Warner Bros. planuje poważną transformację swoich franczyz gier wideo
Podczas ostatniej rozmowy telefonicznej dyrektor generalny Warner Bros., David Zaslav, ujawnił plany firmy polegające na przekształceniu największych serii gier wideo w gry z usługą na żywo, które są zawsze włączone. Podkreślił potrzebę odejścia od tradycyjnych wydań na konsole i komputery PC na rzecz strumieniowego przesyłania gier online.
Udane franczyzy
Zaslav poczynił te uwagi podczas swojego przemówienia programowego do inwestorów, odnosząc się do kilku franczyz firmy – Gry o tron, Harry Potter, Batman i Mortal Kombat – jako nieruchomości z grami wideo o wartości 1 miliarda dolarów. Wspomniał także, że gra Mortal Kombat 1 studia NetherRealm od premiery w połowie września tego roku sprzedała się w prawie 3 milionach egzemplarzy.
Nowy kierunek
Powiedział, że celem jest przekształcenie największych marek firmy, które do tej pory ukazywały się co trzy lub cztery lata na konsole i komputery PC, w celu włączenia większej liczby gier strumieniowych online poprzez rozszerzenia międzyplatformowe i darmowe gry, w celu przyciągnięcia większej liczby graczy na więcej platform.
Dyrektor generalny wspomniał również o znaczeniu zaangażowania i monetyzacji w dłuższych cyklach i na wyższych poziomach, podkreślając potencjał generowania większych przychodów po pierwszym zakupie.
Poprzednie premiery
Warner Bros. wkroczyło już w przestrzeń gier online, wypuszczając takie premiery jak Mortal Kombat: Onslaught na iOS i Androida, a także MultiVersus, darmową grę walki z bohaterami. Jednak te premiery napotkały trudności, w wyniku wycofania jednej gry z obiegu i zapowiedzi opóźnień w premierze.
Projekt Legionu Samobójców: Zabij Ligę Sprawiedliwości
Kolejne duże wydawnictwo Warner Bros, Rocksteady’s Suicide Squad: Kill The Justice League, wydaje się być pierwszą poważną próbą wprowadzenia elementów usług na żywo do gry AAA. Jednak reakcje fanów na prezentację rozgrywki były mieszane, co wzbudziło obawy dotyczące aspektów skupionych wyłącznie na Internecie. Gra została później przesunięta, aby zapewnić graczom wyższą jakość, co zaplanowano na luty 2024 r.
Źródło: www.eurogamer.net