Vengeful Guardian: Moonrider’s JoyMasher o koszmarach twórców i zmianie kierunku


Aby dowiedzieć się więcej o tym, co zainspirowało grę i jak przebiegał jej rozwój, a także o ogólnej roli i wpływie gier retro na współczesną kulturę, spotkaliśmy się z głównym deweloperem Danilo Diasem i producentem Thaísem Weillerem z firmy Joymasher na krótką pogawędkę na temat najnowszej produkcji studia wysiłek.


Obraz: Załoga Arcade

Nintendo Life: Co wywarło twój wpływ na Vengeful Guardian: Moonrider?

Danilo Dias: Bezpośredni wpływ na tę grę mają takie tytuły jak Mega Man Zero, Strider i Shinobi. Jest to zdecydowanie gra skoncentrowana na ninja, więc jest też dużo Hagane z Super Nintendo. Jeśli chodzi o styl, jest wiele wpływów japońskiego Tokusatsu, na przykład Kamen Rider oraz Kamen Rider Black. To była wielka sprawa w Brazylii, kiedy byłem dzieckiem, więc jest tego dużo w Moonrider.

Z jakimi wyzwaniami spotkałeś się podczas tworzenia gry?

Daniło: Zmieniliśmy trochę grę podczas tworzenia, pierwotnie miała być bardziej liniowa, jak Dracula X. Chcieliśmy zmienić grę, aby miała bardziej otwarty styl, jak Mega Man Zero, abyś mógł wybrać kolejność etapów, które chcesz grać. To było wyzwanie, ponieważ trzeba przemyśleć wiele aspektów gry.

Pierwotnie nie miał zawierać tak wielu rodzajów broni, więc podczas prac rozwojowych musieliśmy wszystko zmienić i wprowadzić nowe umiejętności i broń. Spowodowało to u nas spory stres!

Thais Weiller: Tak, gra działała w pierwszym prototypie i pomyśleliśmy „hej, to może być fajne z większą liczbą etapów”a potem faktycznie stawiasz więcej etapów i myślisz „Hm, może nie że fajny!”. Kiedy masz już gotowe etapy, ponowna zmiana głównej rozgrywki jest niesamowicie stresująca. Zapomniałem o tym, dziękuję za przypomnienie mi tego koszmaru!

Daniło: Tak, musieliśmy bardzo zmienić układ poziomów wraz z mechaniką, ale pomyśleliśmy, że oryginalny pomysł był po prostu zbyt prosty, więc zmieniliśmy go, aby był bardziej otwarty.

Jeździec Księżyca 3
Obraz: Załoga Arcade

Jak podeszliście do projektu postaci bossów?

Daniło: Cóż, pomysł dla bossów polegał na próbie stworzenia postaci podobnych do Moonrider, którzy w zasadzie sami są strażnikami. Pomysł polegał na tym, aby każdy boss miał inne umiejętności, jak w Mega Man, a następnie zdobywałbyś te umiejętności, gdy ich pokonasz.

Do tej pory bardzo skupiałeś się na grach akcji. Czy byłbyś otwarty na rozgałęzienie się w przyszłości na inne gatunki, na przykład RPG?

Tajski: Nie znam się na grach RPG, ale zdecydowanie myślimy o tym, nad czym moglibyśmy dalej pracować. Zawsze chcemy eksperymentować, a obecnie Danilo eksperymentuje z grafiką 3D, na przykład z PlayStation i N64. Nie jesteśmy tylko artystami zajmującymi się pikselami, jesteśmy tylko 20 lat spóźnieni ze wszystkim innym!

Jak myślisz, jaką rolę odegrają gry w stylu retro w 2023 roku? Jak myślisz, dlaczego pozostają tak popularne?

Daniło: Cóż, myślę, że stało się to bardziej stylem artystycznym niż czymkolwiek innym.

Tajski: Tak, stało się stylem artystycznym i gatunkiem samym w sobie. Gry retro miały wiele ograniczeń, więc musiały być bardziej rzeczowe i bezpośrednie, co zapewnia bardziej bezpośrednie i bezpośrednie wrażenia.

Wolimy tworzyć krótkie gry, które można odtwarzać wiele razy, niż dłuższe doświadczenia. W naszych grach niewiele przeszkadza w rozgrywce, na przykład systemy rzemieślnicze lub otwarte światy; nie ma w tym nic złego, ale chcieliśmy spróbować czegoś innego.

Daniło: Chodzi o to, aby spróbować zasymulować doświadczenie zręcznościowe, które prezentowały starsze gry.

Jeździec Księżyca 4
Obraz: Załoga Arcade

Czy są jakieś gry retro, w które aktualnie grasz?

Daniło: Obecnie odtwarzam Opancerzony rdzeń serii z powodu niedawnej zapowiedzi Armored Core VI. Myślę, że Armored Core była prawdopodobnie pierwszą grą, w którą grałem na PlayStation, więc odtwarzam wszystko jeszcze raz. Być może również zaczerpnę z niego inspirację do przyszłych projektów!


Vengeful Guardian: Moonrider jest już dostępny w sklepie internetowym Switch. The Arcade Crew potwierdziło, że zbliża się również wydanie fizyczne, ale dalsze szczegóły są obecnie niedostępne.





Źródło : https://www.nintendolife.com/features/vengeful-guardian-moonriders-joymasher-on-dev-nightmares-and-changing-direction