X-Men może być fantastycznym łotrem (w prawych rękach)


W świecie komiksów X-Men stał się w ostatnich latach gorącą własnością. Podczas gdy popularność mutantów Marvela rzadko była zagrożona w ciągu ostatnich kilku dekad, obecny łuk narracyjny, zapoczątkowany przez Dom X Książka w 2019 roku tchnęła nowe życie w postacie i historie. Ta sama historia ma wszystkie cechy ekscytującej gry wideo i takiej, która wykorzystuje bardzo szczególną strukturę rozgrywki – roguelike. Jakby napisana, by wykorzystać tę zarozumiałość, gra roguelike X-Men może uchwycić coś intrygującego i ekscytującego w obecnej fikcji. I ta wizja byłaby najlepsza, gdyby pochodziła od małego zespołu, który miałby twórczą swobodę, aby uczynić grę swoją własną.

Dla niewtajemniczonych Świt X fabuła pomogła odnowić komiksy X-Men kilka lat temu, odkrywając na nowo niektóre podstawowe aspekty narracji, aby ożywić zmutowaną rodzinę książek. [Notable spoilers follow, in case you’re still hoping to discover it for yourself.] Bez wiązania się ze szczegółami szczególnie złożonej konfiguracji (nawet jak na standardy komiksowe), X-Men są w zupełnie innym miejscu niż wcześniej. Stare wrogości, takie jak między Xavierem a Magneto, zostały odłożone na bok. Większość mutantów żyje teraz razem w zmutowanym narodzie na żyjącej wyspie Krakoa. Po dziesięcioleciach czczenia się jak słabi w obliczu ciągłego ataku, ton książek zmienił się, ukazując w większości zjednoczoną mutantkę domagającą się miejsca przy międzynarodowym (a nawet międzygalaktycznym) stole. Kluczem do tej zmiany losu jest wielka tajemnica, którą teraz trzymają mutanty; dzięki połączeniu mocy kilku kluczowych mutantów w ich szeregach, każdy mutant może zostać wskrzeszony po śmierci i ponownie przywrócony do walki.

I umierają. Rodzina książek X-Men została wypełniona dramatycznymi zwrotami akcji, w których niektórzy z naszych ulubionych bohaterów, tacy jak Jean Grey, Wolverine i Nightcrawler, spotkali makabryczne zakończenie, aby ponownie pojawić się na Krakoa, aby kontynuować walkę. Tworzy to zabawne sceny, ponieważ bohaterowie mogą dokonać ostatecznego poświęcenia, a następnie pokazać się w następnym numerze. Oczywiście, cudowna tajemnica zmartwychwstania nieustannie wydaje się być zagrożona odkryciem lub zepsuciem. „O nie! Jeśli umrzesz w tym innym świecie, nie wrócisz dobrze!”, a inne powiązane wybryki pomagają utrzymać napięcie narracyjne. Fantazja władzy w grze nadaje również mocny zwrot do trwających tematów w sercu mitologii X-Men, a mianowicie, że populacja mniejszości często spotyka się z przemocą, a nawet śmiercią z obojętnego świata. W tych najnowszych opowieściach ta bolesna rzeczywistość zostaje odwrócona, dając bohaterom moc i pewność siebie.

Gracze prawie nie muszą sprzedawać możliwości zabawy tkwiącej w bohaterach, którzy umierają, a następnie rozpoczynają walkę od początku. Gatunek roguelike zyskał na znaczeniu w ciągu ostatnich kilku lat, przechwytując coś magicznego i ekscytującego, z czym radzi sobie niewiele innych gier. Walcz ciężko przez pozornie nie do pokonania sekwencję bitew, a potem zgiń. Wykorzystaj wiedzę zdobytą podczas tej walki, aby następnym razem dotrzeć trochę dalej. Zdobądź umiejętności, wiedzę i mistrzostwo. „Jeszcze jeden bieg!” staje się mantrą.

Chciałbym, aby Marvel dostrzegł potencjał, w którym obecne historie X-Men skoncentrowane na zmartwychwstaniu przekształcą się w grę typu roguelike. Aby oddać sprawiedliwość, powinni powierzyć ten wysiłek zespołowi, który miał najwięcej szczęścia w uchwyceniu intensywności i ekscytacji formuły roguelike – małym, niezależnym studiom, które już kroczyły tymi ścieżkami dzięki udanym grom.

