Gra Apache, którą Boeing licencjonował, jest bardzo frustrująca

Gry militarne

Gry militarne wypełniają półki niemal każdego sklepu sprzedającego gry. Seria „Call of Duty”, „Ghost Point” i „Battlefield” zawsze cieszą się popularnością. Chcesz dowodzić królestwem? Spróbuj „Kingdom Come: Deliverance”. Chcesz latać na myśliwcu? „War Thunder” jest świetną grą. Dowódź lub prowadź czołgi? „World of Tanks” i „Armored Warfare” pozwalają ci walczyć z innymi graczami.

Realistyczne gry

Jednak gry militarne są słynne z tego, że nie są realistyczne. Większość to po prostu rozrywki. A czy czyszczenie optyki pojazdu 50 razy, patrolowanie przez dwie godziny, a potem trafienie miny i strata koła bez zobaczenia wroga jest naprawdę zabawne? Dlatego producenci broni rzadko angażują się w rozrywkę.

Apache: Air Assault

W dawnych czasach, bo w 2010 roku, firma Gaijin wydała grę o szturmowcu Apache dla PlayStation 3 i XBox 360, która cechowała się właśnie realizmem, aż tak, że deweloper uzyskał oficjalną licencję od Boeinga, producenta helikopterów Apache.

Gracze pozostawali realistycznym obciążeniem bojowym w AH-64D, uczestniczyli w intensywnych, ale dość realistycznych misjach, i zostawali zestrzeleni po uzyskaniu rozsądnej ilości uszkodzeń. To było najbliżej, jak można było stać się pilotem Apache bez reprogramowania mózgu do używania wszystkich czterech kończyn niezależnie.

Trudności i wyzwania

Jednak pojawił się pewien problem: nawet z uproszczonymi kontrolami, latanie na Apache jest trudne. W swojej książce „Apache: Inside the Cockpit of the World’s Most Deadly Fighting Machine”, brytyjski pilot Ed Macy powiedział, że on i jego koledzy nazwali latanie na Apache „jeżdżenie smokiem”, ponieważ pojedynczy błąd prowadził do tego, że smok zaczął się skręcać i pożerać cię.

Dla graczy, którzy pokonują strome wyzwanie, gra jest zabawna, a jednocześnie realistyczna jak to tylko jest możliwe. Gracz wciela się w rolę pilota na zlecenie, głównie uczestnicząc w walkach w fikcyjnym kraju Bliskiego Wschodu. Otrzymuje standardowe pociski armatnie i rakiety Hellfire oraz kanadyjskie rakiety CRV7, które są lepsze od amerykańskich, a nawet okazjonalne partie rakiet Stinger.

Gracz musi oczyścić jak najwięcej celów z odległości, ponieważ jego latający czołg stanie się czołgiem dość szybko, jeśli zostanie trafiony zbyt dużym ogniem z ziemi lub pojedynczą rakietą. Najlepsi gracze wykorzystują teren jako osłonę, ostrożnie wymierzają swoje strzały przed oddaniem ognia i mimo to prawdopodobnie nie zdołają wykonać misji ochrony załogi, ponieważ naprawdę trudno jest jednocześnie chronić swój Apache i miejsce jego upadku.

Realizm i wyzwania misji wojskowych

Faktem jest, że gry militarne takie jak ta naprawdę uświadamiają: misje wojskowe są naprawdę trudne. Prawdziwe latanie na Apache musi być naprawdę wyczerpujące, a nawet gra jest wyzwaniem. I przynajmniej gracze nie muszą grać pod żarzącym słońcem ani z komputerem przyklejonym tuż przed jednym okiem.

Obecnie deweloper gry, Gaijin, jest najbardziej znany z gry „War Thunder”, która jest mniej realistyczna, ale bardzo zabawna. A Boeing, oczywiście, jest bardziej skłonny do udzielania licencji na swoje dane i oprogramowanie dla producentów sprzętu niż dla deweloperów gier. Ale jeśli chcesz spróbować gry, którą kiedyś licencjonował, nadal możesz ją znaleźć do kupienia na Xbox 360 i PlayStation 3. Większość egzemplarzy została wyrzucona o ścianę tylko raz lub dwa razy.

Źródło : www.bing.com