Gra Apache, którą Boeing licencjonuje

Gry komputerowe o tematyce wojskowej

Gry komputerowe związane z tematyką wojskową zapełniają półki prawie każdego sklepu sprzedającego gry. Serie „Call of Duty”, „Ghost Point” i „Battlefield” zawsze cieszą się popularnością. Chcesz prowadzić królestwo? Spróbuj „Kingdom Come: Deliverance”. Chcesz latać myśliwcem? „War Thunder” jest świetny. Chcesz dowodzić lub kierować czołgami? „World of Tanks” i „Armored Warfare” pozwalają walczyć z innymi graczami.

Gry komputerowe o tematyce wojskowej

Granie w gry komputerowe związane z tematyką wojskową nie jest zaskakująco związane z rzeczywistością. Większość gier to po prostu gry. To produkty rozrywkowe. I czyszczenie optyki pojazdu 50 razy, patrole trwające dwie godziny, po których bez kontaktu z wrogiem ginie coś z okopu, nie jest zabawne.

Malarsko realistyczne gry

W dalekim 2010 roku firma Gaijin wydała na konsolę PlayStation 3 i XBox 360 grę o ataku śmigłowca Apache, która skupiała się na realizmie, aż tak, że deweloper zdobył oficjalną licencję od Boeingu, producenta śmigłowców Apache.

Gracze startują z realistycznym obciążeniem bojowym w AH-64D, wykonują realistyczne misje i tracą możliwość latania, jeśli doznają wystarczająco dużych uszkodzeń. Było to tak bliskie zostania pilotem Apache, jak można się tylko spodziewać.

Wyzwanie w grze

Jednak pojawił się pewien problem: Nawet z uproszczonymi sterownikami, latanie Apache jest trudne. W swojej książce „Apache: Inside the Cockpit of the World’s Most Deadly Fighting Machine,” brytyjski pilot Ed Macy powiedział, że on i jego koledzy nazywali latanie śmigłowcem Apache „jeźdźczenie smoka”, ponieważ pojedynczy błąd powodował zawirowanie smoka i jego przypadkowe zatrzymanie.

Realizm gry

Jednak dla graczy, którzy pokonają trudną krzywą uczenia się, gra jest zabawna, podobnie jak realistyczne jak to tylko możliwe. Grasz jako zatrudniony pilot, głównie w walkach w fikcyjnym kraju na Bliskim Wschodzie. Otrzymujesz standardowe naboje i rakiety Hellfire, a nawet okazjonalne partie rakiet Stinger.

Trudności militarnych misji

Musisz oczyścić jak najwięcej celów z dużej odległości, ponieważ twój latający czołg szybko zamieni się w rozbity czołg, jeśli dostaniesz zbyt wiele ognia artyleryjskiego lub pojedynczą rakietę. Topowi gracze wykorzystują teren jako osłonę, ostrożnie przygotowują swoje strzały przed oddaniem ognia i przegrywają misję kilka razy, bo jest naprawdę trudno jednocześnie chronić śmigłowiec Apache i miejsce jego rozbicia.

Wniosek z gry to, jak niewielu innych, który naprawdę misternie pokazuje: Wojskowe misje są naprawdę trudne. Latanie rzeczywistym śmigłowcem Apache musi być psychicznie wyczerpujące, a nawet sama gra jest wyzwaniem.

Zainteresowanie militarną rozrywką

Obecnie firma deweloperska, Gaijin, jest najlepiej znana z „War Thunder”, który jest mniej realistyczny, ale bardzo zabawny, masowy wieloosobowy symulator, do którego jednostki Armii Stanów Zjednoczonych zwróciły się w celu szkolenia na początku pandemii koronawirusa.

Boeing, oczywiście, bardziej prawdopodobne jest, że licencjonuje swoje dane i oprogramowanie dla producentów sprzętu niż dla deweloperów gier. Jednak jeśli chcesz spróbować gry, którą kiedyś licencjonowano, nadal możesz ją dostać używaną dla Xbox 360 i PlayStation 3. Większość kopii zostały rzucone o ścianę co najwyżej jeden lub dwa razy.

Źródło : www.bing.com