Decyzja Unity o pobieraniu od deweloperów opłat za pobieranie gier wywołała kontrowersje w branży gier. Jednak najnowszy raport rzuca nowe światło na sytuację. Według źródeł Unity oferuje niektórym studiom zwolnienie z opłat w wysokości 100%, jeśli przejdą na platformę reklamową Unity LevelPlay. Posunięcie to jest postrzegane jako próba osłabienia głównego konkurenta Unity, firmy AppLovin.
Platforma reklamowa LevelPlay firmy Unity
Zestaw narzędzi LevelPlay firmy Unity umożliwia programistom kontrolowanie strategii monetyzacji poprzez reklamy w grach w grach Unity na smartfony. Oferuje różne typy reklam, testowanie reklam i analizy w celu maksymalizacji przychodów. Zachęcając programistów do migracji do LevelPlay, Unity zasadniczo mówi, że jeśli tego nie zrobią, będą musieli zapłacić znaczną kwotę.
Konsultant branżowy Matej Lancaric twierdzi, że mniejsi deweloperzy nie mają innego wyjścia, jak przejść na LevelPlay, aby uratować swoje firmy. Inni rozważają alternatywne silniki do tworzenia gier, takie jak Godot lub Cocos2D.
Nacisk Unity na gry na smartfony
Nacisk, jaki Unity kładzie na gry na smartfony, widać wyraźnie w poście na blogu poświęconym kontrowersyjnym opłatom. W poście wspomniano, że kwalifikujący się klienci mogą otrzymać kredyty na poczet opłaty Unity Runtime Fee, jeśli zastosują usługi Unity poza Edytorem, takie jak Unity Gaming Services lub mediacja Unity LevelPlay dla gier z reklamami mobilnymi. Zachęcamy programistów do skontaktowania się ze swoimi menedżerami kont, aby uzyskać więcej informacji.
Warto zauważyć, że skupienie się Unity na grach na smartfony jest zgodne z jego wykorzystaniem na platformach PC i konsolach. Jednak Unity nie odpowiedziało jeszcze na niedawny raport.
W świetle nowej struktury cenowej Unity niektórzy programiści wyrazili złość i zamieszanie. Mega Crit, studio stojące za Slay the Spire, zagroziło nawet porzuceniem Unity i przejściem na inny silnik, jeśli plany nie zostaną odwrócone.
Źródło: www.eurogamer.net