Ukazała się grafika koncepcyjna Unseen Half-Life – w tym spin-off, który nigdy nie wyszedł



Wiele projektów Half-Life nigdy nie doszło do skutku, od Half-Life 2: Episode 3 po spin-offy, które nigdy nie zostały opracowane. Dzięki nowym grafikom koncepcyjnym przynajmniej wiemy, jak mogły wyglądać.

Deweloper 2K i fan Half-Life, David McGreavy (przez Kotaku) opublikował wybór nigdy wcześniej nie widzianych obrazów z długo oczekiwanego Half-Life 2: Episode 3 – potwierdzając niektóre wcześniej wydane punkty fabuły – nie wspominając o grze pomysł, który nigdy nie ujrzał światła dziennego.

Chociaż McGreavy nigdy nie pracował nad Half-Life 2, stał się zapalonym kolekcjonerem i znalazł się w posiadaniu grafik koncepcyjnych, które dają nam wgląd w rozdział Half-Life 2, który nigdy nie powstał.

W kwietniu McGreavy drażnił nigdy wcześniej nie widzianą grafikę kiedy zaczął katalogować swoją kolekcję Valve, z nowymi dodatkami od byłego pracownika Valve, który chciał zmniejszyć swoją kolekcję. Najbardziej interesującą częścią jest stworzenie przypominające ślimaka w lewym górnym rogu.

To „BreenGrub” – duże, podobne do ślimaka stworzenie, które fani rozpoznają niemal natychmiast dzięki swojej nazwie. Złoczyńca z Half-Life 2, dr Wallace Breen, pojawił się w grze Half-Life 2 i był widziany, jak upadł na śmierć po tym, jak Gordon Freeman zniszczył reaktor na szczycie Cytadeli. W odcinkach 1 i 2 pojawia się tylko w retrospekcjach. Niemniej wygląda na to, że wróciłby w odcinku 3 po tym, jak nagranie wideo w odcinku 2 wspomina o przeniesieniu do „ciała gospodarza”. To po prostu nie ten rodzaj ciała gospodarza, który mógłby preferować.

Niegdyś człowiek, dr Breen, na rozkaz Kombinatu miał przenieść swój świadomy umysł do ślimakopodobnego stworzenia – stając się więźniem, który zostałby znaleziony przez Alyx i Gordona podczas wydarzeń z odcinka 3. Jak to zrobić wiesz o tym? Cóż, ta wspaniała (ale dość obrzydliwa) grafika koncepcyjna potwierdza fabułę ujawnioną przez byłego pisarza Half-Life 2, Marca Laidlawa, zanim opuścił firmę w 2016 roku.

W fabule, jak ujawnił Laidlaw, bohaterowie Alyx i Gordon podróżowaliby do Borealis – statku Aperture Science w nieustannym stanie zmian, pojawiającego się i znikającego. Kombinat, który utworzył wokół niego bazę, w międzyczasie przeniósł umysł Breena do wspomnianego ślimakopodobnego stworzenia… i błaga Alyx i Gordona, by go zabili.

Chociaż Laidlaw zapewnił, że jego wersja wydarzeń jest „0% oficjalna” po odejściu z firmy, niemniej jednak jest to fascynujący wgląd w to, co mogło być.

Dodatkowo McGreavy opublikował skany innych grafik koncepcyjnych Half-Life 2: Episode 3, które zawierają postapokaliptyczne widoki i linię brzegową pokrytą gruzem.

Jednak dwie grafiki koncepcyjne przedstawiające Alyx Vance i towarzysza robota, Pies, w ogóle nie pochodziły z odcinka 3. Zamiast tego McGreavy powiedział Kotaku, że były one częścią próby spin-off, która byłaby całkowicie oddzielona zarówno od Half-Life 2: Episode 3, jak i nigdy nie wydanego Half-Life 3.

Na razie możemy się tylko domyślać, jaki mógł być ten spin-off.

Half-Life 2 było przełomowym momentem w tworzeniu gier, a recenzja IGN mówi: „Ustanawia standardy we wszystkich obszarach, zwłaszcza w wykorzystaniu fizyki jako narzędzia gry, a nie tylko wizualnej uczty dla graczy”. dodatkowe odcinki, z klifhangerem na trzecią, ale zajęło Valve do 2020 roku, aby powiedzieć nam, dlaczego odcinek trzeci nigdy nie powstał.

Od tamtego czasu dostaliśmy niesamowitą grę Half-Life: Alyx, wyłącznie VR, ale wciąż czekamy na oficjalny Half-Life 3. Wiele wersji gry zostało porzuconych, ale możemy być bliżej niż kiedykolwiek – twórcy Valve powiedzieli, że chcą tworzyć więcej gier w tej serii.

Ryan Leston jest dziennikarzem rozrywkowym i krytykiem filmowym dla IGN. Możesz śledzić go dalej Świergot.





Źródło : https://www.ign.com/articles/half-life-concept-art-unreleased-spin-off-episode-3