Unboxing Ravnica: Clue Edition – Wszystkie nowe karty w grze

Na skrzyżowaniu kultur popularnych Magic: The Gathering nawiązało ostatnio współpracę z wieloma osobami. Gra planszowa Clue to zdecydowanie gra, z którą nie spodziewałem się być kojarzony. Poza tym początkowo nie spodziewałem się, że będzie tak zabawny. Ravnica: Clue Edition to samodzielny zestaw pudełkowy, który łączy w sobie łatwość użycia czegoś w rodzaju pakietów wprowadzających Magic’s Jumpstart z zabójczą mechaniką dedukcji Clue. Mamy szczegółowe informacje na temat tego, jak to działa, co znajduje się w pudełku, oraz ekskluzywny podgląd wszystkich nowych kart ukrytych w paczkach. Miałem nawet okazję ubrudzić sobie ręce i zagrać w grę z kilkoma osobami z studia Wizards of the Coast, a efektem tej nieoczekiwanej współpracy jest dziwna, ale zaskakująco wciągająca mieszanka gry Multiplayer Magic z rodzinną grą planszową noc. Możesz przeglądać dwie galerie zdjęć poniżej, aby zobaczyć wszystkie unikalne karty dostępne wyłącznie w tym zestawie, a także serię zdjęć tego, co znajduje się w pudełku Ravnica: Clue Edition.

Wszystko w pudełku Ravnica: Clue Edition

Zanim przejdziemy do szczegółów, prawdopodobnie zastanawiasz się, jak do cholery w to grasz. Odpowiedź jest w zasadzie prosta – Ravnica: Clue Edition jest przeznaczona do gry w cztery osoby, z których każdy otwiera dwa z ośmiu dołączonych pakietów wzmacniających i tasuje je, aby zbudować talię składającą się z 40 kart. Podobnie jak w przypadku Jumpstart, istnieje 10 różnych pakietów tematycznych (z pewnymi odmianami), które możesz potencjalnie otworzyć, każdy zaprojektowany wokół jednej z dwukolorowych gildii najbardziej kultowego miasta Magic, Ravnicy. Gracze zaczynają z 30 życiami, ale ogólnie rzecz biorąc, po prostu grasz w Magię jak zwykle.

Nowością są oczywiście elementy Clue, które zostały zintegrowane z tym pudełkiem. Oprócz tematycznych pakietów wzmacniających, Ravnica: Clue Edition zawiera talię 21 podejrzanych kart, broni i z góry określonych pomieszczeń – i podobnie jak w Clue, talię kart na początku gry potajemnie umieszcza się w kopercie, podczas gdy pozostałe są rozdzielane losowo pomiędzy wszystkich graczy. Tych kart można używać w innych taliach, ale w kontekście tej gry służą przede wszystkim jako elementy wzmacniające. Stamtąd możesz wygrać, zabijając wszystkich trzech przeciwników, jak w Magic, lub poprawnie odgadując karty w kopercie, jak w Clue.

Zupełnie nowe mapy i pozbawione krawędzi Clashlands od Ravnica: Clue Edition

System odliczeń motywacyjnych sprytnie atakuje. Łączenie w ten sposób dwóch gier może wydawać się chaotyczne, ale kiedy sam grałem w Ravnica: Clue Edition, byłem pod wrażeniem tego, jak wykorzystano system dedukcji, aby zachęcić do pewnego rodzaju zachowania w grze Magic – a konkretnie tego zachowania polega na graniu wieloma stworzeniami i zmuszaniu ich do walki. Rzeczywiście, podobnie jak w Clue, możesz zapytać innych graczy, czy mają w swoim stosie określonych podejrzanych, broni lub pomieszczeń, ale te domysły są ograniczone przez mechanikę Magii: masz możliwość to zrobić tylko wtedy, gdy zadasz innemu obrażenia bojowe gracza, lub jeśli na koniec swojej tury wygnasz ze swojego cmentarza sześć kart wartych manę.

Oznacza to, że zasadniczo grasz w pełną grę Clue bez planszy i aby poczynić postępy w swoich dedukcjach, musisz aktywnie atakować przeciwników i rzucać zaklęcia, zamiast przemieszczać się między pokojami. Ukrywanie się i brak ataku może całkowicie ochronić twoje życie, ale stagnacja w defensywie tak naprawdę nie leży w twoim długoterminowym interesie, ponieważ twoi przeciwnicy będą nadal się ścierać, zadawać pytania i zdobywać więcej informacji, podczas gdy ty będziesz ukrywać się w swoim forcie. Jest to ciekawy sposób na złagodzenie problemu, z którym mogą się spotkać niektóre gry Magic oparte na wielu kartach, skupiające się na stworzeniach, w których gracze czasami tworzą armie tak groźne, że nikt nie chce wykonać pierwszego ruchu.

Źródło: www.ign.com