Gra Apache, którą Boeing licencjonował (Bardzo frustrująca)

Military Video Games: Uniting Fantasy and Realism

Gry wideo wojskowe zajmują półki prawie każdego sklepu sprzedającego gry. Seria „Call of Duty”, „Ghost Point” i „Battlefield” zawsze cieszą się popularnością. Chcesz dowodzić królestwem? Spróbuj „Kingdom Come: Deliverance”. Latać na myśliwcu? „War Thunder” jest świetny. Dowodzić czołgów? „World of Tanks” i „Armored Warfare” pozwalają ci walczyć z innymi graczami. Ale gry wojenne są słynne z tego, że nie są realistyczne. Większość z nich to, no wiadomo, gry. To produkty rozrywkowe. I mycie optyki pojazdu 50 razy, wchodzenie na dwugodzinną patrol i uderzenie w minę, tracąc koło, nie widząc wroga nie jest zabawne. Dlatego producenci broni rzadko są zaangażowani w rozrywkę.

Realizm w Grach Wojskowych

W dalekim 2010 roku firma deweloperska Gaijin wydała grę wideo z helikopterem szturmowym Apache dla konsol PlayStation 3 i XBox 360, który zdecydowanie skłaniał się w stronę realizmu, do tego stopnia, że deweloper otrzymał oficjalną licencję od Boeinga, producenta helikopterów Apache. Gracze wyruszali do walki z realistycznym ładunkiem bojowym w AH-64D, wykonywali intensywne, ale dość realistyczne misje, i zostawali zestrzeleni, jeśli dostali rozsądną ilość uszkodzeń. To było tak blisko stania się pilotem Apache, jak najbardziej ludzie mogli bez konieczności przeprogramowania swojego mózgu, aby używać wszystkie cztery kończyny niezależnie.

Wyzwania Realizmu

Problem pojawił się jednak: Nawet z uproszczonymi sterownikami, latanie Apache jest trudne. W swojej książce „Apache: Inside the Cockpit of the World’s Most Deadly Fighting Machine”, brytyjski pilot Ed Macy powiedział, że on i jego koledzy nazywali latanie Apache „jazdą na smoku”, ponieważ jeden błąd prowadził do zwrotów akcji i zagłady.

Ale dla graczy, którzy przełamią stromą krzywą uczenia się, gra jest rozrywkowa, podczas gdy jest tak realistyczna, jak to możliwe w przypadku gier niesymulacyjnych. Grasz jako wynajęty pilot, głównie walcząc w fikcyjnym kraju na Bliskim Wschodzie. Masz standardowe pociski działowe i rakiety Hellfire, a także kanadyjskie rakiety CRV7, które są lepsze od amerykańskich, a nawet okazjonalną partię rakiet Stinger.

Trudności Rekrutowania Misji

Musisz oczyścić jak najwięcej celów z odległości, ponieważ twój latający czołg stanie się rozbitym czołgiem dość szybko, jeśli strzelają do ciebie z ziemi lub trafisz pojedynczą rakietą. Najlepsi gracze korzystają z terenu jako osłony, starannie dobierają cel przed strzałem i prawdopodobnie i tak nie spełniają misji ochrony rozbitej załogi kilka razy, ponieważ naprawdę trudno jest chronić swoje Apache i ich miejsce katastrofy jednocześnie.

Poziom Trudności

Faktem jest, że jak ta gra i kilka innych, misje wojskowe są naprawdę trudne. Latanie prawdziwym Apache musi być męczące psychicznie, a nawet sama gra jest wymagająca. I przynajmniej gracze nie muszą grać pod palącym słońcem lub z komputerem wbitym bezpośrednio przed jednym okiem. W dzisiejszych czasach deweloper gier, Gaijin, jest najlepiej znany z „War Thunder”, który jest mniej realistyczny, ale bardzo zabawne, masowe gry wieloosobowe, do których zwróciły się jednostki Armii Stanów Zjednoczonych na początku pandemii koronawirusa.

Źródło : www.bing.com