Zapowiedź Pacific Drive – Koleś, gdzie jest mój samochód? Umrę


Ujawnienie Pacific Drive w zeszłym roku natychmiast mnie chwyciło. Jasne, podobało mi się to, co widziałem w pierwszym zwiastunie, ale szczególnie intrygujące było to, że większość gry rozgrywa się w widoku z pierwszej osoby, na kogoś, kto jeździ starym kombi przez piękny, ale zrozpaczony las Pacific Northwest. Rzadko gry samochodowe wymuszają widok z pierwszej osoby, a jeszcze mniej odbiega od bycia kierowcą.

Pacific Drive robi jedno i drugie, a po obejrzeniu około 30 minut rozgrywki podczas wirtualnego podglądu jestem jeszcze bardziej zaintrygowany. W pewnym sensie Pacific Drive to gra wyścigowa, ale nie ścigasz się z innymi graczami – ścigasz się z biomem spustoszonym przez tajemniczą siłę science fiction, która kontroluje anomalie, które mają zakończyć twój bieg.

Po zatankowaniu benzyny do kombi, naprawieniu drzwi i przygotowaniu trzepaczki do jazdy, deweloper z Ironwood Studios zaplanował kolejną generowaną proceduralnie wędrówkę przez las, jeden z różnych biomów w grze. Sporządzili mapę strefy, wybrali węzeł, który działa jak punkt na mapie, od którego można rozpocząć bieg, i wyruszyli w kolejną przejażdżkę. Tajemnicza siła science-fiction atakująca gracza podczas tej przejażdżki sprawia, że ​​las wydaje się żywy. Anomalie mechaniczne inne niż ludzkie, takie jak porywacze, używają magnesu do ciągnięcia samochodu. Pełzacze tworzą przed tobą elektryczne ogrodzenia, a króliczki kurzu używają kolców, aby zatrzymać twój pojazd. Nawet ziemia eksploduje kamiennymi filarami, aby cię zatrzymać, a spadające drzewa robią to samo. Wszystko to może uszkodzić samochód, a będziesz musiał go naprawić za pomocą palnika, innych narzędzi i zasobów, które musisz zebrać, wychodząc z pojazdu.

Ironwood nie ujawniał ostatecznego celu Pacific Drive, ale w tej zapowiedzi deweloper zebrał zasoby, aby wzmocnić samochód, aby mogli przejść dalej przez strefę zamkniętą, z której musieli uciec. Twoje przejazdy, które mogą trwać nawet kilka minut, jeśli nie będziesz ostrożny, lub nawet pół godziny lub dłużej, to próby czasowe. Jeśli zostaniesz zbyt długo, zacznie zbliżać się do ciebie burza w stylu Battle Royale, zmuszając cię do ucieczki przez duże czerwone światło, które działa jak latarnia morska. Jeśli ci się uda, zostaniesz przeniesiony z powrotem do bezpiecznego garażu. Jeśli się nie powiedzie, stracisz część zebranych zasobów.

Zwykle nie lubię prowadzić w pierwszej osobie; typowy widok z trzeciej osoby, który unosi się za samochodem, pozwala mi zobaczyć więcej i mieć większą kontrolę nad pojazdem. Ale wydaje się, że Pacific Drive zwolnił tempo jazdy, aby umożliwić graczom łatwiejsze manewrowanie kombi przechodzącym przez piekło science fiction i doceniam to.

Ironwood podkreślił związek, jaki gracze chcą budować z pojazdem, opisując go jako symbiotyczny. Dlatego Twój samochód pozostanie kombi przez całą grę. Możesz go ulepszać na różne sposoby, zarówno mechanicznie, jak i estetycznie (nie możesz pogłaskać pojazdu, ale możesz poklepać w nim figurkę), ale to zakres różnic między twoim samochodem a moim.

Bardziej niż cokolwiek innego, Pacific Drive to gra o przetrwaniu, wraz ze zwykłymi solidnymi systemami rzemieślniczymi. Możesz tworzyć w ruchu lub używać specjalnych maszyn w garażu, które dają większe plony. Zasoby wzmacniają twój pojazd, co pozwala mu jechać dalej, a pętla zbierania-ulepszeń resetuje się w nowy sposób i kontynuuje od nowa.

Nie grając w to, nie jestem całkowicie przekonany do tego doświadczenia. Chcę wiedzieć, jakie to uczucie robić to, co będę robić przez większość gry: prowadzić samochód. Ale jeśli ta zapowiedź była tylko przedsmakiem świata gry i systemów, które wydają się inspirowane i nowe w gatunku jazdy, Pacific Drive to podróż, na którą nie mogę się doczekać.



Źródło : https://www.gameinformer.com/preview/2023/02/10/dude-wheres-my-car-im-gonna-die