Gra Apache, którą Boeing licencjonował (Bardzo frustrująca)

Gry komputerowe o tematyce militariów

Gry komputerowe o tematyce wojskowej zajmują dużą część miejsc na półkach w sklepach ze sprzętem do gier. Seria „Call of Duty”, „Ghost Point” i „Battlefield” zawsze cieszą się dużą popularnością. Chcesz dowodzić królestwem? Spróbuj „Kingdom Come: Deliverance”. Latać samolotem myśliwskim? „War Thunder” jest genialny. Dowodzić czołgiem? „World of Tanks” i „Armored Warfare” pozwalają walczyć z innymi graczami. Jednak gry wojskowe są zazwyczaj mało realistyczne.

Gra o helikopterze szturmowym Apache

W dawnych czasach, w 2010 roku, firma deweloperska Gaijin wydała grę o strzelaniu z helikoptera Apache na PlayStation 3 i XBox 360, która była znacznie bardziej realistyczna niż większość innych gier. Deweloper zyskał oficjalną licencję od Boeinga, producenta helikopterów Apache.

Gracze mieli możliwość uczestniczenia w realistycznych misjach, a zestrzelenie helikoptera było możliwe po odniesieniu umiarkowanych obrażeń. Było to tak bliskie lataniu helikopterem Apache, jak większość ludzi mogłaby uzyskać bez reprogramowania swojego mózgu, aby korzystać ze wszystkich czterech kończyn niezależnie. Gra była zabawna, ale trudna.

Trudności w lataniu helikopterem Apache

Lataniem Apache jest trudne, nawet ze zredukowanymi kontrolami. W swojej książce „Apache: Inside the Cockpit of the World’s Most Deadly Fighting Machine”, brytyjski pilot Ed Macy powiedział, że latanie Apache to jak „jeżdżenie na smoku”, ponieważ jedno tylko błąd kończy się zjedzeniem cię przez smoka.

W grze Apache: Air Assault, kontrola cykliczna odbywa się za pomocą jednego dżojstika, a kolektywna za pomocą innego. Jeśli nie wiesz, co oznaczają te słowa, to pech. Poziom treningowy używa ich bez wyjaśnień. Jednak dla graczy, którzy pokonają strome krzywe kołowe nauki, gra jest zarówno rozrywkowa, jak i realistyczna.

Trudności misji wojskowych

Na każdym etapie gry, okazuje się, że misje wojskowe są naprawdę trudne. Przeciwnicy są silni i trzeba uważać na ostrzał z ziemi oraz rakiety przeciwpancerne. Najlepsi gracze wykorzystują teren jako osłonę, ostrożnie wycelowują w cele przed oddaniem strzału, a mimo to nadal nie udaje im się spełnić misji ochrony załogi.

Faktem jest, że misje wojskowe są naprawdę trudne. Nawet gra jest wyzwaniem. Obecnie deweloper gry, Gaijin, jest znany z gry „War Thunder”, która jest mniej realistyczna, ale bardzo zabawna. Natomiast Boeing jest bardziej skłonny do licencjonowania swojego sprzętu dla producentów niż dla deweloperów gier. Jednak jeśli chcesz spróbować gry, możesz ją jeszcze znaleźć w sprzedaży na XBox 360 i PlayStation 3.

Źródło : www.bing.com