Xbox zamyka cztery studia Bethesda: powody wyjaśnia Sarah Bond

Na początku tego tygodnia Xbox zamknął cztery studia Bethesda, w tym dewelopera Redfall Arkane Austin i Tango Gameworks, zespół odpowiedzialny za zeszłoroczną grę Hi-Fi Rush. Chociaż każde z czterech dotkniętych studiów, w tym twórca Mighty Doom Alpha Dog Games i studio wspierające Bethesdę Roundhouse Games, wydało oświadczenie w sprawie zamknięć, Xbox milczał.

Reakcja Xboxa na zamknięcie Bethesdy

Jednak cztery dni później Dina Bass z Bloomberg przeprowadziła wywiad z prezes Xbox Sarah Bond na temat zamknięcia Bethesdy, podczas którego Bond wspomniał o chęci utrzymania długoterminowej dobrej kondycji biznesu Xbox, nawet w trudnych okresach przejściowych.

Oto wypowiedź Bonda:

„Zawsze jest niezwykle trudno podejmować takie decyzje. Wrócę do tego, co mówiłem o branży i kiedy spojrzymy na te podstawowe trendy, czujemy głęboką odpowiedzialność za zapewnienie, że tworzone przez nas gry, urządzenia, które budujemy, i oferowane przez nas usługi będą zawsze aktualne. , nawet gdy branża nie rozwija się i w okresach przejściowych. Wiadomości, które ogłosiliśmy na początku tego tygodnia, są wynikiem tego i naszego zaangażowania w zapewnienie dobrej kondycji naszej firmy w dłuższej perspektywie. »

Oświadczenia Bonda w sprawie zamknięcia studiów

Jednakże, gdy Bass zapytał Bonda konkretnie o zamknięcie Tango Gameworks po Hi-Fi Rush, co według szacunków Xbox było dużym sukcesem, odpowiedź Bonda była mniej bezpośrednia.

„Jedną z rzeczy, które naprawdę kocham w branży gier, jest to, że jest to kreatywna forma sztuki, a to oznacza, że ​​sytuacja i to, co stanowi o sukcesie każdej gry i studia, jest również wyjątkowe. Nie ma dla nas uniwersalnej recepty. Przyglądamy się zatem każdemu studiu, każdemu zespołowi tworzącemu gry i bierzemy pod uwagę całą gamę czynników, gdy stajemy przed takimi decyzjami i kompromisami. Wszystko jednak sprowadza się do naszego długoterminowego zaangażowania w tworzone przez nas gry, budowane przez nas urządzenia i usługi oraz upewnienia się, że jesteśmy w stanie dotrzymać tych obietnic. »

Wadliwa komunikacja ze strony Microsoftu i Xbox?

Chociaż pozytywne jest to, że Bond odniósł się do tych zamknięć w Xbox, nadal brakuje mu przejrzystości, jakiej można by oczekiwać od jednej z największych firm w branży gier wideo. Ani Microsoft, ani Xbox, w tym dyrektor generalny Microsoft Gaming Phil Spencer, nie zajęły się jeszcze oficjalnie kwestiami zwolnień i zamknięć.

Aby uzyskać więcej informacji, przeczytaj ten artykuł na temat aktualizacji Redfall, która pojawi się w tym miesiącu, zanim Xbox wyłączy Arkane Austin, i dowiedz się, w jaki sposób Xbox planuje przenieść grę Senua’s Saga: Hellblade II na PlayStation 5. Następnie spójrz. Przyjrzyj się tej historii na stronie Zbliżają się kolejne zwolnienia z Xbox, a następnie przeczytaj, jak firma planuje umieścić Call of Duty w Xbox Game Pass wraz z podwyżką cen.

Źródło: www.gameinformer.com