Ugly: Niezwykle wciągająca platformówka z łamigłówkami i innowacyjną mechaniką luster. Dostępne już na Xboxie!

Odkryj niesamowitą historię zespołu Ugly w tym niezależnym studiu, które pokonało wszelkie przeszkody, aby stworzyć wyjątkową grę wideo. W tym artykule zabieramy Cię za kulisy tworzenia Ugly, przemyślanej i mrocznej platformówki-łamigłówki, która zapewnia wciągające wrażenia z gry. Od genezy pomysłu po poszukiwanie finansowania poprzez skład zespołu, przyjdź i odkryj, jak Ugly stało się rzeczywistością.

Geneza Ugly: kiedy pomysły to za mało

Wszystko zaczęło się ponad pięć lat temu, kiedy Gerard Singuerlin, twórca projektu, próbował przekształcić swoje rysunki na serwetkach w grę wideo. Niestety, jego pierwsza próba współpracy z programistą zakończyła się niepowodzeniem. Pomimo początkowego entuzjazmu, pomysły nie wystarczyły, aby posunąć rozwój gry do przodu. Gerard zawiedziony, włożył serwetki do kieszeni i kontynuował pracę jako animator przy kolejnej komercyjnej grze.

Zwycięski duet: Gerard spotyka Davida

Pewnego dnia Gerard zwrócił na siebie uwagę innego utalentowanego programisty, Davida. Zapaliła się twórcza iskra i obaj mężczyźni rozpoczęli prace nad pierwszym prototypem Ugly’ego. Główną koncepcją gry było lustro i główny bohater, książę brzydki jak ziemniak. Gracze mogli stworzyć kopię księcia za pomocą lustra, które odtwarzało wszystkie ich działania. Ta mechanika otworzyła drzwi do wielu wciągających i uzależniających łamigłówek.

Projektowanie mechanizmów lusterek i rozwiązywanie zagadek

Zaprojektowanie mechanizmów lustra i przemyślenie wszystkich możliwych sposobów wykorzystania lustra było kluczowymi krokami w procesie rozwoju. Oprócz mechanizmu lustra, kolejnym kluczowym elementem rozwiązywania zagadek było zbieranie kluczy. Wdrażając te mechaniki, zespół mógł zobaczyć, jak dobrze współpracują w tandemie. Następnie skupili się na fabule i świecie gry, zwracając szczególną uwagę na szczegóły każdego elementu. Wymiar wizualny odgrywa w grze zasadniczą rolę, każde pomieszczenie zostało starannie zaprojektowane.

Poszukiwanie finansowania i przybycie Rity Fortuny

Jednak w budynku wciąż brakowało jednego elementu. Gerard i David nie mieli dużego doświadczenia w pozyskiwaniu funduszy i public relations. Przed nami Rita Fortuny, pełna pasji artystka, która została rzeczniczką i twarzą Ugly. Dzięki swoim wysiłkom i pasji zespołowi udało się zdobyć uznanie i zintegrować program inkubacji przedsiębiorczości. Jednak głównym problemem pozostawało finansowanie.

Przybycie nowych członków i podpisanie umowy wydawniczej

Pomimo trudności finansowych zespół nie poddał się i w niezależnych konkursach udało mu się zebrać wystarczającą ilość pieniędzy, aby stworzyć demo gry.Jednakże pojawiło się nowe wyzwanie, gdy ich programista opuścił projekt z powodu braku środków finansowych. Po dalszych badaniach znaleźli idealnego programistę w Francescu Porta, który wniósł nową energię i wyjątkowe zrozumienie sztuki. Wraz z nowym programistą na pokładzie zespół zaczął przyciągać uwagę wydawców. Ostatecznie podpisali kontrakt wydawniczy z Graffiti Games, który pozwolił im ożywić Ugly.

Ciężka praca i skład zespołu

Dzięki pomocy Graffiti Games zespół mógł wreszcie w pełni poświęcić się tworzeniu gry, do którego dołączyło wielu artystów, kompozytorów i specjalistów od dźwięku, aby przyczynić się do powstania Ugly. Przez rok zespół pracował nad udoskonaleniem gry i dopracowaniem każdego szczegółu, aby zapewnić graczom niezapomniane wrażenia.

Zbliża się czas wydania

Po wszystkich tych trudnościach zespół Ugly jest wreszcie gotowy, aby wypuścić grę na Xbox Series X|S i Xbox One 14 września. Nie mogą się doczekać, aż będą mogli podzielić się z graczami całą ciężką pracą i miłością, jaką włożyli w tworzenie Ugly. Zanurz się w tej mrocznej i pokręconej bajce, w której nic nie jest tym, czym się wydaje, i odkryj wszechświat pełen wciągających zagadek i imponujących bossów. Użyj innowacyjnego mechanizmu lustra, aby rozwiązać skomplikowane zagadki i odkryć poruszającą historię.

Nie przegap premiery Ugly 14 września i przygotuj się na wyjątkowe i niezapomniane wrażenia z gry!

Źródło: news.xbox.com