznie, a nawet gra jest wyzwaniem. I przynajmniej gracze nie muszą grać podczas rażącego słońca ani z blokadą, która tkwi tuż przed jednym okiem.

Sądzisz, że byliby na to ostrzeżeni? Poważnie, zobacz, zanim uderzysz głową, a później podajemy cię politykom „wskaźnikiem”, tak jak w „polityce antycepowej kulki?”.

Firma deweloperska, Gaijin, jest dziś najlepiej znana z „War Thunder”, który jest mniej realistyczny, ale bardzo zabawny, masowy wieloosobowy „men”. Armia Stanów Zjednoczonych sięgnęła po trening na początku pandemii koronawirusa. A Boeing, oczywiście, jest bardziej skłonny do udzielania licencji na dane i oprogramowanie dla producentów wyposażenia niż dla deweloperów gier. Ale jeśli chcesz spróbować gry, która kiedyś uzyskała licencję, możesz ją nadal kupić używaną na Xbox 360 i PlayStation 3. Większość kopii została tylko raz lub dwa razy w tę obudowę.

Źródło : www.bing.com