Wydawca gier wideo Unity przeprosił za „nieporozumienia i niepokój spowodowane polityką opłat za realizację”, którą ogłosił w zeszłym tygodniu i ujawnił, że „wprowadzi zmiany” w tej polityce. Unity podzieliła się tą wiadomością na Twitterze/X, twierdząc, że rozmawiała z kilkoma osobami w firmie i poza nią i planuje zmienić kurs w sprawie kontrowersyjnej polityki. Choć nie podał szczegółów tych zmian, obiecał kolejną aktualizację „za kilka dni”.
„Słyszeliśmy cię” – napisała Unity. „Przepraszamy za nieporozumienia i niepokój spowodowane polityką opłat za realizację, którą ogłosiliśmy we wtorek. Słuchamy, rozmawiamy z członkami naszego zespołu, społecznością, klientami i partnerami, a następnie wprowadzamy zmiany w polityce. Za kilka dni udostępnimy aktualizację. Dziękuję za szczere i krytyczne uwagi. »
Polityka opłat za środowisko wykonawcze Unity
Polityka Unity dotycząca opłat za czas działania, która wchodzi w życie 1 stycznia 2024 r., przewiduje pobieranie opłaty w wysokości 0,20 USD za instalację każdej gry, która ma ponad 200 000 instalacji. Polityka ta spotkała się oczywiście z dużym sceptycyzmem, gdyż termin „obiekt” jest obecnie trudny do zdefiniowania. Na przykład, czy programiści będą obciążani opłatami za wielokrotne instalacje od graczy instalujących, odinstalowujących i ponownie instalujących swoje gry? Mimo że po miesięcznej płatności konsument nie ponosi żadnych kosztów, czy instalacje za pośrednictwem Xbox Game Pass lub PlayStation Plus się liczą?
Unity próbowało doprecyzować swoją politykę, wyjaśniając, że począwszy od 1 stycznia będzie liczyć jedynie „nowe instalacje netto” na wszystkich urządzeniach i że programiści nie będą płacić opłat za ponowne instalacje, „fałszywe” instalacje za pośrednictwem botnetów lub innych, wersje próbne, gry online i gry strumieniowe oraz instalacje o charakterze charytatywnym. Unity stwierdziło również, że „ta zmiana nie będzie miała wpływu na 90% klientów. »
Reakcja społeczności programistów
Społeczność programistów nie przyjęła z zadowoleniem proponowanych zmian i wyjaśnień. Wiele zespołów na całym świecie, w tym twórca Rust 2, Facepunch Studios, ogłosiło, że nie będą już tworzyć gier w Unity. Inni, jak Massive Monster, zagrozili, że 1 stycznia usuną swoją grę Cult of the Lamb opracowaną we współpracy z Unity, jeśli wprowadzone zostaną te zmiany.
Opór był tak silny, że biura Unity w San Francisco i Austin musiały zostać zamknięte z powodu groźby śmierci uznanej za wiarygodną.
Oczywiście będziemy nadal uważnie śledzić tę historię i udostępniać wszelkie nowe informacje pochodzące od Unity. W międzyczasie koniecznie dowiedz się, dlaczego te nowe opłaty instalacyjne wywołują tak ostrą reakcję wśród twórców gier i na które gry Unity mogą najbardziej wpłynąć te kontrowersyjne zmiany.
Źródło: www.ign.com