Wyobraź sobie, że Dead Mage tłumaczy swoją wiedzę na temat gry takiej jak Children of Morta, a zamiast tego ma pikselową akcję/przygodę z postaciami takimi jak Jean Gray i Storm. Albo weźmy pod uwagę eksplorację Side-scrollingu Motion Twin, jak widać w Dead Cells, ale z Wolverine’em przedzierającym się przez silnie strzeżoną stację kosmiczną krążącą wokół Słońca. Mega Crit Games pomogło spopularyzować roguelike opartego na kartach; nietrudno wyobrazić sobie jego podejście do mutantów Marvela, odblokowując nowe postacie z każdym biegiem i rysując nowe karty do talii, które odzwierciedlają moce mutantów.

Niezależni programiści są często niezależni nie bez powodu; wiele z tych studiów jest wypełnionych utalentowanymi osobami, które opuściły duże studia, aby realizować swoje twórcze wizje. Chcą wolności popełniania własnych błędów i triumfów oraz podejmowania ryzyka, którego duży deweloper po prostu nie podejmie. Marvel (i inni wielcy posiadacze licencji) powinni zwrócić uwagę na ten etos i rozważyć partnerstwa, które wykorzystują tę skłonność do podejmowania ryzyka. Wiele mniejszych studiów powstało specjalnie po to, by realizować własne pasje i projekty, i mogą być uzasadnione niezdecydowanie przed odejściem od własnych twórczych przedsięwzięć; w końcu wielu uniezależniło się, aby uciec od sequeli, tworzenia gier korporacyjnych, a w niektórych przypadkach nawet ograniczonej kontroli nieodłącznie związanej z niektórymi licencjonowanymi utworami. Podejrzewam jednak, że przynajmniej niektóre mniejsze studia skorzystałyby z okazji, by stworzyć coś z tak dużym majątkiem, jak X-Men, zwłaszcza jeśli boisko brzmiało: „Bardzo nam się podobała praca, którą wykonałeś w swojej ostatniej grze. Mamy tę koncepcję opowieści o wskrzeszaniu mutantów w mitologii X-Men, powstaniu, by toczyć tę samą ciężką walkę raz za razem. Chcielibyśmy dać ci wolność, by wziąć to i pobiec z tym we własnym kierunku”.

Byłem pod wrażeniem gotowości Marvela do podejmowania szans w ostatnich latach, rozszerzając możliwości pracy nad popularnymi franczyzami, takimi jak Spider-Man, Guardians of the Galaxy, Midnight Sons (Suns) i The Avengers, na różne domy deweloperskie z najwyższej półki . Niedawno otrzymaliśmy nawet wiadomość o dedykowanej grze Wolverine od Insomniac. Następnym krokiem jest otwarcie drzwi do mniejszych transakcji z mniej znanymi studiami deweloperskimi, w których silny talent i sprawdzone historie sukcesu mogą pozwolić na fantastyczne gry.

Przychodzi mi do głowy kilka franczyz tak dojrzałych do takiego traktowania jak X-Men. Zróżnicowane supermoce z szeregu bogato narysowanych postaci, wiele pamiętnych konfliktów i złoczyńców oraz konfiguracja fabularna, która pozwala graczom doświadczyć struktury życia/umierania/powtórz, która sprawia, że ​​roguelike jest tak zabawny – wszystko to składa się na grę, którą fani pokochają doświadczenie. Niektóre licencjonowane gry mogą być mniejsze, zawierać grafikę pikselową lub kierować postacie w nietypowe kierunki, których nigdy nie wypróbowałeś w większym i droższym projekcie. Jestem gotów zabrać Cyklopa na tę pozornie niemożliwą misję polowania na Nimroda, tylko po to, by zmierzyć się z jego śmiercią, a potem być zmuszonym do ponownej próby, mając w pogotowiu strzały optyczne. Koncepcja jest gotowa na sukces w grach, ale tylko wtedy, gdy odpowiednie partnerstwo może przekształcić pomysł w rzeczywistość.



Source : https://www.gameinformer.com/opinion/2021/10/08/x-men-could-be-a-fantastic-roguelike-in-the-right-hands