Zapowiedź finałów: ta strzelanka FPS w stylu Hunger Games jest obiecująca, ale ma poważne problemy


The Finals to dynamiczna strzelanka pierwszoosobowa, która koncentruje się na stylach gry zręcznościowej i mechanice teleturnieju. To, co czyni go wyjątkowym, to fakt, że wszystko, i mam na myśli wszystko, można zniszczyć. To dużo do przyswojenia, ale po kilku grach wszystkie elementy naprawdę dobrze ze sobą współpracują, gdy gra nie jest zacinająca się i zawierająca błędy.

Wszystko dla sławy

Założeniem The Finals jest to, że jesteś uczestnikiem wirtualnego teleturnieju poświęconego rozrywce bojowej. Rywalizujesz o sławę, pieniądze i możliwość zdobycia hojnych sponsorów po swojej stronie. Deweloper Embark Studios powiedział, że The Finals zostało zainspirowane Igrzyskami Śmierci, Gladiatorem i innymi konkursami w stylu areny. Możesz dostosować własnego konkurenta, co jest całkiem fajne, chociaż opcje są dość ograniczone.

Mapy w meczach The Finals toczą się w rzeczywistych lokalizacjach, które mają zmienne pory dnia i warunki pogodowe, takie jak mgła i deszcz, które są wybierane losowo za każdym razem, gdy rozpoczynasz nową grę. Grałem w Monako, bardziej poziomą mapę do walki w zwarciu, oraz w Seulu, pionową mapę z dużą ilością wysokości i warstw do gry.

Wejście, wypłata

Finały mają lobby czterech trzyosobowych drużyn walczących o jak największą ilość spieniężonych pieniędzy. Jedynym sposobem na zdobycie punktów dla twojego zespołu jest wpłacanie pieniędzy do banku. Na całej mapie będą znajdować się miejsca odradzania w Krypcie, które drużyny będą mogły przejąć. Po odblokowaniu gotówki w skarbcach musisz nosić pudełko z gotówką w dłoni, więc ktokolwiek niesie gotówkę, nie może używać swojej broni, ale ma swobodę ruchu, taką jak wspinaczka, zjeżdżanie na linie, skakanie i bieganie.

Z pudłem gotówki w ręku musisz go uruchomić do lokalizacji Cashout, gdzie możesz wpłacić pieniądze dla swojego zespołu i awansować w tabeli liderów. Zabezpieczenie rzeczywistej kaucji dla twojego zespołu zajmuje dużo czasu. Możesz więc zostać i bronić go przed wrogimi zespołami, które mogą próbować ukraść przesłane pliki, albo możesz spróbować uciec i zdobyć więcej gotówki lub ukraść przesłane przez kogoś innego. Chociaż rzeczywisty czas wpłaty wydawał się trochę za długi, naprawdę podobał mi się aspekt potencjalnej możliwości kradzieży czyjejś wpłaty w wysokości 30 000 $ w ostatniej chwili, ponieważ udało nam się przejąć przesyłanie tuż przed jego zakończeniem.

W trybie turniejowym mecze są w zasadzie takie same, ale rozpoczynają się od rundy pucharowej, w której dwóch najlepszych zwycięzców z lobby przechodzi dalej i kontynuuje, aż do ogłoszenia zwycięzcy. Tak więc mecze są nieco dłuższe pod względem długości, tylko dlatego, że są wciągnięte w rzeczywistą grę w formacie turniejowym.

Dodając do zawodów podobnych do Igrzysk Śmierci, są komentatorzy, którzy komentują grę, zauważając, które drużyny zostały wymazane, zdarzenia losowe, które mogą się rozpocząć, takie podwójne obrażenia i kiedy drużyna pomyślnie wypłaciła pieniądze. To zabawna mechanika, która naprawdę mi się podobała, ponieważ uniemożliwiała jakiejkolwiek drużynie biwakowanie gdzieś i ukrywanie się, ponieważ spikerzy mówili wszystkim w lobby, co się dzieje.

Włóż monetę, aby zagrać

The Finals to nie tryb Battle Royale; pozwala na wielokrotne odradzanie się, niezależnie od tego, czy twoja drużyna ożywi cię przez odliczający czas i wymaga „wprowadzenia monety”, aby odrodzić się po upływie tego czasu. Masz ograniczoną liczbę odrodzeń, dwa na osobę w standardowych meczach szybkiej gry, ale znowu twoi koledzy z drużyny mogą cię ożywić w dowolnym momencie. W meczach turniejowych masz również dwa odrodzenia na osobę, ale możesz otrzymać jedną dodatkową monetę za każdym razem, gdy zakwalifikujesz się do następnej rundy. Aby zachęcić kolegów z drużyny do ożywienia cię, mogą nawet przeciągnąć twoje trofeum, aby znaleźć się w bezpieczniejszej pozycji i wrócić do walki.

Mówiąc o zbieraniu trofeów, możesz podnieść praktycznie (gra słów zamierzona) wszystko w środowisku. Podobnie jak w przypadku zwykłej logiki gry, możesz podnosić łatwopalne kanistry i rzucać nimi w ściany, aby je zniszczyć, lub rzucać nimi w graczy, aby ich zranić. Są też kanistry z toksycznym gazem i charakterystyczne dla The Finals pojemniki z mazią, które możesz rzucić, aby je wykorzystać.

