Assassin’s Creed Mirage: Powrót do korzeni – recenzja gry RPG z otwartym światem i ciekawą fabułą.

Assassin’s Creed Mirage: Powrót do korzeni

Po sześciu latach gier RPG z otwartym światem, seria Assassin’s Creed powraca do swoich korzeni, dzięki Assassin’s Creed Mirage. W tej grze gramy jako Basim, który wcześniej pojawiał się w Assassin’s Creed Valhalla. Mirage pokazuje, jak Basim przeszedł od ulicznego złodzieja do zabójcy, a jego narracja skupia się na dojrzewaniu i nie zawiera żadnych współczesnych opowiadań ani segmentów.

Jednym z najbardziej atrakcyjnych elementów Mirage są ciasne ulice i niezależni mieszkańcy miasta Bagdad z IX wieku, co daje graczom wiele możliwości do parkouru i eksploracji. Gra zawiera także sześć podstawowych narzędzi ulepszalnych, które pomagają w eliminacji wrogów, w tym bomb dymnych, rzutki, noże do rzucania i rozbijaki. Nowa umiejętność Skupienia Zabójcy Basima spowalnia czas, co umożliwia szybkie namierzenie i wyeliminowanie wielu wrogów.

Assassin’s Creed Mirage to powrót do korzeni serii i może być najlepszą decyzją, jaką firma Ubisoft mogła podjąć. To wspaniała wiadomość dla fanów, którzy odczuli zmęczenie po Assassin’s Creed Valhalla i innych grach RPG.

Assassin’s Creed Nexus VR i Assassin’s Creed Jade

Przed zaprezentowaniem Mirage, Ubisoft pokazał Assassin’s Creed Nexus VR, grę Meta Quest, oraz Assassin’s Creed Jade, mobilną grę RPG akcji. Nexus to pierwsza gra z serii Assassin’s Creed z perspektywy pierwszej osoby, która zawiera trzech zabójców z poprzednich gier – Ezio Auditore, Kassandra i Connor. Nexus ma otwarte mapy i piaskownice do zabójstw. Assassin’s Creed Jade to pierwsza gra z otwartym światem na urządzenia mobilne, osadzona w starożytnych Chinach. Gracze mogą stworzyć i dostosować własnego zabójcę oraz odkrywać stolicę starożytnych Chin.

Źródło: Game Informer.