Zamykanie gry: twórca Stray Souls, Jukai Studio, zamyka swoje podwoje

Studio deweloperskie zamyka swoje podwoje

Studio deweloperskie Stray Souls Jukai Studio ogłosiło zamknięcie. Posunięcie to następuje po zamknięciu wydawcy Versus Evil, ale studio jako czynniki przyczyniające się do tego podało również cyberprzemoc, słaby odbiór Stray Souls i słabą sprzedaż.

Wiele czynników

Studio ogłosiło zamknięcie w grudniu, tego samego dnia, w którym zamknięto Versus Evil, za pośrednictwem postu w mediach społecznościowych. Powiedział: „Zdajemy sobie sprawę, że mieliście duże oczekiwania co do Stray Souls, ale nigdy nie informowaliśmy Was, że nad grą pracowały tylko dwie kluczowe osoby z kontraktowym personelem.” Studio dodało, że zrobiło wszystko, aby ukończyć projekt w w najlepszy możliwy sposób, ale że był on nieustannie atakowany przez cyberprześladowcę, podobnie jak niektórzy członkowie jego społeczności.

Studio wyjaśniło następnie, że rozumie, że gracze nie chcą już aktywnie go wspierać z oczywistych powodów wspomnianych powyżej. Sprawa jest teraz w rękach prawników, ale studio zapewniło, że pomimo jego zamknięcia nie porzuci Stray Souls.

Wiadomość z podziękowaniami dla społeczności

Jukai Studio chciało podziękować swojej społeczności za wsparcie pomimo napotkanych „przeciwności losu”. Podkreślił też, że żaden z jego pracowników nie został zwolniony, gdyż studio nigdy nie funkcjonowało jako duża firma. Zamiast tego członkowie zespołu „postanowili, że każdy pójdzie własną drogą. »

Nadzieje na przyszłość

Zespół Stray Souls ma teraz nadzieję, że rok 2024 będzie lepszy dla branży gier wideo po wielu zamknięciach studiów i zwolnieniach w 2023 roku. Nasz Bertie opisał ubiegłoroczny wpływ na branżę w swoim artykule: „Nie można rozmawiać o 2023 roku w meczach, nie mówiąc o zwolnieniach. »

Bertie napisał w grudniu: „Nie potrafię zbilansować tego równania – próbowałem przez cały rok i przyprawia mnie to o ból głowy. Powinniśmy mówić o roku 2023 jako o jednym z decydujących lat w historii gier, podobnie jak rok 2007. Mieliśmy Baldur’s Gate 3, Zelda 2, Cocoon, Alan Wake 2, Banished Vault i – naprawdę – wiele innych. Przez cały rok w Eurogamer byliśmy entuzjastycznie nastawieni do nieprzerwanej jakości prezentowanych gier. »

„Powinniśmy świętować teraz w okresie świątecznym i to zrobimy. Nie możemy tego zrobić sami, bo jest jeszcze jedna historia, której nie możemy zignorować: zwolnienia. »

Źródło: www.eurogamer.net