Apuścik Apache, którego Boeing licencjonuje

Gry militarne: od długich patrolowych wypełnionych nudy do realistycznych misji odnic przez U.S. Army.

Gry wojenne cieszą się ogromną popularnością i zajmują znaczną część półek w sklepach z grami. Seria „Call of Duty”, „Ghost Point” i „Battlefield” zawsze cieszą się dużym zainteresowaniem. Chcesz zarządzać królestwem? Wypróbuj „Kingdom Come: Deliverance.” Chciałbyś polecieć myśliwcem? „War Thunder” jest świetną opcją. Chcesz dowodzić czołgami? „World of Tanks” i „Armored Warfare” pozwalają toczyć walki z innymi graczami.

Niemniej jednak gry o tematyce militarny nie są znane z realizmu. Większość z nich to przecież… gry. Są to produkty rozrywkowe. I czy czyszczenie optyki pojazdu 50 razy, dwugodzinny patrol i potknięcie się o minę, które skutkuje utratą koła bez widoku wroga, naprawdę jest zabawne? Dlatego producenci broni rzadko mieszają się w branżę rozrywkową.

Realistyczne wrażenia związane z lataniem helikopterem szturmowym

Jednak w odległym roku 2010, firma Gaijin wydała grę wideo umożliwiającą latanie helikopterem szturmowym Apache dla PlayStation 3 i XBox 360, która skupiła się na realizmie. Gra otrzymała oficjalną licencję od Boeinga, producenta helikopterów Apache.

Gracze mieli okazję wziąć udział w realistycznych operacjach bojowych wraz z Apache AH-64D, walcząc w intensywnych, lecz dość realistycznych misjach, i ponosząc porażkę po uzyskaniu rozsądnych uszkodzeń. Była to najlepsza okazja, aby poczuć się jak pilot Apache, bez konieczności przerabiania swojego mózgu, żeby móc obsługiwać wszystkie cztery kończyny niezależnie.

Słynne „Apache: Air Assault” cenione za zabawę, ale i wyzwanie

Niestety, nawet z uproszczonymi kontrolami, latanie Apache jest trudne. Brytyjski pilot Ed Macy w swojej książce „Apache: Inside the Cockpit of the World’s Most Deadly Fighting Machine” wspominał, że leczenie helikopterem Apache nazywali „jeźdźcem smoka”, ponieważ niewielki błąd powodował, że smok przewracał się i pożerał Cię.

Podczas gry „Apache: Air Assault” gracze kontrolują cykliczny joystick, a zbiorczy z drugiego. Jeśli masz problem z znaczeniem tych słów, to pech. Poziom szkoleniowy używa ich bez wyjaśnienia.

Niemniej jednak, dla graczy, którzy przetrwają stromą krzywą uczenia się, gra będzie zarówno zabawna, jak i realistyczna jak na grę, która nie jest symulatorem. Będziesz pilotem wynajętym na walki w fikcyjnym kraju na Bliskim Wschodzie. Posiadasz standardowe pociski armatnie i rakiety Hellfire, a także kanadyjskie rakiety CRV7, lepsze od amerykańskich, a czasami nawet stada rakiet Stinger.

Syzyfowa praca pokazana na przykładzie gry i realnego życia

Musisz wyeliminować wszystkie cele z dystansu, ponieważ twój bojowy sprzęt stanie się pechowo zniszczony, jeśli zostaniesz zbyt mocno ostrzelany lub trafiony jedną rakietą. Najlepsi gracze wykorzystują teren jako osłonę, ostrożnie wymierzają swoje strzały przed oddaniem ognia i mimo to, kilka razy nie udaje się ochronić swojego Apache i zespołu, ponieważ naprawdę trudno ochronić twojego Apache i ich miejsce katastrofy jednocześnie.

Faktem jest, jak to pokazuje ta gra i kilka innych gier, misje wojskowe są naprawdę trudne. Latanie rzeczywistym Apache musi być wyczerpujące psychicznie, a nawet gra jest wyzwaniem. Chociaż gracze nie muszą z tym walczyć w blasku słońca ani z komputerem przyklejonym na stałe przed jednym okiem.

Dzisiaj firma deweloperska Gaijin jest znana przede wszystkim z „War Thunder”, co jest mniej realistyczną, ale bardzo zabawną wieloosobową grą online, do której jednostki Armii Stanów Zjednoczonych zwróciły się o trenowanie na początku pandemii koronawirusa.

A Boeing, oczywiście, jest bardziej skłonny do licencjonowania swoich danych i oprogramowania dla producentów wyposażenia niż deweloperów gier. Ale jeśli chcesz spróbować gry, która kiedyś miała licencję, nadal można ją zdobyć używaną dla Xbox 360 i PlayStation 3. Większość kopii była rzucona o ścianę tylko raz lub dwa razy.

Źródło : www.bing.com