Najnowsze zmiany w zasadach Dungeons & Dragons zostały częściowo zainspirowane rozgrywką w Baldur’s Gate 3, ujawnił twórca gry Wizards of the Coast.
Zmiany inspirowane Baldur’s Gate 3
Jeśli tak jak my jesteś graczem D&D, prawdopodobnie zaciekawi Cię nowy 25-minutowy film przedstawiający zmiany w Podręczniku gracza na rok 2024, ponieważ główny projektant gry, Jeremy Crawford, przedstawia kilka istotnych zmian w liczbie popularne zaklęcia działają.
Aktualizacja zasad D&D nie jest nowa, ale zaskakujące było to, że doświadczenie z gry w Baldur’s Gate 3 bezpośrednio zainspirowało niektóre zmiany zasad – szczególnie w przypadku zaklęć takich jak Chmura Sztyletów i Wytwarzanie Płomienia.
Znaczące ulepszenia
Na przykład duże ulepszenie Chmury Sztyletów, potężnego zaklęcia obszarowego, które robi dokładnie to, co mówi, pozwala graczom poruszać się nim po polu bitwy. Jest to prawdziwa zaleta, ponieważ wrogowie często poruszali się poza jego obszarem działania, przez co jego koszt był opłacalny tylko częściowo.
Crawford już rozważał umożliwienie poruszania zaklęciu, ale zostało wzmocnione przez jego doświadczenie w grze w spin-off RPG Larian.
Inne istotne zmiany w Podręczniku Gracza 2024 obejmują dostosowanie dotyczące Transmutacji i powiązanych zaklęć, takich jak Polimorfia. Teraz wszystkie te zaklęcia dają graczom tymczasowe punkty wytrzymałości w zależności od formy, jaką mogą przyjąć, zamiast oddzielnego zestawu punktów wytrzymałości uznawanych za coś oczywistego.
Przyszłość serii Baldur’s Gate
W zeszłym miesiącu twórca Baldur’s Gate 3, firma Larian, ogłosiła fanom, że nadchodzące dodanie obsługi modów będzie ostatnim momentem przekazania graczom, którzy przygotowują się do kontynuacji. Studio potwierdziło, że nie pracuje nad Baldur’s Gate 4, ale nad czymś nowym.
Baldur’s Gate 4 wydaje się jednak nieuniknione. Rzeczywiście, Wizards of the Coast „rozmawia obecnie z wieloma partnerami”, aby ustalić, kto to przeprowadzi.
Źródło: www.eurogamer.net