Pojemniki z mazią, granaty i pistolety wykorzystują koncepcję The Finals dotyczącą tej dziwnie rozszerzającej się ściany wyglądającej na pianę. Wygląda jak mała pluszowa bariera chmurowa, która rozkłada się i twardnieje podczas lądowania, zapewniając ci trochę osłony. Wydaje się całkiem fajne, ale nie używałem go zbyt często.

Wcielenie Chaosu

Najbardziej wyjątkowym aspektem Finałów jest to, że wszystko można zniszczyć. Wszystkie ściany, budynki, nowy element Goo… co tylko chcesz. Zniszczenie następuje po stronie serwera, więc wszyscy doświadczają tego samego zniszczenia w tym samym lobby. To z pewnością najzabawniejszy aspekt Finałów, w którym możesz biegać i dosłownie odbierać wrogiej drużynie ziemię i wyrywać im pieniądze.

To sprawia, że ​​The Finals wyróżnia się na tle innych strzelanek, w których musisz strategicznie ustalać miejsce, w którym się zajmujesz lub włamać się do pokoju. Tutaj możesz naruszyć gdziekolwiek chcesz i żaden kąt nie jest bezpieczny. Po prostu nie możesz grać w The Finals jak typowa strzelanka i to mi się podoba. Jest chaotyczna i nieprzewidywalna, co jest naprawdę odświeżające dla strzelanki pierwszoosobowej. Koniec z biwakowaniem w rogach, kiedy możesz po prostu grać w RPG na podłodze i ścianach, aby odsłonić wrogą drużynę próbującą wypłacić pieniądze.

Oczywiście w przypadku w pełni zniszczalnych środowisk istnieje dobra i zła strona chaosu, który tworzy. Dobrą stroną jest to, że możesz ciągle dezorientować i przerażać swoich wrogów, niszcząc ziemię, na której stoją, i przebijając się przez ściany między tobą a nimi. Złą stroną jest to, że myląc wrogów, prawdopodobnie zdezorientujesz także siebie i stworzysz środowisko, w którym nie będziesz widzieć ani jednej cholernej rzeczy wokół siebie.

Było kilka momentów w meczach, w których było tyle zniszczeń, że nie widziałem moich kolegów z drużyny ani wrogów ani gdzie byłem i po prostu zawsze spadałem na ziemię. Nie wydaje mi się, żeby to było coś strasznego, ale jest to dużo bałaganu wizualnego i najprawdopodobniej będzie bardzo przytłaczające dla nowych graczy próbujących nauczyć się gry i zorientować się, jak działają strzelanie i poruszanie się. Może z większą ilością czasu w grze będzie to łatwiejsze do zrozumienia, jak w przypadku Overwatch lub Apex, ale zdecydowanie było dużo, gdy próbowałem postawić stopy pod sobą.

Chaos jest zabawny, gdy mogę sobie z nim poradzić Właściwie jednak grać. W oryginalnej, pierwszej wersji zapoznawczej, w którą grałem, która była otwarta tylko dla kilku dziennikarzy i wpływowych osób, działała idealnie i nigdy się nie zacinała – nawet przy ogromnej ilości zniszczeń, które miały miejsce wokół mnie. Jednak w obecnej zamkniętej becie, do której gracze mogą wejść, rejestrując się na Steamie, wydajność ma ogromny krok w tył, nie mogę uwierzyć, że to ta sama gra.

Ledwo mogę uzyskać 30 klatek na sekundę, zwłaszcza gdy dochodzi do jakichkolwiek zniszczeń. Momentami gra wyglądała jak pokaz slajdów, a nawet po obniżeniu wszystkiego do niskiego poziomu i włączeniu trybu wydajności, finały po prostu nie nadążały. Był też ten okropny szum statyczny, który stale płynął w tle dźwięków gry, co przyprawiało mnie o ból głowy po próbie walki z liczbą klatek na sekundę i problemami z grą.

Wybierz swojego zawodnika

Sprzęt, umiejętności i konkurenci są wspaniali, ale pozostawiają trochę do życzenia. Możesz spersonalizować swojego Zawodnika, swoją postać i wybrać jedną z trzech konfiguracji (zasadniczo klas). Te trzy podstawowe konfiguracje ciała mają różne prędkości biegania, poziomy HP i wybór dostępu do przedmiotów, broni i charakterystycznych umiejętności:

Chociaż różne umiejętności i broń charakterystyczna były fajne, od samego początku istniała duża nierównowaga. Posiadanie konfiguracji, która jest tak mała, że ​​hitbox jest prawie niemożliwy do trafienia, było ogromnym problemem, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że wersja Light może działać znacznie szybciej niż inne kompilacje. Więc nie tylko mogli szybciej unikać pocisków, ale mogli też po prostu łatwiej unikać ich dzięki domyślnemu hitboxowi.

