Zespół deweloperski Baldur’s Gate 3 zreorganizował się po pandemii Covid i inwazji Rosji na Ukrainę
Dyrektor generalny Swen Vincke ujawnił, że pandemia Covida i inwazja Rosji na Ukrainę były największymi niepowodzeniami w tworzeniu Baldur’s Gate 3.
W wywiadzie dla magazynu Edge Vincke wyjaśnił, jak Larian zamknął studio w Petersburgu w Rosji i musiał „walczyć z ambasadami”, aby przenieść personel.
Relokacja personelu i powołanie dedykowanego zespołu
Aby ułatwić przeprowadzkę, powołano wspólny zespół z działu operacyjnego studia deweloperskiego, finansowego i prawnego.
Po znacznych wysiłkach ponad 90% personelu zespołu z Petersburga zostało przeniesionych do innych studiów Larian.
Wpływ na rozwój i sukces gry
To przeniesienie spowodowało opóźnienia w rozwoju gry, ponieważ zakłóciło dynamikę zespołu.
Jednak sukces Baldur’s Gate 3 był niezaprzeczalny, zdobywając wiele prestiżowych nagród.
Zespół musiał uczestniczyć w licznych ceremoniach wręczania nagród, co utrudniało proces rozwoju.
Integracja narzędzi moderskich i kolejny krok
Larian planuje dodać do gry narzędzia do modowania we wrześniu, dając graczom możliwość dostosowania swoich wrażeń.
Vincke podkreślił, że ten krok będzie oznaczał faktyczne przeniesienie własności gry na graczy, umożliwiając szerszą kreatywność i zawłaszczenie uniwersum Baldur’s Gate 3.
Źródło: www.eurogamer.net