Xbox twierdzi, że zareagował na naruszenia społeczności 7,3 mln w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku



Xbox opublikował swój pierwszy w historii raport dotyczący przejrzystości cyfrowej, oferujący wgląd w pracę, jaką jej społeczność i zespoły moderacyjne wykonały w ciągu ostatnich sześciu miesięcy w imię bezpieczeństwa graczy – w tym wiadomości, że podjęto działania w związku z naruszeniami społeczności 7,3 mln w tym okresie .

Microsoft twierdzi, że publikuje swój inauguracyjny raport przejrzystości cyfrowej w ramach „długoletniego zaangażowania w bezpieczeństwo w Internecie”, a jego celem jest publikowanie zaktualizowanego raportu co sześć miesięcy, aby mógł odnieść się do kluczowych wniosków i zrobić więcej, aby „pomóc ludziom zrozumieć, w jaki sposób odegrać pozytywną rolę w społeczności Xbox”.

Większość dokumentu poświęcono na powtórzenie różnych narzędzi i procesów, które gracze Microsoft i Xbox mają do swojej dyspozycji, aby zapewnić użytkownikom bezpieczeństwo i przestrzeganie wytycznych społeczności, od kontroli rodzicielskiej po raportowanie.

Wiadomości: Czy powinieneś zerknąć na wycieki Pokémon Scarlet i Violet?

Jednak druga połowa raportu Microsoftu zawiera bardziej szczegółowe informacje na temat jego działań w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, dzieląc liczbę zgłoszeń graczy w stosunku do liczby wymuszeń (tj. przypadków, w których zawartość jest usuwana, konta są zawieszane lub jedno i drugie ) w takich obszarach zasad, jak oszustwa, nieautentyczne konta, treści erotyczne dla dorosłych, oszustwa, nękanie i zastraszanie, wulgaryzmy i wyłudzanie informacji w tym okresie.

W sumie Microsoft twierdzi, że otrzymał 33 mln raportów od graczy w okresie od 1 stycznia do 30 czerwca tego roku, z czego 14,16 mln (43%) dotyczyło zachowania graczy, 15,23 mln (46%) dotyczyło komunikacji, a 3,68 mln (11%) na treści generowane przez użytkowników.

Spośród tych zgłoszeń 2,53 mln spowodowało to, co Microsoft nazywa egzekwowaniem reaktywnym, a dodatkowe 4,78 mln egzekwowano proaktywnie (tj. wykonano przy użyciu „procesów dodawania technologii ochronnych”, zanim problem został zgłoszony przez gracza), co daje całkowitą liczbę egzekucji do 7,31 mln. Warto zauważyć, że 4,33 mln (57% wszystkich egzekucji) było związanych z oszustwami i nieautentycznymi kontami, na podstawie aktywności wykrytej przed zgłoszeniem przez graczy.

Raport o pełnej przejrzystości daje ciekawy wgląd w wyzwania związane z moderacją, przed którymi stoi platforma taka jak Xbox, a także kroki, jakie Microsoft podjął do tej pory w celu ich zwalczania.





Źródło : https://www.eurogamer.net/xbox-says-it-acted-on-73m-community-violations-in-first-six-month-of-this-year