Wersja średnia miała problem z niewiarygodnie szybkim i skutecznym strumieniem leczenia, który niemal natychmiast leczył członków drużyny. Więc gdybyś miał oddanego uzdrowiciela, w zasadzie nigdy nie mógłbyś umrzeć. To, a jeśli połączysz średnią konfigurację z inną średnią, możesz po prostu mieć dwóch uzdrowicieli na ciężkiej konfiguracji i nigdy nie upaść.

Mówiąc o wersji Heavy, tutaj leży prawdziwy problem. Gruby uzyskuje dostęp do ściany, która w zasadzie jest jak tarcza Reinhardta, która zatrzymuje pociski przed trafieniem cię, ale także pozwala twoim kolegom z drużyny strzelać przez nią. Ekskluzywną bronią Grubego jest granatnik na sześć pocisków, który spamuje większość graczy, ponieważ przewraca ściany, budynki, cokolwiek, a także poważnie rani graczy.

Ustawa o bilansowaniu

Nie było ograniczeń co do tego, ilu graczy w drużynie może należeć do danej klasy, więc praktycznie można było ustawić wszystkich Grubych, wszystkich Średnich lub wszystkich Lekkich, jeśli chcesz, z tymi samymi działami. Natknąłem się więc na wiele drużyn, które kierowały jednym średnim i dwoma ciężkimi graczami, aby spamować granatnik, podczas gdy ich średni leczył Grubych, którzy następnie chronili swoją drużynę przed obrażeniami. Z każdą aktualizacją wprowadzaną przez The Finals wydawało się, że gra naprawdę ma problemy ze znalezieniem równowagi z bronią i konstrukcjami. W obecnej zamkniętej wersji beta jest zbyt wiele broni jednostrzałowych, które całkowicie wysysają wiatr z uczciwej walki.

Czas do zabicia również nigdy nie znalazł swojego punktu oparcia, ponieważ wersja beta była zupełnie inna niż wersja zapoznawcza, a balans ciągle się zmieniał. Musiałbym przełączyć się na jakąkolwiek broń, która była najbardziej obezwładniona w tej nowej aktualizacji i używać jej, wciąż otrzymując jeden strzał z tej samej broni. Byłem niesamowicie sfrustrowany, gdy próbowałem się odrodzić i grać w grę, a moi koledzy z drużyny często rozłączali się i zaczynali nową grę.
Finały są również utrudnione przez zniszczalne otoczenie i bałagan wizualny, który wydłuża czas potrzebny do zabicia, ponieważ wrogom niezwykle łatwo jest uciec i odzyskać zdrowie, gdy nic nie widać.

Poza tym jednak The Finals to zabawna, szybka gra, którą naprawdę chcę się cieszyć i zobaczyć, jak odniesie sukces, ale problemy z balansem są bardzo zauważalne i sprawiają, że granie i czerpanie z tego przyjemności jest frustrujące. Jednak zespół Embark bardzo szybko przyjął opinie i wprowadził poprawki do problemów z balansem broni i umiejętności, które dają nadzieję na przetrwanie finałów w świecie FPS.

Naprawdę chcę, aby The Finals żyło w obecnej przestrzeni FPS. Ilość ambicji w grze jest ekscytująca i fajnie się w nią gra, ale istnieje duży potencjał, że finały nie będą w stanie znaleźć równowagi, aby przetrwać jako główny konkurent FPS. Mam poważne obawy co do sposobu, w jaki gra jest „zbalansowana” w każdej mniejszej łatce, ale wciąż jest w fazie beta, więc daję jej szansę. Nie było też wzmianki o tym, ile będzie kosztowała przepustka bojowa ani ile będzie kosztować kosmetyków po opuszczeniu wersji beta, więc nie jest jasne, jak będzie działać monetyzacja.

Finały to co najmniej wyjątkowe podejście do przestrzeni FPS z mocną mechaniką, ruchem i strzelanką, ale obecne błędy i problemy z wydajnością sprawiają, że chcę trzymać się z daleka, dopóki nie będę wiedział, że mogę oszczędzić sobie oczu od 15 klatek na sekundę. Ogromnym rozczarowaniem było to, że wersja zapoznawcza i publiczna wersja beta były zupełnie inne i pełne wielu innych problemów.

Szybkie dostosowywanie się do opinii napełnia mnie nadzieją, ale gry z usługami na żywo są niezwykle trudne do nadążenia po stronie deweloperów i graczy. Zobaczymy, jakiego rodzaju publiczność The Finals ostatecznie przyciągnie i utrzyma po wersji beta i pełnej wersji.

Stella jest producentem wideo, gospodarzem i montażystą w IGN. Jej rozgrywka koncentruje się na konkurencyjnych grach FPS, a wcześniej recenzowała Apex Legends, Hyper Scape, Halo Infinite Multiplayer i Battlefield 2042. Regularnie prowadzi i komentuje konkurencyjne turnieje Apex Legends i Halo Infinite, kiedy nie transmituje po pracy na swoim kanale Twitch outy. Możesz śledzić ją na Twitterze @ParallaxStella.



Źródło : https://www.ign.com/articles/the-finals-preview